|
کدخبر: 183649

پیش بینی جدید از قیمت سکه

قیمت دلار می تواند فاز بازار سکه را تغییر دهد. سکه به دلیل احتمال تعطیلات کرونایی به استقبال کاهش تقاضا رفته است، ولی ایجاد تصورات جدید افزایشی در بازار ارز، می تواند متغیر کرونا را نیز برای معامله گران کم اهمیت تر کند.

اقتصاد پیش بینی جدید از قیمت سکه

حباب قیمتی سکه دو روز متوالی کاهش یافت تا شماری از معامله گران از احتمال عادی شدن وضعیت در بازار فلز گران بهای داخلی سخن بگویند. ارزش ذاتی سکه که روز چهارشنبه حدود ۴۰۰ هزار تومان از قیمت بازاری این فلز گران بها کمتر بود، در روز شنبه به فاصله۱۵۰ هزار تومانی نرخ بازار رسید. بسیاری از فعالان اعتقاد دارند که کاهش حباب سکه به معنای برقراری تعادل در بازار و متوازن شدن نیروهای افزایشی و کاهشی است. از این زاویه دید می توان انتظار داشت که سکه امامی در روز یک شنبه نیز نوسان خاصی را تجربه نکند و بین ۱۰ میلیون و ۷۰۰ تا ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان حرکت کند. با این حال، یک عامل می تواند وضعیت بازار سکه را برهم بزند و آن، نوسانات معنادار در بازار ارز است.

علامت های معنادار دلار به سکه

به گفته تحلیل گران فنی، اگر اسکناس آمریکایی بالای مرز ۲۵ هزار تومانی باقی بماند، سکه بازان به تدریج از فاز فروش خواهند شد و در شرایطی که قیمت دلار به بالای محدوده ۲۵ هزار و ۲۰۰ تومان برود، به حجم خریداران بازار فلز گران بهای داخلی اضافه خواهد شد. در واقع، درست است که سکه به دلیل احتمال تعطیلات کرونایی به استقبال کاهش تقاضا رفته است، ولی ایجاد تصورات جدید افزایشی در بازار ارز، می تواند متغیر کرونا را نیز برای معامله گران کم اهمیت تر کند.

شرط رشد ارزش بازاری سکه

 دیروز ارزش ذاتی قیمت سکه تا نزدیک ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بالا آمده بود و طبیعتا در چنین شرایطی نمی توان انتظار افت های سنگین را از فلز گران بهای داخلی داشت. انتظار می رود در صورت ادامه افزایش ارزش ذاتی، قیمت بازاری سکه نیز تقویت شود.

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر