|
کدخبر: 194890

معامله مشکوک چهار سرمایه گذاری در بورس

در روز جهش ۲۷ هزار و ۵۵۳ واحدی شاخص، پتروشیمی فرابورسی، دو سهم قندی، چهار شرکت سرمایه گذاری به همراه ۸ نماد دیگر، مشمول معاملات مشکوک شدند.

اقتصاد معامله مشکوک چهار سرمایه گذاری در بورس

در جریان معاملات سومین روز کاری این هفته، بازار سهام با تعادل میان خریداران و فروشندگان آغاز به کار کرد به طوری که در نهایت، نماگر بازار با جهش ۲۷ هزار و ۵۵۳ واحدی و ورود به کانال یک میلیون و ۵۴۳ هزارتایی به معاملات روزانه پایان داد.

به این ترتیب، بیش از ۹.۲ و ۴.۷ هزار میلیارد تومان در بورس و فرابورس دست به دست شد و بیشترین حجم معاملات هم به بانک دی با داد و ستد یک میلیارد سهم و سایپا، بانک ملت، ایران خودرو به همراه گروه بهمن با تقاضای بیش از ۶۷۲، ۶۷۲، ۵۸۹ و ۵۵۰ میلیون سهمی تعلق گرفت.

در این میان، بررسی اطلاعات پردازش اطلاعات مالی مبنا نشان داد ۱۵ شرکت با داد و ستد ۳۰ تا نه برابری نسبت به میانگین یک ماهه در زمره معاملات مشکوک قرار گرفته اند.

در صدر این فهرست، حمل و نقل پتروشیمی شرکت حاضر در بازار دوم بورس با افت ۳۱.۸ درصدی قیمت سهام، شاهد داد و ستد ۸.۹ میلیون سهمی شد.

در ادامه هم شرکت های گوشت مرغ ماهان، خوراک دام پارس، سرمایه گذاری فلات ایرانیان، فارسیت اهواز، قند نقش جهان، عمران و سازندگی قزوین، کاشی تکسرام، سرمایه گذاری توسعه و عمران زاگرس، سرمایه گذاری توسعه شمال، سرمایه گذاری قم، پتروشیمی داراب، آذریت، سیمان مجد خواف و قند تربت جام مشمول معاملات مشکوک امروز شدند.

حضور یک پتروشیمی، دو سهم قندی، چهار شرکت سرمایه گذاری به همراه ۱۱ شرکت بورسی و فرابورسی از جمله نکات جالب این فهرست بود.

منبع: بورس پرس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها