|
کدخبر: 190817

پرسودترین بازار تابستان کدام است؟

بازارهای مهم اقتصادی کشور تاکنون تابستان پرنوسانی را گذرانده‌اند؛ تا جایی که دلار ۵.۹ درصد، طلا ۶ درصد و سکه ۹.۴ گران شده است.

اقتصاد پرسودترین بازار تابستان کدام است؟

بررسی عملکرد بازار ارز در ۴۶ روز اول تابستان ۱۴۰۰ نشان می‌دهد که دلار در این بازار با افزایش حدود ۵.۹ درصد مواجه شده است.

در حالی که هر دلار آمریکا در ابتدای تیرماه ۲۴ هزار و ۱۷۹ تومان بود، در آخرین لحظاتی معاملاتی ۱۴ مرداد، به ۲۵ هزار و ۶۱۹ تومان افزایش یافت. افزایش قیمت دلار در این بازه زمانی یک‌هزار و ۴۴۰ تومان بود.

این شرایط را بازار طلا نیز برخوردار بود؛ به طوری که قیمت طلا از ابتدای تابستان تاکنون ۶ درصد رشد پیدا کرد. هر گرم طلای ۱۸عیار در ابتدای تابستان یک میلیون و ۳۸ هزار و ۲۰۰ تومان قیمت داشت که این رقم در حال حاضر به یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان افزایش یافته است؛ این یعنی افزایش ۶۲ هزار و ۶۰۰ تومانی.

اما در میان بازار طلا، ارز و سکه، سکه در این بازه زمانی پربازده‌تر بود. هر قطعه سکه امامی در ابتدای تابستان با قیمت ۱۰ میلیون و ۳۶۲ هزار تومان فروخته می‌شود و این در حالی است که این رقم به ۱۱ میلیون و ۳۴۲ هزار تومان افزایش یافته است. هر قطعه سکه امامی در این بازه زمانی رشدی ۹ درصد را تجربه کرده است و این نشان می‌دهد که ۹۸۰ هزار تومان افزایش قیمت داشته است.

 

منبع: خبر آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها