|
کدخبر: 204347

شوک علی بابا به بازار ارزهای دیجیتال

کمپانی علی بابا (Alibaba )، این غول تجارت الکترونیکی چینی، روز دوشنبه اعلام کرد که از تاریخ ۸ اکتبر (۱۶ مهر) فروش تجهیزات استخراج ارزهای رمزنگاری شده را در این پلتفرم متوقف می کند.

اقتصاد شوک علی بابا به بازار ارزهای دیجیتال

بر اساس بخشنامه تازه منتشر شده این شرکت، علی بابا اقدامات اخیر بانک مرکزی چین و سایر نهادهای نظارتی این کشور در راستای سرکوب مجدد فعالیت های رمزنگاری را دلیل این تصمیم عنوان کرده است.

در این اطلاعیه آمده است:

“پس از یک ارزیابی کامل، با در نظر گرفتن بی ثباتی قوانین و مقررات مربوط به حوزه ارزهای دیجیتال و محصولات مربوط به آن در بازارهای مختلف بین المللی، پلتفرم Alibaba.com علاوه بر ممنوعیت فروش ارزهای رمزپایه ای مانند بیت کوین، لایت کوین، BeaoCoin ، QuarkCoin و اتریوم، فروش ماینرها و تجهیزات استخراج رمزارزها و سایر محصولات مرتبط اعم از نرم افزار یا سخت افزارهای مورد استفاده جهت دستیابی به ماینرهای بیت کوین و همچنین لوازم آموزشی، استراتژی و نرم افزاری تهیه ارزهای دیجیتال مانند محتوای آموزش استخراج رمزارزها را نیز ممنوع می کند”.

در این راستا، دو دسته بندی عمده دربردارنده لوازم و خدمات مرتبط با استخراج رمزارزها از علی بابا حذف می شوند.

سرکوب استخراج ارزهای رمزنگاری شده در چین از اوایل سال جاری به طور جدی آغاز شد و نتیجه آن خروج برخی از شرکت های ماینینگ از این کشور بود. توقف سرویس های Sparkpool مستقر در هانگژو، که یک استخر استخراج اتریوم است، تازه ترین اتفاق در این زمینه می باشد.

صرافی هایی مانند هیوبی و بایننس نیز هم راستا با اقدامات نظارتی چین، برای محدود کردن دسترسی به خدمات خود در این کشور اعلام آمادگی کرده اند.

 

منبع: آکادم هلاکویی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها