|
کدخبر: 191177

گوشی های پرفروش و محبوب در بازار موبایل + جزییات

خرید محصولات پرچمدار در توان مالی همه نیست. فارغ از افزایش قیمت نرخ ارز، سازندگان مطرح گوشی در دنیا نیز هر ساله مقداری بر قیمت گوشی های پرچمدار خود اضافه می کنند.

اقتصاد گوشی های پرفروش و محبوب در بازار موبایل + جزییات

خرید محصولات پرچمدار در توان مالی همه نیست. فارغ از افزایش قیمت نرخ ارز، سازندگان مطرح گوشی در دنیا نیز هر ساله مقداری بر قیمت گوشی های پرچمدار خود اضافه می کنند.

خبر خوب این است که تعداد زیادی گوشی میان رده در بازار موجود است که با قیمت به مراتب پایین تر، تجربه ی کاربری تقریباً مشابه ای با پرچمداران را برای کاربران خود ارائه می دهند. در این مقاله قصد داریم ۱۰ گوشی موبایل دست چین شده را که در یک سال آینده بر بازار ایران حکمرانی خواهند کرد را به شما معرفی کنیم. نکته جالب توجه در مورد این لیست، گوشی های سامسونگ و گوشی های شیائومی هستند که در ایران و بین طرفداران برندهای مختلف جای خود را محکم کرده اند. بیایید با هم دیگه نگاهی به لیست زیر بیندازیم:

گوشی سامسونگ گلکسی A۱۲

گوشی گلکسیA۱۲ با صفحه نمایش ۶.۵ اینچی و چهار عدد دوربین، بیشتر به پرچمداران بازار شبیه است تا یک گوشی اقتصادی. در بحث طراحی ظاهری، یکی از زیبا ترین محصولات سامسونگ را شاهد هستیم. همچنین پردازانده ۸ هسته ای را نیز نباید فراموش کنیم. پشتیبانی این پردازنده با رم ۲ تا ۶ گیگابایتی انجام می شود.

گوشی سامسونگ گلکسی A۳۲

گوشی A۳۲ زبان طراحی مشابه با سریS سامسونگ دارد و نوع چینش دوربین های چهار گانه خود را از پرچمداران سامسونگ به ارث برده است. صفحه نمایش AMOLED Super به همراه نرخ بروز رسانی ۹۰ هرتزی را نیز باید به این لیست اضافه کنیم. در بخش سخت افزاری نیز چیپست Helio G۸۰ مدیاتک به همراه پردازنده ی هشت هسته ای مورد استفاده قرار گرفته است. میزان رم مورد استفاده برای این گوشی نیز بین ۴ تا ۸ گیگابایت متغیر است. گوشی گلکسی A۳۲ سامسونگ در دو نسخه ۴G و ۵G به بازار عرضه شده است.

گوشی سامسونگ گلکسی A۵۲

مدل گلکسی A۵۱ که نسل قبلی A۵۲ به حساب می آید فروش فوق العاده ای را در بازار های جهانی تجربه کرد. گوشی گلکسی A۵۲ به نسبت نسل قبلی خود از بروز رسانی های متعددی از جمله نمایشگری سریع تر با نرخ بروز رسانی ۹۰ هرتزی، طراحی ظاهری زیبای و همچنینA۵۲ گواهینامه ی IP۶۷ را نیز برای مقابله با آب و گرد خاک دریافت کرده است. در بخش سخت افزاری اما دو نسخه ۴G و ۵G را داریم.

باتری ۴۵۰۰ میلی آمپری با قابلیت پشتیبانی از شارژر ۲۵ واتی، اسپیکر دوگانه استریو و دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی نیز دیگر بروز رسانی های انجام شده است.

گوشی پوکو M۳

گوشی پوکو M۳ در سال گذشته بیشترین میزان فروش بین گوشی های میان رده را در بازار هند داشت. طراحی زیبای ظاهری و بافت چرم مانند قاب پشتی حس خوبی را به کاربران منتقل می کند. همچنین ماژول دوربین غیر عادی به همرا نام بزرگ POCO چهره ی منحصر به فردی به گوشی داده. در نمای جلویی نیز صفحه نمایش بزرگ ۶.۵۳ اینچی با رزولوشن FHD قرار گرفته. در بخش سخت افزاری نیز چیپست اسنپدراگون ۶۶۲ را داریم که خیال کاربران را از عملکرد روان گوشی راحت می کند. گوشی موبایل Poco M۳ با استفاده از باتری ۶۰۰۰ میلی آمپری به همراه شارژر سریع ۱۸ واتی داخل جعبه عرضه شده است.

گوشی پوکو X۳ NFC

گوشی پوکو X۳ با بهره گیری از چیپست اسنپدراگون ۷۳۲G به همراه رم ۶ و ۸ گیگابایتی یک گزینه ایده آل برای گیمر ها است. نمایشگر IPS LCD گوشی دارای نرخ بروز رسانی ۱۲۰ هرتزی است. این نمایشگر همچنین قابلیت پشتیبانی از HDR۱۰ را نیز دارد. اندازه ی بزرگ ۶.۶۷ اینچی صفحه نمایش، دیگر قابلیت چشمگیر این گوشی است. دوربین چهار گانه با لنز اصلی ۶۴ مگاپیکسلی با قابلیت فیلمبرداری ۴K و همچنین دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی تصاویری خارق العاده ای را ثبت می کنند.

گوشی پوکو X۳ Pro

گوشی موبایل Poco X۳ پرو به چیپست بروز و قدرتمند اسنپدراگون ۸۶۰ با لیتوگرافی ۷ نانو متری مجهز شده است. پردازنده مرکزی و گرافیکی گوشی نیز به طبع چیپست استفاده شده بروز رسانی شده است. تا با یک غول خفته در این بخش مواجه باشیم! در بخش دوربین گوشی ایکس ۳ پرو از لنز ۴۸ مگاپیکسلی استفاده کرده است.

گوشی شیائومی ردمی ۹T

گوشی موبایل Redmi ۹T محصول جدید شیائومی است که در اوایل سال جاری میلادی به بازار معرفی شد. عملکرد گوشی ردمی ۹T به کمک چیپست اسنپدراگون ۶۶۲ و حافظه ی رم ۴ تا ۶ گیگابایت نرم و روان است. حجم باتری ردمی ۹ تی ۶۰۰۰ میلی آمپری با قابلیت شارژ سریع ۱۸ واتی است. دوربین چهارگانه با لنز اصلی ۴۸ مگاپیکسلی عملکرد بسیار قابل قبولی دارد. نمایشگر این گوشی نیز از جنس IPS LCD است. رزولوشن FHD به همراه روشنایی بالا نقطه قوت دیگری برای گوشی ردمی ۹ تی است.

گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۰

طراحی ظاهری گوشی ردمی نوت ۱۰ چشم نواز و کیفیت ساخت آن عالی است. این گوشی به همراه ابعاد و وزن بسیار مناسب گواهینامه IP۵۳ را نیز برای مقابله با نفوذ مایعات دارد. قدرت سخت افزاری بالا مبتنی بر چیپست ۶۷۸ اسنپدراگون به همراه نرم افزار بروز عملکرد روان گوشی را تضمین می کند. باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری نیز از شارژ فوق سریع ۳۳ واتی پشتیبانی می کند.

گوشی شیائومی Mi ۱۱ Lite

سری Mi شیائومی شامل گوشی های پرچمدار این غول چینی می باشد. گوشی می ۱۱ لایت با برچسب قیمتی بسیار پایینتر از می ۱۱ ویژگی های بسیار مناسبی را برای خریداران خود ارائه می دهد. از جمله از این ویژگی ها صفحه نمایش امولد با رزولوشن FHD و نرخ بروز رسانی ۹۰ هرتزی است. این صفحه نمایش با کیفیت با چیپست قدرتمند اسنپدراگون ۷۳۲G و میزان رم ۸ تا ۱۲ گیگابایت ترکیب شده است تا علاوه بر عملکرد بسیار روان در کاربری عادی، سنگین ترین بازی ها را اجرا می کند. همچنین به کمک دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی خود توانایی ضبط فیلم با کیفیت ۴K را نیز دارد.

گوشی سامسونگ گلکسی S۲۰ FE، میان رده پرچمدار!

Fan edition یا نسخه ی ویژه ی هواداران نامی است که سامسونگ برای گوشی های به اصطلاح (لایت) خود انتخاب کرده است. گوشی S۲۰FE بهترین گزینه برای افرادی است که علاقمند به پرچمداران سامسونگ مانند S۲۰ هستند. ولی برچسب قیمتی این گوشی مانع جدی در راه خرید آنها است. موبایل گلکسی اس ۲۰ اف ای سه ویژگی اصلی S۲۰ را به ارث برده. نمایشگر امولد سریع با نرخ بروز رسانی ۱۲۰ هرتزی و فرمت HDR۱۰+. دوربین بسیار با کیفیت. و سخت افزار بسیار قدرتمند. گوشی گلکسی S۲۰ FE در دو نسخه ۵G و ۴G ارائه می شود.

سخن آخر

ده گوشی معرفی شده گلچین گوشی های پر تعداد بازار میان رده ی ایران هستند. بازار گوشی های میان رده روز به روز شلوغ تر از گذشته می شود. بعضی از این گوشی ها پا را از گلیم خود فراتر گذاشته و قابلیت رقابت با پرچمداران بازار را نیز پیدا کرده اند. بنابراین دیگر نیازی نیست تا برای خرید گوشی موبایل جدید کل حساب بانکی خود را خالی کنید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها