|
کدخبر: 217636 رویا رئیسی

گفتگوی مدیر عامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای با گسترش نیوز؛

پای بازی های رایانه ای به حوزه رمز ارزها باز می شود؟

ورود بازی های رایانه ای به بحث ارزهای دیجیتال تابع سیاست های کلی پولی و مالی باتک مرکزی است و تا به این لحظه سیاست گذاری از سوی بانک مرکزی به بنیاد ملی بازی های رایانه ای ابلاغ نشده است. منتظر تصمیم بانک مرکزی در این حوزه هستیم.

اقتصاد پای بازی های رایانه ای به حوزه رمز ارزها باز می شود؟

سید صادق پژمان مدیر عامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای در حاشیه اختتامیه و تجلیل از آثار برتر نخستین جشنواره بازی‌های ویدیویی واقعیت مجازی که در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد، در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار گسترش نیوز گفت: حجم این صنعت در کشور به نسبت تولید ناخالص داخلی حدود ۷ صدم درصد است. اگر به یک درصد نزدیک شویم هم اتفاق بزرگی رقم خورده است. در کشورهای دیگر صنایع فرهنگی و خلاق درصد قابل توجه ای از تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص داده اند.

پژمان اظهار کرد: با وجود همه شرایط صنعت بازی های رایانه ای نیازمند استفاده از راه های مختلف تجاری سازی است. برای تجاری سازی باید صنعت بازی های رایانه ای توسعه پیدا کند. دولت باید منابع و تسهیلات بیشتری را در اختیار بازی سازها قرار دهد. شرکت های ایرانی صنعت بازی های رایانه ای به لحاظ توان مالی و ظرفیت کوچک هستند. خیلی از پروژه ها در حد نسخه های پرتوتایپ باقی می ماند.

پژمان

وی افزود: به دلیل مشکلات تامین منابع کار تجاری سازی به مشکل بر می خورد. کمک رسانه ای و فرهنگ سازی لازم است. در مدل های تجاری سازی باید بازی سازها راهنمایی شوند.

مدیر عامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای تاکید کرد: تمام این مسائل در پروزه همگرا دیده شده است‌. در تلاش هستیم فعالان صنعت بازی های رایانه ای را توانمند کنیم. با توانمند سازی تیم ها صنعت بازی های رایانه ای تجاری سازی می شوند.

پژمان در پایان گفت: ورود بازی های رایانه ای به بحث ارزهای دیجیتال تابع سیاست های کلی پولی و مالی باتک مرکزی است و تا به این لحظه سیاست گذاری از سوی بانک مرکزی به بنیاد ملی بازی های رایانه ای ابلاغ نشده است. منتظر تصمیم بانک مرکزی در این حوزه هستیم.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها