|
کدخبر: 222226

خروج سهمگین پول از بورس

در هفته اخیر شاخص کل بورس از نیمه کانال ۱.۳ میلیونی پائین آمد و با موج خروج سرمایه سهامداران حقیقی مواجه بود.

اقتصاد خروج سهمگین پول از بورس

شاخص کل بورس در هفته اخیر نزول کرد و بازدهی منفی داشت. در نخستین روز هفته شاخص کل بیش از ۲۷ هزار واحد افت کرد. در سه روز بعدی دامنه نوسانات شاخص کوتاه بود. روز یکشنبه رشد هزار و ۳۱۴ واحدی داشت اما روز دوشنبه بیش از ۴ هزار واحد افت کرد. روز سه‌شنبه نیز ریزش ۶ هزار و ۸۴۵ واحدی را پشت سر گذاشت.

شاخص کل بورس در آخرین روز کاری هفته اخیر بیش از ۱۷ هزار واحد سقوط کرد و تا سطح یک میلیون و ۳۴۰ هزار واحد پائین آمد تا رکورد سه روز نزولی پی در پی را ثبت کند.

بورس بازدهی هفته

شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم یک میلیون و ۳۴۰ هزار واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته قبل ۵۳ هزار و ۹۸۵ واحد پائین‌تر ایستاد تا برای سومین هفته متوالی بازدهی هفتگی بورس منفی شود. بازدهی هفته شاخص بورس منفی ۳.۸ درصد شد.

روند شاخص کل هم‌وزن

در هفته اخیر نزول شاخص کل هم‌وزن شدیدتر بود و در تمام روزهای هفته نزول کرد. شاخص هم وزن در پایان هفته نسبت به هفته پیشین ۱۵ هزار و ۹۰۷ واحد پائین‌تر ایستاد و به رقم ۳۶۷ هزار و ۵۶۳ واحد رسید و بازدهی منفی ۴ درصدی را ثبت کرد.

 کاهش میانگین هفتگی ارزش معاملات

در هفته اخیر در روز دوشنبه به علت رشد ارزش معاملات اوراق بدهی ارزش کل معاملات بازار سهام تفاوت زیادی به روزهای دیگر داشت. روز دوشنبه معاملات کل بازار ارزشی معادل ۳۷ هزار و ۶۱۹ میلیارد تومان داشت که بالاترین رقم هفته بود. میانگین ارزش معاملات کل هفته ۱۱ هزار و ۶۷۲ تومان بود که نسبت به رقم ۲۰ هزار و ۶۰۹ میلیاردی هفته پیشین، افت ۴۳ درصدی داشته است.

در آخرین روز کاری هفته ارزش معاملات خرد- با افت ۹ درصدی نسبت به سه‌شنبه- به ۳ هزار و ۲۰۸ میلیارد تومان رسید که کمترین رقم در ۶ ماه اخیر است.

در این هفته، میانگین ارزش معاملات خرد بورس ۳ هزار و ۴۸۷ میلیارد تومان بود که نسبت به رقم ۴ هزار و ۵۵۶ میلیاردی هفته پیشین، افت ۲۳ درصدی داشته است.

رشد میانگین هفتگی ارزش صف‌های فروش

میانگین ارزش صف‌های فروش در هفته اخیر ۱۷۳ میلیارد تومان بود که از میانگین هفته‌ پیشین ۳۸ میلیارد تومان بیشتر بود و رشد ۲۸ درصدی داشته است. بالاترین رقم هفته ۲۷۴ میلیارد تومان بود که در روز ‌شنبه ثبت شد و پایین‌ترین رقم به روز ‌‌‌‌یکشنبه برمی‌گردد که ۱۱۳ میلیارد تومان بود.

کاهش ۵۲ درصدی میانگین هفتگی ارزش صف‌های خرید

میانگین ارزش صف‌های خرید در هفته اخیر ۱۲۲ میلیارد تومان بود که از میانگین هفته گذشته ۱۳۳ میلیارد تومان کمتر بود. در این هفته، میانگین ارزش صف‌های خرید ۵۲ درصد کاهش یافته است. بالاترین رقم هفته ۱۸۲ میلیارد تومان بود که در روز یکشنبه ثبت شد و پایین‌ترین رقم به روز شنبه برمی‌گردد که ۵۴ میلیارد تومان بود.

افزایش خروج پول حقیقی

تا پایان معاملات روز چهار‌شنبه رکورد ۵ روز متوالی ورود پول حقیقی ثبت شد و روز چهارشنبه ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی به ۴۱۷ میلیارد تومان رسید. در مجموع کل هفته هزار و ۶۷۴ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد و میانگین روزانه خروج پول حقیقی ۳۳۴ میلیارد تومان بود که نسبت به هفته پیشین رشد ۸۵۴ درصدی داشته است.

  • ح ارسالی در

    چقدر گفتم گول اینا را نخورید

  • رسول رضائی ارسالی در

    اقای روحانی یک بار از بورس استفاده کرد و ملت رو به خاک سیاه نشوند حالا آقای رئیس ی. باید در جای دیگه باید سر مردم کلاه ب گذار و اون نون خالی رو از سفره ملت بردار ه وبه جاش نون خشک بگذاره

  • بی نام ارسالی در

    چی شد جناب اقای رئیسی و اقای رضایی که می خواستند در کمتر از یک ماه بورس رو سوده کنند و پول از دست رفته مردم را باز گردا نند الان که پنج ماه گذشته اخه وقتی سفارش ی بورس بالا و پایین میره چرا پولشون رو ب ذارند که یک مشت گرگ صفت بخورند

ارسال نظر