|
کدخبر: 195261

پیش‌بینی طلایی از قیمت طلا

کارشناسان بازار طلا و سکه عقیده دارند قیمت سکه برای ادامه روند صعودی خود باید از سطح مقاومت ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان گذر کند. واکنش قیمت سکه به بازگشت طلا به زیر ۱۸۰۰ دلار چه بود؟

اقتصاد پیش‌بینی طلایی از قیمت طلا

با توقف رشد قیمت دلار در معاملات بازار ارز، قیمت سکه امامی راه صعودی را ادامه نداد و از مقاومت ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان عقب نشینی کرد. در چنین شرایطی، معامله گران سکه به دنبال یافتن کف قیمتی جدیدی برای بازار خود هستند.

عده ای تصور می کنند که مرز ۱۲میلیون تومانی کف جدید بازار خواهد و فلز گران بهای داخلی دیگر قیمت پایین تر را تجربه نخواهد کرد. این در حالی است که عده دیگری باور دارند که سکه توان نزول تا محدوده ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را خواهد داشت.

فعالان بازار اعتقاد دارند قیمت سکه برای بازگشت به دوران اوج صعود نیاز دارد که از مقاومت ‍۱۲میلیون و ۲۰۰ هزار تومان عبور کند. با توجه به اینکه متغیرهای اثرگذار اونس طلا و دلار سیگنال مشخص نوسانی را از خود نشان نداده اند، ممکن است فلز گران بهای داخلی در روزهای آینده در دامنه ‍۱۲ تا ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان درجا بزند و نسبت به روزهای قبل نوسانات کمتری را تجربه کند.

اونس جهانی در معاملات روز چهارشنبه کمی نوسان داشت و کانال ۱۸۰۰ را از دست داد؛ همین موضوع باعث شد قیمت طلا و سکه نوساناتی را ثبت کند. قیمت سکه در کانال ۱۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان باقی ماند و نتوانست خود را در کانال ۱۲ و ۲۰۰ هزار تثبیت کند.

واکنش قیمت سکه به بازگشت طلا به زیر ۱۸۰۰ دلار

قیمت سکه امامی معاملات روز گذشته را با قیمت ۱۲ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان آغاز کرد، رشد قیمت سکه تحت تاثیر عبور طلا از مرز ۱۸۰۰ دلار و افزایش قیمت دلار اتفاق افتاد. قیمت سکه در طول معاملات روز گذشته کاهش یافت و در آخرین ساعات معاملات روز گذشته روی ۱۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان قرار گرفت.

حباب سکه چقدر شد؟

طلای جهانی در آخرین ساعات معاملات روز گذشته مرز ۱۸۰۰ دلار را از دست داد و تا ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه صبح به وقت ایران زیر این مرز قرار داشت. قیمت دلار نیز در شروع معاملات امروز از عصر روز گذشته پایین‌تر بود. قیمت سکه در شروع معاملات امروز روی ۱۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان قرار داشت. قیمت سکه در ادامه قدری رشد کرد و در ساعت ۱۱ و ۲۰ دقیقه صبح، بالای نرخ عصر روز گذشته و روی ۱۲ میلیون و ۱۴۰ هزار تومان قرار گرفت. قیمت دلار در این مقطع ۲۷ هزار و ۷۰۰ تومان و قیمت طلای جهانی ۱۷۹۴ تومان بود. انداره حباب سکه با این حساب ۳٫۷۵ درصد به دست می‌آمد. مشاهده می‌شود اندازه حباب سکه با مقادیر حدود ۶ و ۷ درصدی که بعد از افت ناگهانی طلا اتفاق افتاده بود، فاصله گرفته است.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها