|
کدخبر: 218179

پیش بینی مهم درباره قیمت دلار همزمان با پیشرفت خوب مذاکرات

قیمت دلار در بازار روز پنجشنبه ۲۷ آبان با روند نزولی همراه بود و کانال ۲۸ هزار تومان را از دست داد. پیش‌بینی‌ها در بازار دلار چگونه است؟

روز پنجشنبه در صرافی‌‌ها قیمت خرید دلار ۲۶۵۳۳تومان و فروش آن ۲۶۸۹۲ تومان اعلام شد. قیمت دلار در شروع معاملات روز چهارشنبه بر مدار صعود قرار گرفت و تا ۲۸ هزار و ۲۸۰ تومان هم پیش رفت. قیمت دلار در ادامه اما ریزش کرد و در انتهای معاملات ۲۸ هزار و ۱۹۰ تومان مبادله شد.

به نظر می‌رسد نزدیک شدن به زمان مذاکرات هسته‌ای ترمز افزایشی قیمت دلار را کشیده است و معامله‌گران در انتظار مذاکرات برجام هستند.

پیش‌بینی قیمت دلار از کانال هرات

در معاملات پشت خطی چهارشنبه قیمت دلار بر روی ۲۸ هزار و ۳۳۰ تومان قرار گرفت که نسبت به قیمت سه‌شنبه شب ۲۰ تومان بالاتر بود. سه‌شنبه شب در معاملات پشت خطی قیمت دلار بر روی ۲۸ هزار و ۳۱۰ تومان قرار داشت.

بدین ترتیب در بازار هرات معامله‌گران به استقبال افزایش قیمت دلار رفتند. در واقع معامله‌گران دلار پیش‌بینی کردند که قیمت دلار در بازار ارز افزایشی است.

پیشرفت «بسیار مثبت» در مذاکرات

شب گذشته در کانال‌های تلگرامی قیمت دلار، توئیت «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین و رئیس تیم مذاکره‌کننده در رفع تحریم‌های ایران برجسته شد.

او در توییتی نوشت: «ما شاهد پیشرفت بسیار مثبتی هستیم. چندی پیش برخی از این کشورها مخالف برجام بودند و از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای استقبال کردند. اکنون آنها توانایی درس گرفتن و تجدید نظر در مواضع خود را در پرتو تجربه به دست آمده نشان می‌دهند. این سزاوار احترام است.»

بیانیه آمریکا و اعضای شورای همکاری خلیج فارس

همچنین خبر دیگری که اهمیت یافت یک بیانیه سیاسی درباره ایران بود. آمریکا و اعضای شورای همکاری خلیج فارس بعد از برگزاری جلسه کارگروه خود در خصوص ایران در ریاض بیانیه مشترکی صادر کردند.

در بیانیه‌ای که روی وب‌سایت وزارت خارجه آمریکا قرار گرفته تصریح شده واشنگتن و اعضای شورای همکاری خلیج فارس بر ضرورت «پیوند‌های اقتصادی عمیق‌تر» با ایران بعد از رفع تحریم‌های آمریکا ذیل برجام تأکید کرده‌اند.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر