|
کدخبر: 215406 رویا رئیسی

در گفت‌وگوی گسترش نیوز با تحلیلگر خانه بلاکچین مطرح شد:

سرنوشت ارزهای دیجیتال در دنیای متاورس

در دنیای متاورس انواع رمز ارزها می‌تواند با توجه به قابلیت‌هایی که دارند مورد استفاده قرار بگیرند. به طور مثال فردی سالن کنسرتی در این دنیا ایجاد کرده است و می‌تواند با هر رمز ارزی این سالن کنسرت را اجاره یا به فروش بگذارد.

اقتصاد سرنوشت ارزهای دیجیتال در دنیای متاورس

در روزهایی به سر می‌بریم که اخبار دنیای متاورس و ارزهای دیجیتال حسابی جذاب هستند. خبرهایی که مبتنی بر فناوری بلاکچین هستند و در میان مردم و علاقه‌مندان به فناوری حسابی جا باز کرده است. پویا قنبرپور تحلیلگر بازارهاى مالى خانه بلاکچین ایران در گفتگو با گسترش نیوز گفت: متاورس برای به وقوع پیوستن به چند بنیادهایی نیاز دارد. اولین بنیادی که تکنولوژی متاورس به آن نیاز دارد، اینترنت است؛ اما اتفاقی که بلاکچین می‌تواند برای این دنیا جدید خلق کند، این است که مقررات قانونی و مجوزهای قانونی بی‌اثر خواهد شد و کنترل این دنیا را تمامی کاربران انجام خواهند داد. در مرحله بعدی رسانه‌های استاندارد باز، برای تمامی لایه‌ها اعم از فایل‌های صوتی، اجسام ۳ بعدی، تصاویر، متن‌ها و... در تمامی شرکت‌هایی مانند پیکسار و سایر کمپانی‌های این حوزه باید این رسانه‌ها را تولید کنند و مالکیت معنوی این رسانه‌ها در بلاکچین به راحتی قابل تعریف است. افراد می‌توانند در این دنیا صاحب انواع رسانه‌ها شوند. به طور مثال می‌توانند یک فیلم سینمایی را در این دنیا مشاهده کنند و با خرید توکن (مانند بلیت) در این دنیا فیلم مورد نظرشان را مشاهده کنند.

قنبرپور

قنبرپور اظهار کرد: این تکنولوژی نیازمند زبان‌های برنامه‌نویسی مختلفی است و به راحتی افرادی که اقدام به برنامه‌نویسی در این دنیا می‌کنند، می‌توانند خدمات خودشان را بفروشند و به اشتراک بگذارند. به طور مثال فردی می‌آید و بازی در این دنیا طراحی می‌کند، مالکیت معنوی این بازی را برای خودش حفظ می‌کند و بعد از آن می‌تواند این بازی را به افراد بفروشد. هرکسی قصد استفاده از این بازی را دارد باید توکن بازی مذکور را تهیه کند.

ابزار معاملاتی موردنیاز در دنیای متاورس

وی افزود: متاورس نیازمند XR است که می‌توان گفت ترکیبی از MR،VR،AR است. تکنولوژی‌های نام برده، راهی برای هرچه واقعی‌تر شدن این تکنولوژی است. در این دنیا افراد اقدام به ساخت فروشگاه، مراکز تفریحی می‌کنند و عملاً وارد دنیای جدیدی می‌شوند که در آن کافه، سالن همایش، مراکز تفریحی، فروشگاه‌ها و... وجود دارد و مسلماً برای برقراری ارتباط در این دنیا و انجام مبادلات نیازمند قراردادهای هوشمند هستند که این نیاز هم در دنیای بلاکچین قابل‌دستیابی است. همچنین برای رفتن به این دنیا و انجام مبادلات نیازمند ابزار معاملاتی هوشمندی هستیم که کریپتو کارنسی ها می‌توان گفت تنها ابزار معاملاتی هستند که می‌تواند در این دنیا مورد استفاده قرار بگیرد.

