|
کدخبر: 214302

بازار طلا چهارمین هفته رکود را پشت سر گذاشت

آرامش و سکون بازار سکه و طلا برای چهارمین هفته متوالی ادامه یافت، ثبات نسبی قیمت دلار و انس جهانی طلا از عوامل ایجاد این سکون هستند.

بازار سکه و طلا در هفته دوم آبان ماه افت و خیز قابل توجهی نداشت و می‌توان گفت همچون هفته گذشته آرامش بر بازار حاکم بود. 

قیمت سکه طرح جدید در روز شنبه کاهشی بود و با نرخ ۱۱ و ۷۴۰ هزار تومان معامله شد و در روز یکشنبه نیز افت ۱۰ هزار تومانی این نوع سکه را در بازار شاهد بودیم.

بهای سکه در روز دوشنبه دوباره بر مدار صعود و به نرخ ۱۱ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان رسید اما این افزایش قیمت، دوامی نداشت و دوباره با افت ۵۰ هزار تومانی دوباره در کانال ۱۱ میلیون تومان عقبگرد داشت.

سکه طرح جدید در روز چهارشنبه حرکت آرامی به سمت نرخ ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان داشت و پنجشنبه با قیمت ۱۱ میلیون و ۷۳۰ هزار تومان معامله شد.

قیمت‌ها در بازار طلای خام در هفته دوم آبان ماه همچون هفته نخست در نوسان بود. به این صورت که یک گرم طلای ۱۸ عیار در روز شنبه یک میلیون و ۱۶۵ هزار تومان معامله ‌شد و بهای آن در روز بعد به یک میلیون و ۱۶۹ هزار تومان و در روز دوشنبه به یک میلیون و ۱۷۲ هزار تومان رسید. 

حرکت رفت و برگشت طلای خام در روزهای سه و چهارشنبه ادامه داشت و یک گرم طلای ۱۸ عیار در روز سه شنبه یک میلیون و ۱۶۷ هزار تومان و در روز چهارشنبه یک میلیون و ۱۷۲ هزار تومان بود و پرونده آن با بهای یک میلیون و ۱۷۱ هزار تومان بسته شد.

قیمت هر مثقال طلا در هفته گذشته در کانال پنج میلیون تومان نوسان داشت. در نخستین روز هفته هر مثقال طلا برابر پنج میلیون و ۴۹ هزار تومان و روز یکشنبه پنج میلیون و ۶۷ هزار تومان تعیین شد.

بهای هر مثقال طلا در روز دوشنبه برای پنج میلیون و ۷۹ هزار تومان بود و بالاترین قیمت در طول هفته را داشت و در روز سه شنبه این رقم ۲۱ هزار تومان افت داشت. در روزهای پایانی هفته قیمت هر مثقال طلا روند افزایشی داشت و با نرخ پنج میلیون و ۷۷ هزار تومان تا پنج میلیون و ۷۷ هزار تومان داد و ستد می‌شد.

قیمت انس جهانی طلا در هفته گذشته در محدوده یک هزار و ۷۵۰ دلار تا یک هزار و ۹۰۰ دلار نوسان داشت.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها