|
کدخبر: 214616

کاهش قیمت این محصول محبوب در راه است

دبیر انجمن وارد کنندگان برنج گفت: قیمت برنج از اواسط آذر ماه تا ۸ هزار تومان در هر کیلو کاهش می یابد.

اقتصاد کاهش قیمت این محصول محبوب در راه است

مسیح کشاورز دبیر انجمن وارد کنندگان برنج افزود: با ورود نخستین محموله برنج به کشور، قیمت برنج خارجی تا ۸ هزار تومان کاهش می یابد و قیمت برنج ایرانی هم به مرور افت خواهد داشت.

وی با بیان اینکه حباب ۴ ماهه برنج از بین خواهد رفت، افزود: پیش بینی این است که قیمت برنج هندی ۳ تا ۴ هزار تومان و برنج پاکستانی ۶ تا ۸ هزار تومان در هر کیلو افت قیمت خواهد داشت.

به گفته این مسئول قیمت برنج خارجی اکنون در بازار در محدوده قیمت ۲۸ تا ۳۰ هزار تومان به فروش می رود و قیمت برنج ایرانی را از ۴۵ هزار تومان تا بیش از ۵۰ هزار تومان عنوان کرد.

دبیر انجمن وارد کنندگان برنج با بیان اینکه نیاز کشور به برنج داخلی ماهانه ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان است، گفت: قیمت برنج ایرانی باید کاهش یابد و خود را به قیمت برنج خارجی نزدیک تر کند در غیر این صورت تقاضا برای برنج خارجی و نیاز به واردات بیشتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه اکنون برنج ایرانی دست یک سری دلال و واسطه‌گر غیر منصف است، گفت: اینها تلاش می‌کنند که قیمت برنج ایرانی کاهش نیابد تا آنها سود بیشتری ببرند، حتی یک سری از اینها در قالب تشکل و انجمن خودشان را حامی تولید کننده معرفی می‌کنند، در حالی که به دنبال سود کلان خودشان هستند.

«کشاورز» درباره چشم انداز قیمت برنج در ماه های آینده گفت: قیمت تحت تاثیر سه مولفه، ارز، قیمت جهانی و تعرفه است و اگر اتفاقی در این سه مورد به ویژه در نرخ ارز رخ ندهد، قیمت در ماه‌های آتی ثبات خواهد داشت.

وی در پاسخ به اینکه چه میزان برنج در گمرک دپو شده و آیا کیفیت آنها کاهش نیافته است، گفت: ۸۵ هزار تن برنج خارجی در گمرک دپو شده که آن زمان به ممنوعیت واردات خورد و از گمرک ترخیص نشد و از ابتدای آذر ترخیص می شود و از نیمه آذر روی قیمت بازار تاثیر خواهد گذاشت.

دبیر انجمن وارد کنندگان برنج در پاسخ به اینکه آیا مشکلی در زمینه واردات و انتقال ارز وجود ندارد و چرا با کشورهایی که بده بستان داریم مثل پاکستان و هند تهاتر انجام نمی دهید؟ گفت: فعلا مشکلی در زمینه واردات وجود ندارد و بانک مرکزی در زمینه اختصاص ارز و انتقال آن باید همکاری کند.

وی در زمینه تهاتر با کشورهای دیگر نیز افزود: بخش خصوصی تا به حال نتوانسته تهاتر داشته باشد، مگر اینکه دولت در این زمینه رایزنی کند با کشور مثل پاکستان که برق می‌فروشیم، می‌توانیم تهاتر داشته باشیم.

منبع: فارس
  • محسن ارسالی در

    هر کسی توی این مملکت گندی میزنه زود میگه حبابه و تا یک ماه دیگه میسترکه چقدر وعد ه؟؟؟؟؟؟خسته شدیم

  • محمد ارسالی در

    ما که جنوب ایران هستیم برنج مرغوب هندی ک یلویی بیست هزار تومان 20/000 ت می خریم ش اید می خواهید گرانش کنید .واین خود گرانی های شبیه به خود تحریمی های شیخ حسنی در دوره قبل را در ذهن متبادر می نمایید.

  • رامین ارسالی در

    اره بابا...بياريد اين آشغالهارو به خورد مردم بديد... تا چندسال ديگه هيچ چي از سل امتي مردم نميمونه!!! همين الانشم انواع و اقسام امراض رو داريم...
    ننگ بر شم ا

  • ناشناس ارسالی در

    در دروغ گوی راست میگویند

  • ناشناس ارسالی در

    چقد ما مردم ایران خوشحالیم برنج هندی سرطان زا یک سال ونیم ۸۰ هزارتومان وحالا همان برنج ۳۰۰تا ۳۴۰ هزارتومان .واما بعد از چندی می خواهد هششششت هزارتومان ارزان میشود البته وعده ای بیش نیست .شاید هم گرانتر شود

ارسال نظر