تحلیلگر بازارهاى مالى خانه بلاکچین ایران تأکید کرد: برای ورود به این دنیای هوشمند که انسان‌ها را وارد دنیای جدیدی در خصوص کسب‌وکار، تفریحات و... می‌کند، نیازمند یک سری بنیادها هستیم که بلاکچین به راحتی می‌تواند این نیازها را رفع نماید. مسلماً در این دنیا انواع رمز ارزها می‌تواند با توجه به قابلیت‌هایی که دارند مورد استفاده قرار بگیرند. به طور مثال فردی سالن کنسرتی در این دنیا ایجاد کرده است و می‌تواند با هر رمز ارزی این سالن کنسرت را اجاره یا به فروش بگذارد.

احتمال مقابله دولت‌ها با متاورس

قنبرپور در ادامه گفت: با توجه به چشم‌انداز این تکنولوژی نه تنها موفقیت توکن های وابسته به متاورس ادامه‌دار خواهد بود، بلکه توکن های جدید با ویژگی‌ها متنوع برای استفاده بهتر از این دنیا خلق خواهد شد. دقیقاً مانند صرافی‌های فیزیکی که در دنیای واقعی ما برای برخی تغییر ارز نیاز هستند، در این دنیا هم برای استفاده از خدمات مختلف نیازمند صرافی‌های متاورسی خواهیم بود.

وی افزود: ثروتمندهای آینده و به نوعی دیگر فئودال‌های آینده از میان جوامع نخبگان خواهند بود. مسلماً هرکسی در این دنیا صاحب NFT های بیشتری باشد، ملاک بیشتری است اما مسلماً برای تمامی مردم جایگاه وجود دارد و ارتباطات آینده انسان در این دنیا رقم خواهد خورد از حضور در شرکت‌ها تا فروشندگانی که قصد فروش کالاهایشان را دارند تا افرادی که به دنبال تفریح هستند.

تحلیلگر بازارهاى مالى خانه بلاکچین ایران تأکید کرد: احتمال مقابله دولت‌ها با متاورس زیاد است. به این دلیل که تسلط دولت‌ها عملاً از بین می‌رود و این شرکت‌های تکنولوژی هستند که تأثیر زیادی می‌گذارند اما رویای دنیایی که تمامی افراد تشکیل‌دهنده آن مؤثر باشد و تحت تسلط این افراد باشد امکان‌پذیر است.

متاورس مشکلات انقلاب صنعتی را رفع خواهد کرد

قنبرپور در پایان گفت: دنیای متاورس شرایطی ایجاد می‌کند که افراد حتی می‌توانند ظاهری متفاوت داشته باشند. در متاورس افراد جلسات و دورهمی های دوستانه و کاری دارند، در این دنیا اقدام به خریدوفروش کالاها می‌کنند. همچنین معضل گرمایش زمین از طریق متاورس و بلاکچین قابل رفع است، به این دلیل که رفت‌وآمد کمتر بشر منجر به کاهش قابل توجه مصرف سوخت‌های فسیلی می‌شود اما مسلماً ترس‌هایی هم از این تکنولوژی وجود دارد اما فعالیت‌های اجتماعی بشر کاملاً مجازی خواهد شد و افراد به جای اینکه سفری تفریحی به نقطه خاصی بکنند، در این دنیا به هرکجا که می‌خواهند می‌روند. بدون دخالت دولت‌ها اقدام به راه‌اندازی کسب‌وکارشان می‌کنند و در هر کنسرت و تفریحی بدون محدودیت شرکت خواهند کرد. افراد بدون ترک خانواده‌شان در بهترین دانشگاه‌های جهان مشغول تحصیل می‌شوند. فضاهای شهری و روستایی که برای تفریحات بشر اشغال شده بود، به نفع طبیعت آزاد می‌شود. بشری که با انقلاب صنعتی آسیب فراوانی به طبیعت و این کره خاکی زد، با انقلاب چهارم صنعتی و دنیای بلاکچین و متاورس تمامی آن اقدامات مخرب را رفع خواهد کرد.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها