|
کدخبر: 194808

ضرورت ترمیم دستمزد کارگران

نماینده کارگران در شورایعالی کار با اشاره به اینکه مزد کارگران نیازمند ترمیم فوری است گفت:ترجیحاً قبل از نیمه دوم سال باید جلسات شورایعالی کار برگزار شود و مقدمات ترمیم مزد فراهم گردد.

اقتصاد ضرورت ترمیم دستمزد کارگران

محمد رضا تاجیک, نماینده کارگران در شورایعالی کار در گفت وگویی، درباره مشکلات کارگران در حوزه معیشت گفت: مزد کارگران بدون تردید نیاز به ترمیم فوری دارد؛ ترجیحاً قبل از نیمه دوم سال باید جلسات شورایعالی کار برگزار شود و مقدمات ترمیم مزد فراهم گردد.

وی با بیان اینکه تورم رسمی معیار مناسبی برای تخمین افزایش هزینه‌های زندگی کارگران نیرست ادامه داد:تورم بسیاری از اقلام ضروری در بازه پنج ماه ابتدای سال، بیش از صد درصد بوده است؛ یعنی از ابتدای سال تا امروز بسیاری از کالاها و خدمات رشد دوبرابری داشته‌اند و در چنین شرایطی، اثرات افزایش دستمزد کارگران به طور کامل از میان برداشته شده است.

تاجیک با اشاره به اینکه حل بحران معیشت نیازمند، ترمیم فوری دستمزد ضروری است گفت: کارگران دیگر توان خرید نان سنگگ و تخم مرغ هم ندارند و بحران معیشت و تغذیه‌ی خانوارهای کارگری، بحرانی به شدت جدی است.ضرورت دارد بعد از رای آوردن وزیر, جلسات شورای عالی برگزار شود.

وی بیان کرد: خط کش ما برای دستمزد کارگران ماده ۴۱ قانون کار است و در چارچوب این ماده باید تصمیم بگیریم. شکاف دستمزدی ایجاد شده در سال‌های گذشته به حدی بزرگ است که افزایش حقوق حتی اگر ۱۰۰درصدی باشد نمی‌تواند آن را پر کند. فاصله میان سبد هزینه و دستمزد دریافتی کارگران بسیار زیاد است. بنابراین حتی یک روز هم نباید تعلل کرد, ضرورت دارد, وزیرکار زودتر تعیین شود و این مسئله مورد توجه قرارگیرد.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها