|
کدخبر: 188874

سود یک میلیارد دلاری تسلا در ۳ ماهه دوم سال

شرکت تسلای ایلان ماسک، در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ توانست از فروش خودروهای برقی خود بیش از یک میلیارد دلار سوددهی داشته باشد.

شرکت تسلا، خودروساز الکتریکی ایلات ماسک، گزارش سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ خود را منتشر کرد. با توجه به این گزارش تسلا برای نخستین بار از زمان راه‌اندازی خود توانست بیش از یک میلیارد و ۱۴۰ میلیون دلار سوددهی داشته باشد.

گزارش ۲۶ جولای این شرکت نشان می‌دهد که درآمد این شرکت نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشدی ۹۸ درصدی داشته و از شش میلیارد دلار به ۱۱٫۹ میلیارد دلار رسیده است. در این گزارش آمده است : « در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۱، ما یک رکورد جدیدی را شکستیم. در این مدت بیش از ۲۰۰ هزار خودرو تحویل مشتری دادیم که حاشیه سود عملیاتی ۱۱ درصدی را برایمان به ارمغان داشت. برای نخستین بار در تاریخ شرکت توانستیم سود فصلی خود را به بیش از یک میلیارد دلار برسانیم.»

این شرکت همچنین تایید کرد که توانسته در سه ماهه دوم به ازای هر سهم ۱٫۰۲ دلار سود ایجاد کند.

با این حال، بعد از سقوط بازار رمزارزها در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۱، سرمایه‌گذاری تسلا در بیت‌کوین بیش از ۲۳ میلیون دلار برای این شرکت ضرر داشته است.

از آنجا که تسلا بیت‌کوین را به عنوان دارایی نامشهود نگهداری می‌کند، قوانین حسابداری این شرکت را موظف می‌کند در صورت کاهش قیمت دارایی به زیر قیمت خرید، ضرر خود را گزارش کند. با این حال، تسلا ملزم به گزارش قیمت‌گذاری در دارایی اساسی نیست تا زمانی که بخشی از این دارایی خود را به فروش برساند.

این گزارش همچنین نشان می‌دهد که تسلا هیچ ارز دیجیتالی در سه ماهه دوم خرید و فروش نکرده است. بنابراین تنها خرید تسلا در سال ۲۰۲۱ همان خرید ۱٫۵ میلیارد دلاری بیت‌ کوین در سه ماهه نخست بوده است. این شرکت همچنین ۲۷۲ میلیون دلار نیز در سه ماهه نخست بیت‌کوین فروخته است.

چندی پیش ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا در نشست مجازی «بی ورد» اعلام کرده بود که شرکتش هیچ دارایی بیت‌کوین را در آینده نزدیک نمی‌فروشد. او همچنین گفت که تسلا پذیرش پرداخت بیت‌کوینی را برای خودروهای الکتریکی خود از سر می‌گیرد.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها