|
کدخبر: 189124

پیش بینی مهم از قیمت طلا / توصیه ای جدی به خریداران

دبیر اتحادیه طلا از کاهش تقاضا در طول هفته گذشته و تاثیر نوسانات قیمت دلار بر بازار طلا وسکه خبر داد و علت اصلی افزایش قیمت را نبود تقاضا و افزایش نرخ ارز می‌داند.

اقتصاد پیش بینی مهم از قیمت طلا / توصیه ای جدی به خریداران

در بازار چهارشنبه انس جهانی حدود سه دلار افزایش و در بازار داخلی تقاضا کاهش پیدا کرده است. حباب قیمت سکه روز سه‌شنبه افزایش یافت و به محدوده ۳ درصدی نزدیک شد. از نگاه برخی فعالان، رشد حباب فلز گران بهای داخلی در روزهای اخیر نشان می‌دهد که تقاضا در بازار بیشتر شده و قیمت را در مسیر صعودی قرار داده است.

نادر بذرافشان، دبیر اتحادیه طلا به افزایش قیمت طلا و سکه اشاره کرد و توضیح داد: نوسانات نرخ ارز در چند روز گذشته که با افزایش قیمت دلار همراه بود، باعث افزایش قیمت در بازار طلا و سکه شد.

بذرافشان از کاهش تقاضا در بازارهای داخلی خبر داد و گفت: نوسانات و افزایش نرخ ارز موجب افزایش قیمت طلا و سکه شد و همین موضوع کاهش تقاضا در بازار را به دنبال داشت.

انس جهانی عصر روز چهارنشبه زیر مرز ۱۸۰۰ دلار و روی ۱۷۹۹ دلار قرار داشت. با وجود اینکه طلا عملکرد نسبتا ضعیفی داشت، قیمت سکه تغییرات مثبت قیمتی را به ثبت می‌رساند. قیمت سکه در شروع معاملات دیروز روی ۱۱ میلیون و ۱۲۰ هزار تومان قرار داشت. سکه در ادامه رشد کرد، به مرز حساس ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان نزدیک شد، آن را لمس کرد و دوباره زیر مرز حساس روی رقم ۱۱ میلیون و ۱۹۰ هزار تومان قرار گرفت.

توصیه مهم به خریداران طلا

ابراهیم محمد ولی در مورد خرید طلای آب شده، اظهار کرد: به دلیل بازگشت آرامش نسبی به بازار طلا و اطلاع رسانی در مورد مضرات خرید طلای آب شده، تقاضا برای خرید آن طی ۴۰ روز اخیر نسبتاً کاهش یافته است و اکنون، بیشتر خود صنعتگران حوزه طلا در معاملات طلای آب شده فعال هستند که اهل فن بوده و می‌توانند درست یا غلط بودن طلای آب شده را تشخیص دهند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران افزود: زمانی که بازار دچار نوسانات شدید قیمتی می‌شود، مردم پول را تبدیل به طلا می‌کنند چرا که طلای آب شده مالیات بر ارزش افزوده و اجرت ندارد.

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر