|
کدخبر: 202947

انجماد معاملات در بازار مسکن / فروشندگانی که تسلیم نمی‌شوند!

بازار معاملات مسکن در حالی این روزها یکی از عمیق‌ترین دوره‌های رکود را پشت سر می‌گذارد که همچنان فاصله قابل توجهی بین قیمت‌های پیشنهادی وقیمت‌های قطعی فروش آپارتمان در برخی مناطق شهر تهران وجود دارد.

تحقیقات میدانی از وضعیت بازار معاملات مسکن شهر تهران در مناطق مختلف نشان می‌دهد در حالی که سطح قیمت‌های نهایی و قطعی فروش آپارتمان در فایل‌های فروش رفته به میزان قابل توجهی با قیمت پیشنهادی فایل‌های مشابه فاصله دارد، اما کماکان برخی فروشند‌ه‌ها حاضر به تعدیل قیمت‌های پیشنهادی خود نیستند. همین موضوع باعث افزایش شکاف بین قیمت پیشنهادی و نرخ قطعی فروش مسکن شده و باعث شده است در شرایطی که به علت رکود مالکان برای سرعت بخشی به انجام معاملات خود باید به انعطاف قیمتی بالاتری روی آورند، عملا این بازخورد از سوی آنها در بازار به شکل محدود مشاهده شود. عدم انعطاف برخی مالکان در تعدیل قیمت‌ها یکی از عواملی است که این روزها به دلیل وجود انتظارات تورمی، منجر به انجماد معاملات مسکن و تشدید رکود حاکم بر بازار ملک شده است.

33 copy

 

منبع: دنیای اقتصاد
  • مُسکن ارسالی در

    مسکن کالایی کوتاه مدت نیست، بیشتر سرمایه گذران مسکن از خرید تا فروش یک ملک پنج ت ا ده سال صبر می کنند و همیشه یک دوره رون ق و رکود را دیده اند، هیچکس امروز نمی‌خر د که فردا بفروشد.‌ دو ماه اول سال رکود د اشتیم آنهم بخاطر خوش‌بینی های سیاسی بود و الان هم یک میلیون خبر در مورد مسکن یک میلیونی و آخر هیچ، همه می دانند با تورم حدود پنجاه درصد تا شش ماه یا یکسال ديگر دوباره رونق آغاز می شود اگر نشود که ملک بهتر از ریال هست و البته با آمدن آمار مع املات شهریورماه دوباره از اواسط مهر تا ا واخر آذر بازار شلوغ می شود، ‌پس چند روز در مقابل چند سال صبر چیزی که نیست، به جا ی خبر ارزانسازی باید تعدادی مسکن ارزان س اخت، حالا ارزان نشد به قیمت، بروید و ساز ندگی کنید.

  • صادق ارسالی در

    باتوجه به اینکه قیمت مسکن شش برابر تورم رشد کرده اگر مالکان حالا اقدام به فروش کنند حتی زیر قیمت بازار البته اگر بتوانند بفروشند خیلی برد کرده‌اند و چنانچه این فهرست طلایی را از دست بدهند خیلی ضرر خواهند کرد

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها