|
کدخبر: 199269

اقتصاد افغانستان یک قدم تا فروپاشی!

نماینده روسیه در سازمان ملل گفت: وقوع بی ثباتی و بحران انسانی واقعی در افغانستان، جهان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

نماینده روسیه در سازمان ملل نسبت به فروپاشی اقتصادی افغانستان هشدار داد. این گزارش می افزاید واسیلی نبنزیا نماینده روسیه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت برای بررسی تحولات افغانستان و تمدید مأموریت امدادرسانی سازمان ملل در این کشور گفت: باید بر روی ارسال کمک‌های بشردوستانه به افغانستان تمرکز کرد و امیدواریم حامیان مالی و کشورهای کمک کننده، در بهبود اوضاع اقتصادی این کشور سهیم باشند. وی افزود: افغانستان در آستانه فروپاشی اقتصادی قرار دارد و این مسئله، به صدا درآمدن زنگ هشدار درباره وقوع بی ثباتی و بحران انسانی واقعی در افغانستان است که جهان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

در همین حال نماینده آمریکا در نشست شورای امنیت برای بررسی تحولات افغانستان نیز تصریح کرد: از طالبان می‌خواهیم به سازمان‌های بشردوستانه اجازه دهد به فعالیت‌های خود در افغانستان ادامه دهند. چندی پیش هانس-جیکوب شیندلر یکی از مقامات سابق سازمان ملل که در حوزه تحریم‌های مرتبط با طالبان فعالیت داشت، نیز تاکید کرده بود اقتصاد در افغانستان احتمالا تنها چند هفته با فروپاشی فاصله دارد، آن وقت اقتصاد افغانستان دچار مشکل شدید و عمیقی می‌شود.

وب‌سایت ویکی‌لیکس نیز در توییتی نوشت: ۸۰ تا ۹۰ درصد از اقتصاد افغانستان از طریق پول‌های ارائه شده توسط کمک‌های خارجی و خدمات امنیتی خارجی تامین می‌شد که مقامات رده بالای افغانستان این پول‌ها را برداشته و از کشور فرار کرده اند. کارشناسان اعلام کرده اند اقتصاد افغانستان به خاطر فساد کامل دولتی، از هم فروپاشید.

منبع: بازار

ارسال نظر