|
کدخبر: 201689

مردم در مهر ماه منتظر این واریزی ها باشند

به نظر می‌رسد دولت تصمیمی برای کاهش یا افزایش مبلغ یارانه‌ها در مهر نداشته باشد و واریزی‌های در ماه آینده نیز همانند ماه‌های گذشته انجام شود. غیر از یارانه‌ها، کدام گروه‌ها در مهر دریافتی دارند؟

با این که در یک ماه گذشته گمانه‌زنی‌های بسیاری برای افزایش یارانه‌ها و یارانه جدید زده می‌شد، از آنجایی که دولت جدید هنوز برای افزایش یا کاهش یارانه‌ها تصمیم قطعی نگرفته است، طبق زمان‌بندی که از دی سال ۹۸ تکرار شده، در ماه آینده نیز دو یارانه نقدی و معیشتی بنزین در ماه آینده نیز واریز می‌شود.

اولین یارانه واریزی مهر همانند ماه‌های قبل یارانه معیشتی بنزین است.

واریز این یارانه از اذر سال ۹۸ آغاز شد و در مهر امسال بیست و سومین مرحله آن به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

طبق زمان‌بندی که از دومین مرحله واریز یارانه‌ها اجرایی شد، واریز یارانه معیشتی بنزین در روز دهم هر ماه انجام می‌شود. یعنی یارانه معیشتی مردم در مهر حدود دو هفته دیگر پرداخت می‌شود.

همچنین مبلغ این یارانه از ابتدا تاکنون بدون تغییر بوده، به نحوی که خانواده‌های یک نفره ۵۵ هزار تومان، خانواده‌های دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانواده‌های سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانواده‌های چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانواده‌های پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان یارانه معیشتی می‌گیرند.

همچنین حدود هفت میلیون خانوار یارانه‌بگیر در پاییز پارسال مرحله دوم وام یک میلیون تومانی کرونا گرفتند که اقساط آن از یارانه ماهانه آنها کسر می‌شود. دولت در مهر دهمین قسط این وام را از یارانه برداشت می‌کند.

یارانه نقدی، دومین واریزی مهر است. این یارانه نیز براساس زمانبندی باید در روز بیستم مهر به حساب سرپستان خانوار واریز شود.

مبلغ این یارانه نیز طی چندین سال گذشته بدون تغییر بوده، به نحوی که همه‌ی خانوارهای مشمول مبلغ ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان به‌ازای هر یک از اعضای خانواده دریافت می‌کنند.

این خانوارها نیز در خرداد پارسال مرحله اول وام یک میلیون تومانی را گرفتند که اقساط آن را از یارانه نقدی خود می‌پردازند. شانزدهیمن قسط از مرحله اول وام کرونا از یارانه نقدی مهر ۲۱ میلیون خانوار برداشت می‌شود.

اما احتمالا اولین پولی که در مهر به حساب مردم واریز می‌شود وام بازنشستگان است که به گروه کوچکی از اعضای صندوق بازنشستگی کشوری و لشگری پرداخت می‌شود.

در هفته اول مهر چهارمین نوبت وام ضروری ۱۰ میلیون تومانی به حساب بیش از ۲۰ هزار نفر واریز می‌شود. در خصوص بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی نیز احتمالا در مهر گروهی از متقاضیان وام هفت میلیون تومانی بگیرند.

منبع: تجارت‌نیوز
  • حمید ارسالی در

    دیگه45 تومن چیه که بخوان کم کنن... اخ که چقدر خندیدم.ازینکه باعث خنده بنده شدید ممنونم

  • حسین ارسالی در

    سلام چرا مبلغ یارانه ما دو نفر را کامل ن می دهند همیشه باکسری می ریزن به کجا مراج عه کنیم

  • ناشناس ارسالی در

    با این پول این زمونه یه تف او نجات نمیند ازن

  • علی ارسالی در

    اینها که همه اش پول 3 کیلو هویج هم نمیشه .!

  • امیر ارسالی در

    خودشون خوب میدونن که دادن این یارانه بی ارزش

ارسال نظر