|
کدخبر: 197411

تنها راه نجات قیمت طلا

رئیس اتحادیه طلا و جواهر کرمانشاه معتقد است، تنها راه نجات بازار طلا، کنترل نرخ ارز است.

اقتصاد تنها راه نجات قیمت طلا

محمدسعید جعفری  با اشاره به تلاطم و روند افزایشی قیمت‌ طلا طی چهار سال اخیر، گفت: به دنبال بی ثباتی که در نرخ طلا داشتیم، بازار به شدت دچار رکود شد، زیرا هرگونه نوسان چه افزایشی و چه کاهشی منجر به رکود می‌شود.

وی با بیان اینکه انتظار می‌رود دولت سیزدهم فکری به حال بازار طلا بکند تا از این رکود و نابسامانی خارج شود، اظهار کرد: مهمترین کاری که دولت باید انجام دهد کنترل نرخ ارز از طریق افزایش عرضه و مدیریت تقاضا است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر کرمانشاه افزود: در حالیکه در تمام دنیا نرخ انس جهانی بیشترین تاثیر را در قیمت طلا دارد، در ایران آنچه که قیمت طلا را کنترل می‌کند نرخ ارز است.

جعفری یادآور شد: اگر دولت جدید سیاست‌های ارزی مناسبی در پیش بگیرد می‌توان به بهبود بازار طلا نیز امیدوار شد، در غیر این صورت بی ثباتی، رکود و روند افزایشی قیمت طلا همچنان ادامه خواهد داشت.

وی درباره روند افزایشی اخیر قیمت طلا در بازار نیز عنوان کرد: با جابجایی دولت‌ها معمولا خلأ در برنامه‌های اقتصادی ایجاد می‌شود که این امر و عدم اطمینان ناشی از این خلأ باعث روند افزایشی قیمت‌ها شد.

به گفته رئیس اتحادیه طلا و جواهر کرمانشاه، در این مدت مصرف کنندگان و سرمایه‌گذاران نیز به جهت نگرانی از کاهش ارزش پول خود نسبت به خرید ارز و طلا اقدام کردند که این امر نیز بر افزایش قیمت طلا بی تاثیر نبود.

منبع: ايسنا

ارسال نظر