|
کدخبر: 206063

دست رد به خودروی معروف تویوتا!

تویوتا یاریس خودرویی بسیار محبوب در اروپا بوده و چهارمین نسل آن جزو پرفروش‌ترین محصولات کلاس خود است؛ اما وضعیت این خودرو در هند بسیار متفاوت بوده و ژاپنی‌ها تصمیم گرفته‌اند تا این خودرو را به خاطر فروش پایین از بازار هند حذف کنند. به‌عنوان یادآوری باید گفت یاریس شکل گرفته بر اساس مزدا ۲ سال پیش از بازار آمریکا خارج شده بود.

این خودرو در سال ۲۰۱۸ و فقط به‌صورت سدان روانه بازار خودروی هند شد. این خودرو سومین نسل یاریس XP150 بود که در اکثر بازارهای آسیایی با نام یاریس آتیو یا ویوس شناخته می‌شود. همین یاریس آتیو در سال ۲۰۱۳ عرضه و در سال ۲۰۱۶ فیس لیفت شده است. خودروی موردبحث به پیشرانه ۱.۵ لیتری بنزینی مجهز بوده و گیربکس ۵ سرعته دستی یا CVT نیروی تولیدی را به چرخ های جلو می‌فرستد. این خودرو از نظر تجهیزات ایمنی نسبت به سایر خودروهای کلاس خود با دست پر وارد میدان شده بود.

تویوتا۱

تویوتا در سه سال عرضه این خودرو در هند تنها ۱۹۷۸۴ دستگاه از آن را به فروش رسانده بود. این میزان فروش که شامل فروش سازمانی هم بوده اصلاً عملکرد خوبی محسوب نمی‌شود. از رقبای صاحب‌نام و پرفروش یاریس در بازار هند می‌توان به هوندا سیتی، هیوندای ورنا و ماروتی سوزوکی سیاز اشاره کرد. البته سهم این خودروها از بازار نیز به خاطر هجوم شاسی بلندها کمتر شده است.

اکونومیک تایمز به نقل از یک سخنگوی تویوتا می‌گوید: “حذف یاریس از بازار هند بخشی از استراتژی تولید تویوتا به منظور برآورده ساختن نیازهای مشتریان در دستیابی به محصولاتی با جدیدترین تکنولوژی‌ها می‌باشد.” تویوتا خاطرنشان ساخته قطعات یدکی این خودرو حداقل تا ۱۰ سال در دسترس خواهد بود.

اتوکار هند نیز می‌گوید تویوتا احتمالاً نسخه ریبج شده ماروتی سوزوکی سیاز را به عنوان جایگزین یاریس عرضه خواهد کرد. هنوز مشخص نیست که این خودرو همچنان با نام یاریس در دسترس خواهد بود یا نام جدیدی برای آن انتخاب خواهد شد. تویوتا همچنین هاچبک گلانزا را عرضه می‌کند که ابعاد مشابهی داشته و آن‌هم نسخه ریبج شده ماروتی سوزوکی بالنو می‌باشد. شاسی‌بلند اوربان کروزر نیز عرضه می‌شود که بر پایه ماروتی سوزوکی ویتارا برزا شکل گرفته است. سوزوکی هم نسخه ریبج شده محصولات تویوتا شامل سوایس و Across را عرضه می‌کند که در واقع همان تویوتا کرولا اسپورت تورر و راو ۴ هستند.

منبع: پدال

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها