|
کدخبر: 192016

پیش بینی مهم از روند بازار سکه

به گفته شماری از فعالان، افزایش حباب سکه نشان دهنده آن است که بازار ظرفیت رشد بیشتر به دلیل ورود تقاضای معنادار را دارد.

اقتصاد پیش بینی مهم از روند بازار سکه

حباب قیمت سکه امامی بار دیگر افزایش یافت. چهارشنبه بعدازظهر فاصله ارزش ذاتی و قیمت بازاری فلز گران بهای داخلی به بالای ۷۰۰ هزار تومان رسید و در محدوده ۷/۶ درصدی قرار گرفت. حباب سکه روز سه شنبه در محدوده ۵ درصدی قرار داشت.

 به گفته فعالان، افزایش حباب بیانگر آن است که تقاضای بیشتری در حال ورود بازار است و همین رشد تقاضا باعث می شود که تعادل قیمتی فلز گران بهای داخلی از بین برود. به گفته شماری از فعالان، افزایش حباب سکه نشان دهنده آن است که بازار ظرفیت رشد بیشتر به دلیل ورود تقاضای معنادار را دارد.

با این حال، از آن سو، چنین خطری را به همراه دارد که با تغییر انتظارات، دارندگان فلز گران بهای داخلی دچار ضرر سنگینی شوند و قیمت به یکباره با افت سنگین به سوی ارزش ذاتی خود حرکت کند. دیروز بعدازظهر ارزش ذاتی سکه در محدوده ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قرار داشت که فاصله زیادی با قیمت ۱۱ میلیون و ۶۰۰هزار تومانی بازار داشت.

در حالی که حباب سکه احتمال رشد فلز گران بهای داخلی را مطرح می کرد، دیشب در معاملات پشت خطی، سکه بازان به افزایش بهای اونس طلا توجهی نکردند.

شب گذشته اونس طلا در مقاطعی بالای سطح هزار و ۷۵۰ دلار نوسان کرد ولی در بازار داخلی، سکه امامی نه تنها افزایش معناداری را به ثبت نرساند که به زیر محدوده ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رفت. برخی فعالان اعتقاد داشتند که افت سکه در معاملات پشت خطی، در شرایطی که اونس طلا افزایشی بود، بیانگر آن است که انتظار سکه بازان تا حدی تغییر کرده است و در سمت کاهشی های بازار قرار گرفته است.

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها