|
کدخبر: 181807

چرا بیت کوین در کمتر از یک ساعت سقوط کرد؟

طی دقایق گذشته و در کمتر از یک ساعت قیمت بیت کوین سقوط قابل توجهی را داشته که به نظر می‌رسد برخی اتفاقات در بازار جهانی در این مسیر بی‌تأثیر نبودند.

اقتصاد چرا بیت کوین در کمتر از یک ساعت سقوط کرد؟

کارشناسان بازار ارزهای مجازی در تلاش هستند تا یک چشم‌انداز متفاوت را پیش روی بیت کوین ایجاد کنند. این ارز مدتی است که حدود ۳۰ هزار دلار در حال معامله است.

جاش یانگر و ورونیکا مجیابوستامانته، دو کارشناس مطرح موسسه جی پی مورگان آمریکا می‌گویند چشم‌انداز بیت کوین حداقل در کوتاه مدت با مشکل روبروست.

دیوید گریدر، کارشناس موسسه فانداسترات نیز به سرمایه‌داران پیشنهاد کرده تا با فروش بخشی از بیت کوین‌های خود میزان ریسک موجود را کاهش دهند و یا حتی به سمت خرید برخی دارایی‌های ایمن‌تر بروند.

کارشناسان جی پی مورگان شب گذشته گفته‌اند که فروش‌های اخیری که در بازار مجازی شاهد بوده‌ایم با هدف جبران ضررها انجام شده و هنوز هم ممکن است شاهد چنین اتفاقاتی در بازار باشیم.

بیت کوین در ماه آوریل به مرز ۶۵ هزار دلار رسید و از آن موقع تاکنون بیش از نیمی از ارزش خود را از دست داده است. اقدامات چین در سرکوب فعالیت‌های مرتبط با ارزهای مجازی، اعمال قوانین سختگیرانه در برخی از کشورهای جهان، و گسترش نگرانی‌ها نسبت به مصرف بیش از حد انرژی از سوی سرورهای ارزهای مجازی از جمله دلایل سقوط این بازار بوده است.

از طرف دیگر کاهش اجرای بسته‌های محرک اقتصادی در بسیاری از کشورها که با هدف مقابله با تبعات منفی شیوع ویروس کرونا انجام شده بود نیز به یکی از موانع سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای مجازی تبدیل شده است.

کارشناسان جی پی مورگان می‌گویند ثبات کنونی بازار بیت کوین عامل مثبتی به شمار می‌رود اما در عین حال اقدامات دولت چین علیه استخراج ارزهای مجازی هزینه تولید بیت کوین را افزایش داده است؛ چراکه بسیاری از ماینرها را مجبور به خروج از این کشور کرده است.

برخی محققان می‌گویند هزینه‌های تولید بیت کوین نقش مهمی را در قیمت این ارز مجازی ایفا می‌کند.

قیمت بیت کوین امروز را با ارقامی بالای ۳۲ هزار دلار شروع کرد اما در دقایق گذشته به قیمت ۳۰ هزار و ۵۰۰ و حتی ۳۰ هزار و ۲۰۰ دلار سقوط کرده که به نظر می‌رسد این گونه پیش‌بینی‌ها در این مسیر بی تأثیر نبوده‌اند.

منبع: فارس

ارسال نظر