|
کدخبر: 183472

بیبی دوج چیست؟

ایلان ماسک که خود را دوج فادر میداند و همینطور به عنوان مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس شناخته میشود در مورد بیبی دوج(Baby Doge) یک محصول جانبی از دوجکوین توییت کرده و کمک کرد تا قیمت ان ۱۳۰ درصد بالا برود.

اقتصاد بیبی دوج چیست؟

توییت او “Baby Doge doo doo doo doo” ارجاعی واضح به Baby Shark Dance یک اهنگ مخصوص کودکان و پربازدیدترین ویدیو یوتیوب با ۸.۸ میلیارد بازدید است.

Baby Doge¡ doo¡ doo¡ doo¡ doo¡ doo¡

Baby Doge¡ doo¡ doo¡ doo¡ doo¡ doo¡

Baby Doge¡ doo¡ doo¡ doo¡ doo¡ doo¡

Baby Doge

بنا به گزارش دیکریپت، بیبی دوج_یک رمزارز کم سن که فقط ۲۲ روز سن دارد_ در حال حاضر با قیمت ۰.۰۰۰۰۰۰۰۰۱۵۱۶$ معامله میشود. به عبارت دیگر ارزشی معادل کسری از کسر یک سنت دارد. ولی با این حال با استناد به داده های coingecko قیمتش از زمان به وجود امدن ۵۴۹.۵% رشد کرده است.

اما بیبی دوج چیست و چه تفاوتی با رمرارز سگ اصلی خود دوج کوین دارد؟

بیبی دوج از نمادهای مشترک زیادی با دوج کوین دارد اما از نظر فنی هیچ ارتباطی با ان ندارد-پس ازین نظر یک محصول جانبی(spinoff) محسوب نمیشود. دوجکوین یک رمزارز است که بر روی شبکه بلاکچین اختصاصی خود وجود دارد. بیبی دوج یک توکن است که برروی یک زیرساخت بلاکچینی دیگر کار میکند.

دوج کوین یک انشعاب از Luckycoin که اکنون یک رمزارز منقرض شده که خود انشعابی از لایتکوین بوده ،میباشد. و لایتکوین که درحال حاضر چهاردهمین رمزارز بزرگ است، به عنوان یک انشعاب از بیتکوین به وجود امد.به همین خاطر توسعه دهندگان دوجکوین برای حفظ نزدیکی به بلاکچین بیتکوین تلاش میکنند.

دوج کوین

بیبی دوج که یک توکن BEP-۲۰ است، بر بستر زنجیره هوشمند بایننس ساخته شد. بنابراین از نظر طراحی فنی بیبی دوج شباهت بیشتری به شیبا اینو(SHIB) دارد، یک تقلید دیگر از دوج کوین که اخیرا در بزرگترین صرافی رمزارز امریکا،کوین بیس ثبت شده است. SHIB که تابستان سال گذشته به عنوان یک توکن ERC-۲۰ برروی شبکه اتریوم راه اندازی شد،مبادلات خود را در صرافیهای غیرمتمرکزی مانند یونی سواپ اغاز کرد. این ارز درحال حاضر با قیمت ۰.۰۰۰۰۰۸۳۵$ مبادله میشود، که با یک افت ۳ درصدی در ۲۴ ساعت گذشته همراه بوده است.

ایلان ماسک و دوج کوین

توسعه دهندگان بیبی دوج میگویند که این توکن چند ترفند و درس از پدر میم خود،دوج یاد گرفته است و میخواهد پدر خود را با نشان دادن سرعت بهبودیافته جدید تراکنشها و دوست داشتنی بودن تحت تاثیر قرار بدهد.

اگر این توکن میخواسته دوج فادر را تحت تاثیر قرار بدهد ممکن است موفق شده باشد.

به هر حال ماسک مدتهاست که از بهبود زیرساختهای فنی دوج کوین حمایت میکند.راس نیکول،توسعه دهنده دوجکوین،در ماه می به Decrypt گفت که از زمانی که ماسک در سال ۲۰۱۹ با توسعه دهندگان صحبت کرد،”آنها را تشویق کرده است تا ظرفیت پذیرش تراکنشهای بیشتر را بهبود ببخشند.

ماسک گفت اگر دوجکوین تغییرات اساسی را اعمال کند آنگاه “به راحتی” در برابر بیتکوین پیروز میشود.

ایلان ماسک ۱۶ می توییت کرد “در حالت ایده ال دوج زمان مورد نیاز برای هر بلاک را ده برابر کاهش میدهد،اندازه بلاک را ده برابر کاهش میدهد و کارمزد را صدبرابر کاهش میدهد،در این صورت راحت برنده میشود.کارمزدهای کم و حجم زیاد برای تبدیل شدن به ارز کره زمین لازم است”

اما شاید علاقه ماسک به بیبی دوج لزوما ریشه در جزییات فنی نداشته باشد. هفته گذشته ایلان ماسک یک توله سگ شیبا اینو به نام فلوکی به دست اورد بنابراین این ممکن است این روزها جزیی از نسخه های کوچک دوجکوین باشد

ماسک یکبار در پاسخ به این سوال که چرا اینقدر دوج کوین را دوست دارد گفت “دوج هم سگ دارد هم میم، اما دیگران این چیزها را ندارند” و چه چیزی قابل میم شدن و با نمکتر از یک توله سگ؟

در یک مقایسه از نظر میزان بانمک بودن،توسعه دهندگان بیبی دوج ادعا میکنند که این توکن نمره ۹۰۰۰ را کسب میکند در حالی که دوج کوین امتیاز ۵۰۰۰ و شیبا اینو ۱۰۰ را کسب میکنند. با روندی که همه چیز پیش میرود شاید این تنها معیاری است که در دنیای رمزارزها اهمیت دارد.

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها