|
کدخبر: 202399

اختصاصی گسترش نیوز:

راهنمای خرید اسپیکر گیمینگ + قیمت ها در بازار

مهم نیست چه قدر مانیتور خوب یا کارت گرافیک قوی دارید، بدون یک سیستم صوتی خوب، بازی شما حالت واقعی و اصلی خود را از دست می دهد.

اقتصاد راهنمای خرید اسپیکر گیمینگ + قیمت ها در بازار

اغلب  برای گیمرها تصاویر بازی بر صدا اولویت دارند. با این حال، هیچ ست گیمینگی بدون اسپیکرهای پر قدرت، کامل نمی شود. همچنین بدون یک صدای خوب، هرگز به آن تجربه دلخوه بازی نخواهید رسید. بدیهی است که هرچه اسپیکر بهتر باشد، صدا واقع بینانه تر و تجربه بازی لذت بخش تر است.

اندازه اسپیکری که می خرید، قبل از هرچیز به کیفیت و بودجه شما وابسته است، بعد مواردی چون فضای موجود، علاقه و ترجیح شما را باید در نظر بگیرید. حالا اینکه کدام کیفیت اسپیکر برای چه اندازه اتاق و چه مدل گیم ها و کنسول هایی مناسب است، نیاز به تحقیق دارد.

ما درگسترش نیوز برای شما موارد مهمی که در زمان خرید یک اسپیکر باید به آنها توجه کنید را آوردیم. از اتصالات مورد نیاز گرفته تا فرمت های صوتی که باید به دنبال آن باشید.

۲.۰ ، ۲.۱ یا ۵.۱؛ بهترین تنظیمات اسپیکر برای بازی چیست؟

یک دستگاه ۲.۰ محبوب ترین گزینه برای کامپیوترهای رومیزی است. این اسپیکرها معمولا شامل دو بلندگو کوچک در سمت دو سمت مانیتور می شوند و می توانند صدای استریو خوبی ارائه دهند. با این حال، نبود ساب ووفر (subwoofer) اختصاصی برای قسمت پایین، به این معنی است که جلوه های بم به طور کامل بازتولید نمی شود. استفاده از تنها دو اسپیکر کوچکتر نیز می تواند منجر به اعوجاج در صداهای خیلی بلند شود.

گیمینگ-اسپیکر۳

در کل اسپیکرهای ۲.۰ برای گیم های امروز خیلی مناسب نیستند و نمی توانند بهترین عملکرد را از دل بازی بیرون بیاورند اما راهی آسان و ارزان برای لذت بردن از دیالوگ ها و موسیقی استریو هستند. اکثر گیمرها تمام پول خود را خرج پی سی و مانیتور کردند، این نوع اسپیکر برای آنها انتخاب خوب و مقرون به صرفه ای است.

بعد از ۲.۰ به سراق اسپیکرهای ۲.۱ می رویم. عدد بعد از نقطه اعشار مخفف ساب ووفر است. ساب ووفرها برای پوشش دامنه فرکانسی بین ۲۰ تا ۲۰۰ هرتز طراحی شده اند. این ام از آن جه مفید است که بلندگوهای مانیتور معمولا به فرکانسزیر ۱۵۰ هرتز نمی رسند. بنابراین ساب ووفرها هنگام تجربه اثراتی مانند شلیک اسلحه و انفجار با شدت ضروری هستند.

تنظیمات بلندگو ۵.۱ بیشتر به عنوان یک ترکیب کلاسیک سینمای خانگی شناخته می شود. استفاده از دو اسپیکری استریو جلو، یک اسپیکری میانی، دو اسپیکری فراگیر در پشت به همراه یک ساب ووفر جداگانه واقعی ترین تجربه صدا را برای لذت بردن از فیلم ها ارائه می دهد. این امر در مورد بازی نیز صادق است. مزیت کاربردی اسپیکرهای فراگیر با گیم این است که به پخش کننده اجازه می دهد حریفان و خطرات احتمالی را از طریق صدا و همچنین بینایی، بومی سازی کند. با این اسپیکرها مثلا اگر در گیمی، فردی از سمت چپ به شما نزدیک شود، بسته به نوع و تنظیمات بازی، شما صدای آن را از سمت چپ خود می شوندید و به موقع اکنش نشان می دهید.

هر دو غول کنسول های بازی یعنی ایکس باکس و پلی استیشن، در مدل های جدید خود، از فرمت صدای فراگیر Dolby پشتیبانی می کنند و اتصالات لازم را برای سیستم های ۵.۱ ارائه می دهند.

نکاتی برای اتصال اسپیکرهای بازی

محبوب ترین اتصال صوتی برای کامپیوترها و کنسول های بازی هنوز جک ۳.۵ میلی متری است. هر دو اسپیکر ۲.۰ و سیستم ۲.۱ با ساب ووفرهای فعال و همچنین هدفون به راحتی می توانند از این طریق متصل شوند. اتصال ۳.۵ میلیمتری صدا برای سیستم های صدای فراگیر کافی نیست چون که این نوع اتصال RCA برای صدای آنالوگ طراحی شده است.

گیمینگ-اسپیکر۴

سیستم های فراگیر که از تقویت کننده یا گیرنده استفاده می کنند، معمولاً از طریق کابل TOSLINK یا HDMI به سایر دستگاه های منبع متصل می شوند. بسیاری از کنسول های گیمینگ برای این منظور مجهز به اتصالات HDMI هستند. علاوه بر این، بسیاری از سیستم هایی که برای بازی های کامپیوتری طراحی شده اند شامل پورت USB می شوند. برخی حتی کارت های صدا خارجی را از طریق USB ارائه می دهند که برای همه بجز گران ترین رایانه های بازی با کارت های صدا داخلی بسیار با کیفیت، گزینه خیلی خوبی است.

اهمیت کارت های صدا برای بازی های کامپیوتری

بسیاری از مردم از ضعف اسپیکرهای سطح بالا با رایانه خود ناامید می شوند. مقصر این اتفاق معمولاً اسپیکر نیست، بلکه کارت صدای داخلی است. این کارت صدا است که به عنوان DAC یا مبدل دیجیتال به آنالوگ عمل می کند. بنابراین اگر از اسپیکرهای گیمینگ با کیفیت برای رایانه خود استفاده می کنید اما صدای خوبی را تجربه نمی کنید، به احتمال زیاد مشکل از کارت صدا داخلی است. بنابراین ارتقاء کارت صدا ساده ترین راه حل است.

کارت-صدا

کارت صدا جدید را می توان به صورت داخلی (معمولاً از طریق PCI Express) یا خارجی نصب کرد. کارت های صدا خارجی معمولاً از طریق پورت USB یا Firewire متصل می شوند. مدل های کارت صدا در اتصالات ارائه شده و فرمت های صوتی که پشتیبانی می کنند، متفاوت است، پس هنگام ارتقا سازی دقت کنید.

توجه به ترکیب صدای فراگیر

همه گیم ها امکان صدای فراگیر را ندارند، در این مواقع تقویت کننده های صدا وارد میدان می شوند. فرمت های تقویت کننده صدا مانند Dolby Digital یا DTS-Connect قادرند سیگنال های استریو را به صدای فراگیر بازی چند کاناله تبدیل کنند. Xbox و PlayStation هر دو از ارتقا دهنده Dolby Digital ۵.۱ پشتیبانی می کنند. اگر می خواهید گزینه مشابهی را برای بازی رایانه ای داشته باشید، فقط بررسی کنید که کارت صدا داخلی یا خارجی شما از یک تقویت کننده صدای فراگیر پشتیبانی می کند یا نه.

گیمینگ-اسپیکر۱

خلاصه نکاتی که هنگام خرید اسپیکرهای بازی باید در نظر بگیرید

  • اکثر مردم از دو سیستم اسپیکری ۲.۰ یا ۲.۱ برای بازی استفاده می کنند
  • محبوب ترین اتصال، ورودی صدای ۳.۵ میلی متری RCA است
  • اسپیکرهای بازی صدای فراگیر را نمی توان از طریق کابل RCA متصل کرد
  • کارت های صدا همیشه صدای خوبی تولید نمی کنند
  • اکثر کارت های صدا خارجی از طریق USB یا Firewire متصل می شوند
  • اسپیکرهای صدای فراگیر خوب که برای بازی طراحی شده اند، عموماً شامل کارت های صدا USB هستند
  • دستگاه های تقویت کننده صدای فراگیر مانند Dolby Digital می توانند استریو را به سیگنال ۵.۱ تبدیل کنند

لیست بهترین اسپیکرهای گیمینگ ۲۰۲۱

۱. Logitech G۵۶۰

قیمت: ۷،۸۰۰،۰۰۰ تومان

بهترین-اسپیکر۱

درایورها: ساب ووفر ۶.۵ اینچی، توییترهای ۲ اینچی

نوع اتصال: بی‌سیم و باسیم

اتصال دهنده: جک ۳.۵ میلی‌متری صدا، پورت USB، بلوتوث

نسخه‌ی بلوتوث: ۴.۱

ورودی کارت حافظه: ندارد

+نورپردازی فراگیر Lightsync RGB

+ساخته شده در DTS: X Virtual Surround

-LED های RGB در حالت آماده به کار خاموش نمی شوند

-بسیار بلند ، حتی با صدای کم

۲. Creative Pebble Plus

قیمت: ۱،۲۴۰،۰۰۰ تومان

بهترین-اسپیکر۲

درایورها: ساب ووفر ۴ اینچی، توییترهای ۲ اینچی

نوع اتصال: باسیم

اتصال دهنده: جک ۳.۵ میلی‌متری صدا

ورودی کارت حافظه: ندارد

+مقرون به صرفه

+رد پای کوچک

+وضوح عالی

- کابل

-باس کمی کم است

۳. Razer Nommo Chroma

قیمت: ۴،۹۹۰،۰۰۰ تومان

بهترین-اسپیکر۳

درایورها: ۳ اینچ

نوع اتصال: باسیم

اتصال دهنده: جک ۳.۵ میلی‌متری،  USB

صدا ورودی کارت حافظه: ندارد

+RGB سرگرم کننده و ظریف

+بلند شدن صدا

-سایز زیادی بزرگ

۴. Creative T۱۰۰

قیمت: ۳،۸۰۰،۰۰۰ تومان

بهترین-اسپیکر۴

درایورها: ۲.۷۵ اینچ فول برد

نوع اتصال: بی‌سیم و باسیم

اتصال دهنده: جک ۳.۵ میلی‌متری صدا، پورت USB، بلوتوث، ورودی اپتیکال

نسخه‌ی بلوتوث: ۵.۰

ورودی کارت حافظه: ندارد

+صدای خیلی واضح

+طراحی محدود دو بلندگو

+مجموعه ای عالی از ویژگی ها/کنترل ها

-ظاهر زمخت

۵. Razer Leviathan Dolby ۵.۱

قیمت: ۱۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

بهترین-اسپیکر۵

درایورها: دو تا ۲.۵ اینچ فول برد، ۲ تا توییترهای ۰.۷۵ اینچی

نوع اتصال: بی‌سیم و باسیم

اتصال دهنده: جک ۳.۵ میلی‌متری صدا، بلوتوث، ورودی اپتیکال

نسخه‌ی بلوتوث: ۴.۰

ورودی کارت حافظه: ندارد

+قدرت

+بیس خیلی خوب

+سایز و اندازه

-کنترل ندارد

نویسنده: اختصاصی گسترش نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها