|
کدخبر: 213236

آخرین خبرها از بررسی طرح رمزارزها در مجلس

نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی: قانون ساماندهی به وضعیت ارزهای دیجیتال این ماه روانه مجلس می‌شود.

سید کاظم موسوی، نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی، گفته است قانون رسیدگی به وضعیت ارزهای دیجیتال اواسط همین ماه روانه صحن علنی مجلس خواهد شد. این در حالی است که پرویز محمدنژاد قاضی محله، عضو کمیسیون انرژی، می‌گوید نمایندگان در رابطه با قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال هنوز به توافق نرسیده‌اند.

سید کاظم موسوی، نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی و نماینده استان اردبیل در مجلس شورای اسلامی، در رابطه با آخرین وضعیت قانون ساماندهی ارزهای دیجیتال گفته است:

در حال حاضر قانون ساماندهی به وضعیت رمزارز‌ها در کمیسیون اقتصادی به تصویب و تأیید نمایندگان رسیده و پیش‌بینی می‌شود که در نیمه ماه جاری این قانون به‌منظور رأی‌گیری نهایی روانه صحن علنی مجلس شود.

نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی در حالی خبر از ورود قانون ساماندهی ارزهای دیجیتال به صحن علنی مجلس می‌دهد که پرویز محمدنژاد قاضی محله، عضو کمیسیون انرژی، گفته است نمایندگان به توافق نسبی برای وضع قانون در حوزه ارزهای دیجیتال دست نیافته‌اند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفته است:

بنا بر پیشنهاد برخی از نمایندگان، طرح ورود رمزارزها به قانون برنامه بودجه ۱۴۰۰ وجود داشت که با مخالفت جدی برخی دیگر از نمایندگان روبه‌رو شد، چراکه اعطای امتیازهایی از منابع کشور برای کاربردهای مختلف ارزهای دیجیتال صحیح نیست.

پرویز محمدنژاد قاضی محله، در ادامه افزود:

یکی از این موارد مصرف برق در صنعت ماینینگ با تعرفه صنعتی ۸۰ تومان بوده که بهای تمام‌شده برای تولید همین مقدار مشخص از برق ۵۸۰ تومان است؛ یعنی در این شرایط برای استخراج رمزارز باید ۵۰۰ تومان سوبسید در نظر گرفته شود که تخلف است. اعطای امتیازهای مربوط به برق به صنعت استخراج رمزارز مطلوب نیست و باید با آن مقابله شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در مورد هزینه‌های تولید ارزهای دیجیتال افزود:

سرعت استخراج بیت‌کوین یک عدد در هر ده ماه بوده که هزینه‌های برآورد شده در این ده ماه رقمی بین دوازده تا ۱۵ هزار دلار است. ما‌به‌التفاوت بهای تمام‌شده تولید بیت کوین و قیمت بازار آن، تنها به سود افرادی خاص در این حوزه است و عواید آن نصیب دولت نخواهد شد.

او در رابطه با وضعیت ارزهای دیجیتال در دیگر کشورها گفته است:

بسیاری از مناطق از جمله برخی از کشور‌های مادر تولید این ارزها، ممنوعیت حضور گسترده این ارزهای دیجیتال و استخراج آن توسط عوام را صادر کرده‌اند؛ بنابراین اعطای تسهیلات برای حوزه‌های مختلف رمزارز باید با تأمل و بررسی ویژه انجام شود.

 

منبع: ارز دیجیتال

ارسال نظر