|
کدخبر: 216799

یارانه جدید با مبلغی عجیب در جیب مردم

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با حضور در جمع خبرنگاران جزئیات لایحه دولت درخصوص اصلاح ارز ترجیحی را تشریح کرد.

اقتصاد یارانه جدید با مبلغی عجیب در جیب مردم

محسن زنگنه عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی دقایقی قبل با حضور در جمع خبرنگاران در خصوص دو فوریت لایحه توزیع عادلانه ارز ۴۲۰۰ تومانی، گفت: در بودجه سال ۱۴۰۰ مجلس تا ۸ میلیارد دلار به دولت اجازه داده بودیم که درآمد‌های ارزی حاصل از فروش نفت، میعانات و فرآورده‌ها را با قیمتی کمتر از قیمت ETS در اختیار واردکنندگان نهاده‌های دامی، دارو و گندم قرار دهد.

وی افزود: بر اساس گفته‌ها و آمار دولت این ۸ میلیارد دلار تمام شده و دولت در لایحه‌ای تقاضا کرده مجلس به دولت اجازه دهد ۴/۶ میلیارد دلار دیگر تا پایان سال با ارز ترجیحی به فروش برساند تا ارز دارو، تجهیزات پزشکی، گندم و نهاده‌های دامی را تامین کند.

زنگنه در ادامه بیان کرد: در قسمت دوم لایحه دولت، درخواست شده تا ۲۷ هزار میلیارد تومان به دولت مجوز دهیم که از محل‌های دیگر صرف اعطای یارانه به مردم کند. این یارانه بر اساس محاسبات انجام شده حدود صد هزار تومان است که برای دهک‌های پایین‌تر جامعه بالاتر است. بر این اساس این میزان به یارانه ۴۵ هزار تومانی پیشین اضافه می‌شود که پیشتر قانون مستقل داشته است. دولت معتقد است این ۴/۶ میلیارد دلار که به ۸ میلیارد پیشین اضافه می‌کند، امکان دارد مجبور شود برخی از کالا‌های مشمول ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی را حذف کند.

وی همچنین ابراز داشت: گندم و دارو قطعاً تا پایان سال مشمول ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی می‌شوند. در مورد نهاده‌های دامی هم دولت باید تصمیم بگیرد و اگر عرض آن‌ها را کم کند یا نرخش را افزایش دهد، دولت از محل این ۲۷ هزار میلیارد تومان یارانه نقدی به مردم کمک می‌کند تا بخشی از بار هزینه‌ای را جبران کند.

زنگنه تصریح کرد: نظر مجلس این است که در مورد ۲۷ هزار میلیارد تومان نیاز به مصوبه پارلمان ندارد و دولت بر اساس قانون بودجه تا ۱۰ درصد می‌تواند محل هزینه‌ها را تغییر دهد. البته در بخش اول به دولت دستور دادیم در قانون بودجه که ارز را به قیمت ETS به فروش برساند.

منبع: خبر آنلاین
  • حسین ارسالی در

    با سلام چرا دولت در تخصیص یارانه تبعیض قائل می شود اگر ارز 4200تومانی بر ای همه حذف می شود چراا دولت یارانه معیشتی را به برخی می دهد چرا برخی که خودرو دارند یارانه معیشتی می گیرند و برخی نه عدالت اجتماعی کجاست فقط احمدی نژاد بود که فهمید عدالت یعنی چه دو باره می خواهیید تبعیض قائل شویید

  • ناشناس ارسالی در

    چه فاید ارز برداری بعد همه چی گرون گرونتر شه میشه همون

  • emad ارسالی در

    خدا لعنت كنه كساني رو كه يارانه رو دادند و خدا نيامرزه كساني رو كه مثل "سيب زميني" و بعنوان مسئول، هيييييييييي چ عكس العملي راجع به گراني ها نشان نميده ند و هر مشكل هم پيش بياد ميگن كه در تخصص ما نيست !!!

  • ناشناس ارسالی در

    یارانه‌هی

  • ناشناس ارسالی در

    بله‌شما‌باید‌یارانه‌رو‌زیاد‌کنین‌نه‌که‌قطع‌کنین‌

  • حالا ارسالی در

    دولللللللت , وای مردم از خنده دولللللللل لللللللت کدوم دولللللللللت؟؟؟؟؟؟!!!!!

  • أسد الصحراء ارسالی در

    ح ر ا م زا ده ها خوب ملت رو بمباران بکنید از دستشون خلاص شید،،، چرا میخواین زجر کششون کنین؟

  • ناشناس ارسالی در

    س شما مسولین اصلا بفکر مردم نبودیازمردم خودتان فراموش کردی کمک کردی به کشورهای د یگه احتمالا پوتین هم وچینی ها شمارا خام کرده یک مرد باید به خانواده اش برسه نه ه مسایه اشتباه میکنیم که ما حرفهای شمارا ن گاه میکنید

  • ناشناس ارسالی در

    خداوند به احترام خون شهیدان بر بانی و بن یانگذار این یارانه تورم زای چهل و پنج هز ار تومانی لعنت کند که این خانواده هارا ب یچاره کردبرنج کیلویی شصت هزار تومان حاصل یارانه احمدی نژاد هست که خداوند اورا د نیا و اخرت خواروذلیل خواهد کردانشاالله

ارسال نظر