|
کدخبر: 190112

حباب سکه افزایش یافت

محمد کشتی آرای نائب رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر در گفتگو با خبرنگار نبض بورس؛ در خصوص آخرین وضعیت بازار در سومین روز هفته اظهار داشت: امروز شاهد افت نرخ جهانی طلا و کاهش بهای ارز به ویژه دلار در بازار بودیم.

اقتصاد حباب سکه افزایش یافت

در خصوص آخرین وضعیت بازار در سومین روز هفته اظهار داشت: امروز (دوشنبه یازدهم مردادماه) شاهد افت نرخ جهانی طلا و کاهش بهای ارز به ویژه دلار در بازار بودیم.

به گونه‌ای که هر اونس طلا به رقک ۱۸۰۸ دلار رسید که نسبت به روز قبل، حدود ۴ دلار کاهش داشت و از سوی دیگر، نرخ دلار در بازار آزاد نیز در کانال بیست و پنج هزار تومانی روند کاهشی را تجربه کرد؛ بنابراین در مجموع این دو عامل، نرخ طلا و سکه در بازار امروز تهران با افت نسبی همراه شد.

بر این اساس هر قطعه سکه تمام طرح قدیم ۱۰ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان ارزش گذاری شد و هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) نیز با افزایش نسبت به روز یکشنبه، به قیمت ۱۱ میلیون و ۲۹۰ هزار تومان معامله شد.

هر نیم سکه بهار آزادی در سومین روز هفته به رقم ۵ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان و هر ربع سکه بهار آزادی نیز به نرخ ۳ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان رسید.

از سوی دیگر هر سکه یک گرمی بانک مرکزی امروز بدون تغییر نرخ نسبت به روز قبل، به قیمت ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان معامله شد.

به گفته کشتی آرای، امروز در بازار طلا و سکه تهران، هر مثقال طلای آب شده با افزایش نرخ به رقم ۴ میلیون و ۷۴۶ هزار تومان رسید و یک گرم طلای ۱۸ عیار نیز یک میلیون و ۹۵ هزار و ۶۰۰ تومان قیمت گذاری شد.

وی در پایان با اشاره به افزایش تقاضای خرید در بازار اظهار داشت: حباب سکه امامی به دلیل رشد تقاضا، با افزایش همراه بود و به رقم ۵۰۰ هزار تومان رسید.

منبع: نبض بورس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها