|
کدخبر: 203768 رویا رئیسی

گفت و گوی گسترش نیوز با رئیس اتحادیه فناوران رایانه:

پیش بینی جذاب از کاهش قیمت کارت گرافیک / ماینر ارزان شد

اعضای اتحادیه فناوران رایانه پیش‌بینی می‌کنند که در روزهای آینده به واسطه تصمیم چین پیرامون ارزهای دیجیتال شاهد کاهش قیمت کارت گرافیکی باشیم.

اقتصاد پیش بینی جذاب از کاهش قیمت کارت گرافیک / ماینر ارزان شد

در روزهای گذشته مجدداً شاهد تصمیمات مقامات چین پیرامون ارزهای دیجیتال بودیم. تصمیم‌هایی که بر بازار ارزهای دیجیتال و بازار فناوری تأثیرگذار است. بانک مرکزی چین و تعدادی از نهادهای دولتی این کشور، ممنوعیت معاملات ارزهای دیجیتال را به صورت رسمی اعلام کردند. اولین تأثیر این خبر بر قیمت بیت کوین بود که ریزش ۸ درصدی این رمز ارز را رقم زد. در حوزه ارزهای دیجیتال بحث استخراج در کشورها به شدت مطرح شده است و ممنوعیت یا مجوز استخراج موضوع مهمی است. در بحث استخراج شاهد کاهش یا افزایش قیمت کارت گرافیکی هستیم. در گذشته رونق ارز دیجیتال چیا منجر به افزایش قیمت و کمبود کارت گرافیکی شد. در این روزها صحبت از کاهش قیمت می‌شود.

پیش‌بینی کاهش قیمت کارت گرافیکی

محمدرضا فرجی رئیس اتحادیه فناوران رایانه در گفتگو با گسترش نیوز گفت: در حال حاضر شاهد کاهش قیمت در بازار کارت گرافیکی نیستیم اما اعضای اتحادیه پیش‌بینی می‌کنند که در روزهای آینده به واسطه تصمیم چین پیرامون ارزهای دیجیتال شاهد کاهش قیمت کارت گرافیکی باشیم.

فرجی

کاهش قیمت ماینر در بازار ایران

فرجی اظهار کرد: در خصوص دستگاه‌های فابریک استخراج رمز ارز (ماینر) در بازار شاهد کاهش قیمت هستیم. به صورت ملموس در حوزه کارت گرافیک کاهش قیمت دیده نمی‌شود. کارت گرافیک برای استخراج انواع ارزهای دیجیتال استفاده می‌شود و بحث چین بیشتر در خصوص ارز دیجیتال بیت کوین است.

وی افزود: به نظر می‌رسد، در ۱۵ یا ۲۰ روز آینده کاهش قیمت کارت گرافیکی در ایران احساس شود. میزان کاهش قیمت به تعداد واردات بستگی دارد.

ورود ماینرهای دست دوم چینی به بازار ایران

رئیس اتحادیه فناوران رایانه تأکید کرد: ماینرهای دست دوم چینی به صوت قاچاق وارد کشور شده است و سازمان‌های زی ربط در این خصوص آگاه هستند. هر از گاهی نیز تعدادی از مزارع استخراج کشف می‌شوند.

تازه‌ترین قیمت کارت گرافیکی و دستگاه ماینر در بازار ایران

در تصویر زیر تازه‌ترین قیمت کارت گرافیکی‌های پرطرفدار بازار را مشاهده خواهید. کرد.

کارت گرافیک

در ادامه نیز نگاهی به قیمت دستگاه‌های استخراج رمز ارز (ماینر) در بازار ایران می‌اندازیم.

ماینر

چین بلای جان بازارها خواهد شد؟

اگرچه در ایران همیشه از کاهش قیمت استقبال می‌شود اما باید با رصد تصمیمات چینی‌ها بازار را به درستی مدیریت کنیم و در روزهایی که ممنوعیت استخراج برداشته شده است، باید فکری به حال ماینرهای دست دوم چینی کرد تا بلای جان صنعت برق نشود. ماینر‌های از کار افتاده چینی به ایرانی‌ها فروخته می‌شود و عده‌ای این دستگاه‌ها را می‌خرند و بعد از اورهال به نام ماینر تولید داخل می‌فروشند.

 

ارسال نظر