|
کدخبر: 195301

برگشت قیمت سکه به سوی مرز ۱۲ میلیون

قیمت سکه در معاملات پشت خطی از بعدازظهر دیروز تمایل بیشتری برای افت قیمت داشت و به سوی ابتدای کانال ۱۲ میلیون تومانی میل کرد.

اقتصاد برگشت قیمت سکه به سوی مرز ۱۲ میلیون

دو متغیر در ابتدای روز جاری می توانند قیمت فلز گران بهای داخلی را تحت فشار قرار دهند. اولین عامل برگشت اونس طلا به زیر مرز هزار و ۸۰۰ دلار است. به گفته فعالان، تا زمانی که طلای جهانی زیر مرز هزار و ۸۰۰ دلار نوسان می کند، خریداران قابل توجهی به بازار فلز زرد ورود نخواهد کرد و سیگنال پایین ماندن تقاضا در بازار طلا، تمایل به خرید سکه امامی را کاهش می دهد. برگشت اونس طلا به بالای مرز هزار و ۸۰۰ دلاری، می تواند بار دیگر زمینه ساز ورود خریداران به بازار سکه شود.

عامل دومی که در روز جاری می تواند قیمت سکه را تحت فشار قرار دهد، ماندن دلار در بازار داخلی پشت خط ۲۸ هزار تومانی است. در روزهای اخیر، افزایش قیمت اسکناس آمریکایی یکی از مهم ترین متغیرهایی بوده است که انگیزه خرید را در بازار سکه بالا برد و طبیعتا افت یا ثبات دلار، انگیزه خرید فلز گران بهای داخلی  را در میان معامله گران پایین خواهد آورد.

 یکی از عواملی که موجب شده است،‌ انتظارات افزایشی برای دلار در میان سکه بازان کاهش پیدا کند، صحبت های رییس جمهور درباره گشایش های ارزی مربوط به دارایی های بلوکه شده بود. این موضوع در رفتار قیمت دلار نیز مشهود بود. دلار که بعدازظهر دیروز بالای مرز ۲۸ هزار تومان نوسان می کرد، پس از صحبت های رییسی در مسیر نزولی قرار گرفت. سکه نیز در معاملات پشت خطی از بعدازظهر دیروز تمایل بیشتری برای افت قیمت داشت و به سوی ابتدای کانال ۱۲ میلیون تومانی میل کرد. در مقطعی حتی فلزگران بهای داخلی زیر مرز ۱۲ میلیون تومانی معامله شد.

 

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر