|
کدخبر: 211234

این افراد منتظر افزایش حقوق باشند؟

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که باید رابطه منطقی بین حقوق کارمندان با تورم وجود داشته باشد، گفت: تمامی تلاش دولت و مجلس بر آن است که در بودجه سال آینده رابطه منطقی بین حقوق و تورم تعریف و پیاده‌سازی شود.

اقتصاد این افراد منتظر افزایش حقوق باشند؟

محمدرضا پورابراهیمی اظهار کرد: در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ اتفاقات متفاوتی نسبت به بودجه سال‌های قبل رخ می‌دهد مطالبه مقام معظم رهبری نیز اصلاح ساختار بودجه بوده که ما آن را دنبال می‌کنیم. ما منتظر پیشنهادات دولت برای اصلاح ساختار بودجه هستیم که به نسبت آن بررسی کنیم چقدر می‌توانیم از ظرفیت بودجه برای اجرای تعهدات هزینه‌ای استفاده کنیم.

وی ادامه داد: طبق قانون باید رابطه منطقی بین حقوق با تورم وجود داشته باشد که نمی‌توان آن را نفی کرد اما محل بحث بر نحوه پرداخت‌ها متناسب با تورم است بدان معنا که منابع پرداخت حقوق کارمندان از استقراض از بانک مرکزی و افزایش پایه پولی بوده یا این‌که از منابع پایدار هزینه شود. طبیعتا نتیجه استقراض از بانک مرکزی افزایش حجم نقدینگی و به دنبال آن تورم خواهد بود که تبعات تورمی برای مردم به دنبال دارد.

وی افزود: این‌که افزایش حقوق میانگین ۲۰ درصد یا حداقل ۱۰ درصد و یا حداکثر ۳۰ درصد باشد همه منوط به لایحه دولت است که بعد از ارائه‌ی آن می‌توان درباره آن صحبت کرد لذا تاکنون هیچ توافقی درباره نرخ دقیق افزایش حقوق کارمندان دولت صورت نگرفته است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که باید متناسب سازی حقوق با تورم عملیاتی شود، اظهار کرد: قطعا باید رابطه منطقی بین حقوق کارمندان با تورم وجود داشته باشد اما بحث ما تامین منابع آن است اگر منابع پول پرقدرت و ناترازی بودجه بوده طبیعتا اثرات تورمی ناشی از آن هزینه بیشتری برای مردم به دنبال دارد. تمامی تلاش براین است که منشا منابع تامین حقوق از منابع پایدار دولت بوده تا تورم مازاد بر مردم تحمیل نشود.

پورابراهیمی در پایان اظهار کرد: همه این موارد در اصلاح ساختار بودجه سال ۱۴۰۱ مورد تاکید قرار گرفته که اگر رخ دهد ما آن را ۱۰۰ درصد قبول داریم می‌توانیم این وعده را به مردم بدهیم که تمامی تلاش دولت و مجلس شورای اسلامی تعریف رابطه منطقی بین میزان حقوق کارکنان با تورم است.

 

نیم نگاهی به اخبار مهم روز:

خودروی محبوب جوانان ایرانی گران شد

این افراد منتظر افزایش حقوق باشند؟ 

خداحافظی با پژو ۲۰۶ در ۱۴۰۰؟

بنزین گران می شود؟

جزئیاتی از استخدام در وزارت بهداشت

علت گرانی ها در دولت سیزدهم / تقاضای مردم چیست؟

منبع: ايسنا
  • 1 ارسالی در

    انگار این یکی یک چیزایی نه چندان حالیش هست

  • حسین طالبی بنماران ارسالی در

    یکی به داد این ارتشی ها هم برسه

  • ناشناس ارسالی در

    حقوق مارو با یک سکه شروع کنم من سال ۹۶ ۳ میلیون حقوقم بوده سکه ۹۹۸ هزار ینی ماهی ۳ تا سکه و دلار ۳۰۰۰ هزار بود ینی ۱۰۰۰ دلار درماه و پراید ۲۰ میلیون بود ینی میت وانستم با هفت ماه کمتر حقوقم یک ۱۱۱ بخرم اما امروز سکه ۱۱۸۰۰ ینی حقوقم باید سه ت ا سکه بشه بنابراین باید ۳۶ میلیون میبود درماه ، و دلار الان ۲۷۵۰۰ ینی بر اساس دل ار حقوق من باید ۲۷میلیونو ۵۰۰میبود و بر اساس پراید ، ۱۵۵ رو تقسیم بر هفت کنیم می شه ۲۲۴۰۰۰۰۰ ولی شاید دلال ها و بازاری ها فکر کنن حقوق دولتی ها بالاست اما باید ب گم من با مدرک کارشناسی ارشد و جانبازیم ۷ ۵۰۰ میگیرم ببینید دولت حق چقدر کارمند و کارگر رو بر اساس تحریم نداده ولی درب مغا زه یا یک کالایی بخوام بخرم بر اساس دلار و تحریم باید بخرم این بزرگترین ظلم به ام ثال منه که دولت میخواد ده درصد معادل ۷۵۰ هزار سال بعد اونم حداکثر به من اضافه کن ه اجناسم طبق معمول گران و گرانتر از همیش ه خب بنظرتون این راه تا کجا ادامه داره؟؟ ؟ کی قراره درست بشه من اون موقع اجاره خو نم ۸۰۰ هزار بود الان شده ۵ میلیون درماه خب گناه من چیه ، چون درس خوندم کارمند شد م ولله اگه دلال میشدم راضی بودید؟ لطفا م قام مسئول خودش رو در جایگاه کارمند و کا رگر و بازنشسته هر چی بذاره تا بفهمه این روزا چی میکشه

  • 6 ارسالی در

    شما هم خجالت نمیکشید هر روز حرف مفت فقط. ..
    دو تا قلم جنس فقط دو تا بیشترم نه میشه 100 تومن
    یعنی ما دو نفر اد م بدون بچه با ماهی 6 تومن حقوق اخر ماه د یگه به چه کنم چه کنم میفتیم
    کرایه خونه 1500
    یه ماست 60 هزار تومن
    مرغ و گوشت و ماهی که دیگه نمیبینیم ا صلا
    لباس ک نمیخریم دیگه
    برنج م ک شده کیلویی 70
    یهو بگید بمیرید راحت دیگه این کارا چیه
    خیلی پروئید به خدا

  • ناشناس ارسالی در

    آقای پور ابراهیمی
    به نظر من حقوق های بالای بیست میلیون اصلا افزایش نیابند وحقوق های تا ۶میلیون متوسط ۹۰ درصد ،۶تا ۱۰ میلیون ۶۰ درصد و ۱۰تا ۱۵ میلیون متوسط ۳۵ درصد و ۱۵ تا ۲۰ میلیون متوسط ۲۰ درصد اضافه بشن و همچنین حقوق های بالای ۳۰ می لیون تا ۱۰۰ میلیون را با نرخ متفاوت منفی کاهش دهید تا ظرف ۳ سال حقوق ها به هم نز دیک و عدالت برقرار شود

  • غلام ارسالی در

    اینم مجلس چند دوره هست کنتورات کرده. ولی از توش هیچی هم در نمی یاد. پوک پوکه.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها