|
کدخبر: 208699

بورس رکورد زد

بورس در هفته اخیر کانال ۱.۴ میلیونی را از دست داد و نخستین هفته نزولی مهر ماه را پشت سر گذاشت.

اقتصاد بورس رکورد زد

شاخص کل بورس پایتخت در ۴ روز کاری هفته اخیر نزول کرد و تنها در روز دوشنبه اندکی رشد کرد. در نخستین روز هفته شاخص کل بیش از ۲۲ هزار واحد نزول کرد و روز یکشنبه ۱۰ هزار واحد ریزش کرد.

روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه نیز شاخص به ترتیب ۳۸ هزار و ۲۱ هزار واحد سقوط کرد. بدین ترتیب شاخص بورس در پایان هفته نسبت به آخرین روز کاری هفته قبل ۹۰ هزار واحد پائین‌تر ایستاد تا یک پله سقوط کرده باشد.

بازدهی هفته

شاخص کل در آخرین روز کاری هفته ۲۱ هزار و ۲۳۶ واحد سقوط کرد و به رقم یک میلیون و ۳۹۷ هزار واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته قبل ۹۰ هزار و ۴۸۳ واحد پائین‌تر ایستاد تا پس از دو هفته بازدهی هفتگی بورس منفی شود. شاخص کل به کانال ۱.۳ میلیونی سقوط کرد و بازدهی هفته شاخص بورس منفی ۶ درصد شد که بدترین عملکرد هفتگی در مهرماه امسال است.

روند شاخص کل هم‌وزن

در هفته اخیر شاخص کل هم‌وزن نیز نزول کرد و در پایان هفته نسبت به هفته پیشین ۳۴ هزار و ۵۰۵ واحد پائین‌تر ایستاد و به رقم ۳۹۲ هزار و ۷۸۱ واحد رسید و بازدهی منفی ۸ درصدی را ثبت کرد که نسبت به رشد ۱.۵ درصدی هفته پیشین افت فاحشی داشته است.

کاهش میانگین هفتگی ارزش معاملات

در آخرین روز کاری هفته کمترین رقم ارزش معاملات کل ثبت شد که ارزشی معادل ۱۰ هزار و ۳۷۵ میلیارد تومان داشت و بالاترین رقم هفته روز دوشنبه محقق شد که به رقم ۳۳ هزار و ۵۹۶ میلیارد تومان بالغ شد. میانگین ارزش معاملات کل هفته ۱۷ هزار و ۳۹۸ تومان بود که نسبت به رقم ۲۵ هزار و ۴ میلیاردی هفته پیشین، افت ۳۰ درصدی داشته است.

افت میانگین هفتگی ارزش معاملات خرد

در این هفته، میانگین ارزش معاملات خرد بورس ۵ هزار و ۲۵۳ میلیارد تومان بود که نسبت به رقم ۷ هزار و ۱۹۱ میلیاردی هفته پیشین، افت ۲۷ درصدی داشته است. پایین‌ترین رقم ارزش معاملات خرد به روز دو‌شنبه برمی‌گردد که ۴ هزار و ۷۰۲ میلیارد تومان بود و بالاترین رقم هفته در روز سه‌شنبه ثبت شد که ۵ هزار و ۸۱۱ میلیارد تومان بود.

رشد ۲۱۴ درصدی میانگین ارزش صف‌های فروش

میانگین ارزش صف‌های فروش در هفته اخیر ۳۰۲ میلیارد تومان بود که از میانگین هفته‌ پیشین ۲۰۶ میلیارد تومان بیشتر بود و رشد ۲۱۴ درصدی داشته است. بالاترین رقم هفته ۲۸۹ میلیارد تومان بود که در روز ‌چهارشنبه ثبت شد و پایین‌ترین رقم به روز ‌‌‌‌یکشنبه برمی‌گردد که ۷۱ میلیارد تومان بود.

کاهش ۶۴ درصدی میانگین هفتگی ارزش صف‌های خرید

میانگین ارزش صف‌های خرید در هفته اخیر ۱۴۸ میلیارد تومان بود که از میانگین هفته گذشته ۲۶۲ میلیارد تومان کمتر بود. در این هفته، میانگین ارزش صف‌های خرید ۲۶۲ درصد کاهش یافته است. بالاترین رقم هفته ۴۹۶ میلیارد تومان بود که در روز چهارشنبه ثبت شد و پایین‌ترین رقم به روز دوشنبه برمی‌گردد که ۱۰۶ میلیارد تومان بود.

افزایش ۲۱۵ درصدی خروج پول حقیقی

در پایان هفته اخیر رکورد خروج پول حقیقی برای ۸ روز متوالی ثبت شد. در مجموع کل هفته ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد و میانگین روزانه خروج پول حقیقی ۷۴۰ میلیارد تومان بود که نسبت به هفته پیشین رشد ۲۱۵ درصدی داشته است. در ۸ روز کاری اخیر در مجموع ۴ هزار و ۷۸۱ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی از بازار خارج شده است.

ارسال نظر