|
کدخبر: 204308

اختصاصی گسترش نیوز:

به این ۵ دلیل بیت کوین زیر ۵۰ هزار دلار ماند

در روزهای اخیر بیت کوین روند نزولی بی‌سابقه‌ای را تجربه کرده است و اگر چه خیلی‌ها معتقدند تا سال جدید میلادی به ۱۰۰ دلار می‌رسد اما ۵ دلیل برای ماندگاری بیت کوین زیر ۵۰ دلار وجود دارد.

اقتصاد به این ۵ دلیل بیت کوین زیر ۵۰ هزار دلار ماند

کوین دسک (coindesk) در تازه‌ترین مقالات خود اعلام کرده است که تیم تحقیقاتی ارزهای رمزنگاری شده، پیش‌بینی کرده‌اند که قیمت بیت کوین در روزهای پایانی سال ۲۰۲۱ به ۱۰۰۰۰۰ دلار می‌رسد. چندین مدیرعامل بازار کریپتو نیز پیش‌بینی‌های مشابهی داشته‌اند.

چرا بیت کوین در کانال ۵۰ هزار شکست خورد

با این حال، به غیر از وقفه‌ای لحظه‌ای در هفته اول سپتامبر که بیت کوین به بالای ۵۰ هزار دلار رسید. تا به امروز حرکت صعودی چشم‌گیری نداشته است. سؤال اصلی این هست که چه دلایلی شرایط امروز بیت کوین را به وجود آورده است. در ادامه نگاهی به این دلایل خواهیم داشت.

DeFi به رشد تصاعدی خود ادامه می‌دهد

در سال گذشته بخش مالی غیرمتمرکز (DeFi) حجم معاملات بی‌سابقه‌ای را ثبت کرد. در نتیجه می‌توان انتظار داشت که بسیاری از سرمایه‌گذاران دارایی بیت کوین خود را به اتر یا سایر توکن های هوشمند تبدیل کرده‌اند. در حال حاضر توکن های غیر مثلی (NFT) برجسته شده‌اند. در ۷ سپتامبر ارزش کل دارایی‌های قفل شده (TVL) در DeFi برای اولین بار از مرز ۱۰۰ میلیارد دلار فراتر شد. البته خیلی‌ها معتقدند که این رشد جدید به واسطه ورود رقبای جدید بیت کوین به صدر جدول است، رقبایی مثل سولانا و کاردانو.

رونق NFT

بازار NFT نیز در سال ۲۰۲۱ از موفقیت چشمگیری برخوردار بود. مبلغی که برای خرید NFT در مدت ۳۰ روز هزینه شده است، از حدود ۱۰ میلیون دلار در ابتدای سال ۲۰۲۱ به حدود ۲.۶ میلیارد دلار تا ۱۷ سپتامبر افزایش یافته است. در نتیجه با توجه به افزایش DeFi و NFT ، تسلط بیت کوین (کل درصد ارزش بازار بیت کوین نسبت به کل بازار ارزهای رمزنگاری شده) به طور قابل توجهی کاهش یافته است. این میزان در ابتدای سال ۶۹.۷ درصد بود ، اما اکنون حدود ۴۱.۹ درصد کاهش یافته است.

فشار نظارتی ایالات متحده

سنای آمریکا اخیراً لایحه زیربنایی بحث‌برانگیز را تصویب کرد. این شامل بودجه ۱.۲ تریلیون دلاری است که برای بهبود بخش‌های مختلف اقتصاد استفاده می‌شود. بخشی از این پیشنهاد شامل اصلاح قوانین مربوط به مالیات بر ارزهای رمزنگاری شده است تا بتواند به این لایحه عظیم کمک کند. یکی از تغییرات شامل الزام کارگزاران رمزنگاری برای گزارش تراکنش‌ها است. در حالی که این الزام به عنوان ابزاری برای نظارت بر کاربران رمزنگاری و اطمینان از رعایت مالیات بهتر در نظر گرفته می‌شود، اصلی‌ترین مناقشه عدم وجود تعریف مشخصی برای واژه "کارگزار" است. طرفداران ارزهای دیجیتال مدعی هستند که این اصطلاح بسیار گسترده است و ممکن است تفسیر درستی نشود.

البته تحلیلگران معتقدند که ETF بیت کوین می‌تواند جریان جدیدی از خرده‌فروشی و علاقه نهادی به بیت کوین را تحریک کند که این امر ممکن برای تحقق پیش‌بینی قیمت ۱۰۰،۰۰۰ دلار بیت کوین حیاتی باشد.

 دلار در حال افزایش است

پس از انتشار گزارش خرده‌فروشی برای ماه آگوست ، دلار در ۱۷ سپتامبر به بالاترین سطح سه هفته اخیر رسید. روند اخیر نشان می‌دهد که اقتصاد آمریکا در روند صعودی قرار دارد و مشاغل پس از قرنطینه کرونایی رشد خواهند کرد. شوند. به این ترتیب ، بهبود اقتصاد به معنای علاقه کمتر به دارایی‌های بلاک چین اقتصادی مانند بیت کوین است.

چین برای اولین بار بیت کوین را کاملاً ممنوع کرد

در ۲۴ سپتامبر ، بانک خلق چین (PBoC) بیانیه جدیدی در مورد غیرقانونی بودن معاملات و استخراج ارزهای رمزنگاری شده منتشر کرد و بر اساس این بیانیه ارزهای دیجیتال و معاملات رمزنگاری با ارز فیات ممنوع شد. تقریباً همه فعالیت‌های مربوط به تجارت رمز ارزها برای اولین بار در کشور چین ممنوع شد. بانک مرکزی چین همچنین تصریح کرد که هر شهروندی که برای مبادلات ارزهای دیجیتال کار می‌کند، مورد بررسی قرار می‌گیرد. کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی (NDRC) نیز قصد دارد، سرکوب مداوم ماینینگ رمزارزها را افزایش دهد.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها