|
کدخبر: 217004

کاهش تب و تاب بازار سکه

تب و تاب بازار طلا و سکه در پی ایجاد فضای هیجان ناگهانی و افزایش بهای سکه تحت‌تاثیر صعود دلار و سقف جدید اونس طلا در روز شنبه و رسیدن آن به بالاترین سطح یک‌سال اخیر خود، در معاملات روز یکشنبه آرام گرفت؛

اقتصاد کاهش تب و تاب بازار سکه

 به طوری که این فلز گرانبها با اندکی عقب‌نشینی در قیمت ۱۲میلیون و ۵۸۰‌هزار تومان مورد معامله قرار گرفت. به گفته فعالان این بازار، قیمت سکه امامی تنها در صورتی می‌تواند در مسیر افزایشی قرار بگیرد که نوسان قیمت دلار در بازار داخلی در بالای سطح ۲۸‌هزار و ۸۰۰ تومان و در کنار آن، ادامه‌دار بودن روند صعودی اونس طلا در بازار جهانی ادامه پیدا کند. در این میان، معاملات سکه تحویل یک‌روزه در بورس کالا برای ساعاتی به حالت مجاز-محفوظ درآمد که به نظر می‌رسد ناشی از التهاب نرخ‌ها در بازار آزاد باشد.

سکه

بازار طلای جهانی

حمایت اونس از سرمایه‌گذاران

اونس طلا در معاملات بازار جهانی هفته گذشته بهترین عملکرد هفتگی خود را در ۶ماه گذشته به ثبت رساند؛ به طوری که بازار این فلز گرانبهای جهانی با قیمت ۱۸۶۵ دلار به ازای هر اونس در هفته گذشته به کارخود پایان داد. بر این اساس، اونس طلا طی داد و ستدهای هفته گذشته با عملکرد مثبت ۷۴/ ۲درصدی انگیزه معامله‌گران را برای سرمایه‌گذاری بهبود بخشید. علاوه‌بر این، توانست مسوولیت خود را که محافظت از سرمایه‌گذاران در برابر افزایش تورم بود، به‌خوبی ایفا کند. عده‌‌‌ای از فعالان بازار جهانی معتقدند، با توجه به آمارهای اقتصادی منتشرشده و جو حاکم بر این بازار انتظار ادامه‌دار بودن این رنج مثبت در بازه‌‌ زمانی کوتاه‌مدت برای این کالای باارزش تا اعمال تغییر وضعیت سیاست‌‌‌های پولی از سوی فدرال‌رزرو آمریکا وجود دارد.

طلای جهانی

منبع: دنیای اقتصاد

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها