|
کدخبر: 207172

خبر بد برای ماشین بازها!

نمایشگاه خودروی ژنو که قرار بود در سال ۲۰۲۰ برگزار شود به خاطر همه‌گیری ویروس کرونا لغو شد و به این ترتیب اولین نشانه‌های تأثیر کووید ۱۹ روی صنعت خودرو پدیدار گردید.

بیانیه لغو این رویداد خودرویی تنها چند روز پیش از برگزاری آن در سال ۲۰۲۰ اعلام شد و بسیاری از خودروسازان مجبور شدند رویدادهای آنلاین را برای معرفی محصولات جدید خود برگزار نمایند. کمیته برگزاری نمایشگاه ژنو به دنبال برگزاری مجدد این رویداد در سال ۲۰۲۲ بود اما امروز اعلام شد نمایشگاه ژنو ۲۰۲۲ هم برگزار نخواهد شد.

نمایشگاه-ژنو۱

مقامات این نمایشگاه علت لغو نمایشگاه ژنو ۲۰۲۲ را ادامه همه‌گیری کرونا اعلام کرده‌اند. این ویروس منحوس تأثیر زیادی روی تأمین‌کنندگان قطعات خودرویی گذاشته و باعث اختلالاتی در زنجیره تولید و همچنین کمبود نیمه‌رساناها شده است. به همین خاطر تولید بسیاری از خودروها و کارخانه‌ها قطع شده و خودروسازان نیز اولویت‌های جدیدی پیدا کرده‌اند که مهم‌ترین آن‌ها حل مشکلات یاد شده است.

لغو نمایشگاه ژنو ۲۰۲۲ به مقامات برگزار کننده این فرصت را می‌دهد که با دست پر در سال ۲۰۲۳ به میدان بازگردند. رئیس کمیته برگزار کننده این نمایشگاه می‌گوید:

ما تلاش‌های بسیار زیادی برای برگزاری نمایشگاه ژنو در سال ۲۰۲۲ انجام دادیم. علیرغم تمامی تلاش‌های صورت گرفته ما مجبور به روبرو شدن با واقعیت هستیم و باید گفت وضعیت همه‌گیری کرونا تحت کنترل نیست و خطر بزرگی برای نمایشگاه‌هایی همچون ژنو محسوب می‌شود.

اگرچه این بیانیه ناامیدکننده بود اما انتظار آن می‌رفت. همه‌گیری کرونا باعث لغو بسیاری از رویدادهای خودرویی شده هرچند برخی از آن‌ها امسال برگزار شده‌اند. البته آینده چنین نمایشگاه‌هایی مبهم بوده و چندین خودروساز معتبر عدم حضور خود در ژنو را اعلام کرده‌اند. هنوز مشخص نیست که در سال ۲۰۲۳ و پس از سه سال وقفه چه تعداد از خودروسازان تراز اول جهانی در نمایشگاه ژنو حضور خواهند یافت.

منبع: پدال

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها