|
کدخبر: 184506

آیا روند رو به رشد بورس ادامه دارد؟

دارابی، کارشناس بازار سرمایه گفت: مشخص شدن نتیجه انتخابات، ثبات نسبی نرخ ارز، کاهش نرخ سود بین بانکی و گزارش‌های مثبت سه ماهه شرکت ها، سبب شده تا روند بازار رو به رشد باشد.

به گزارش بازار، همایون دارابی، در خصوص عوامل رشد بازار افزود: .یک وزنه احتیاطی در بازار بود و معامله گران منتظر نتیجه انتخابات بودند.

وی ادامه داد: پس از انتخابات، چند عامل در بازار تغییر کرد و مشخص شدن نتیجه انتخابات نیز سبب شد تا یک وزنه بزرگ از روی بازار برداشته شده و روند بازار رو به رشد شود.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: بعد از انتخابات نرخ دلار به یک ثبات نسبی رسید که این امر به نفع شرکت‌های صادرات محور بوده و یکی از عوامل رشد بازار محسوب می‌شود.

دارابی با بیان اینکه آقای کمیجانی در بانک مرکزی سیاست متفاوتی در پیش گرفت افزود: نرخ سود بین بانکی دو درصد کاهش پیدا کرده و همین امر نیز انگیزه‌ای به وجود آورد تا نقدینگی به حرکت در آمده و به سمت بازار سرمایه حرکت کند.

وی گفت: این عامل هم سبب رشد بازار طی روزهای اخیر شده است.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: گزارش سه ماهه شرکت‌ها نیز خوب و مثبت ارزیابی شده و یکی دیگر از عوامل رشد بازار محسوب می‌شود.

دارابی در پاسخ به این سوال که آیا روند رو به رشد این بازار ادامه خواهد داشت؟ گفت: با توجه به عوامل ذکر شده و همچنین وعده‌های رئیس جمهور جدید در خصوص حمایت از تولید و همچنین وعده‌های ایشان در خصوص بازار سرمایه و با تاکید بر این مطلب که دولت به چشم قلک به این بازار نگاه نمی‌کند، همه این عوامل سبب ادامه دار شدن روند رو به رشد این بازار خواهد بود.

منبع: بازار

ارسال نظر