|
کدخبر: 181623

ثبت نام یارانه بگیران جدید + مراحل

نگاه های جامعه در بسیاری از موارد اقتصادی به روی کار آمدن دولت جدید است و این بین سوالات زیادی درباره یارانه ها نیز مطرح می شود.

اقتصاد ثبت نام یارانه بگیران جدید + مراحل

اجرای تبصره ۱۴ قانون بودجه طی هر سال همان عملکرد دولت ها در توزیع عادلانه ثروت است.

دولت ها که با نام تبصره ۱۴ اقدام به پرداخت یارانه نقدی به قشرهای مختلف جامعه می کنند به خاطر ضعف های اجرایی این قانون مورد نقد بسیاری قرار گرفته اند.

توزیعی که از فقیر تا غنی را شامل شده و متاسفانه همچنان نیز بدون در نظر گرفتن طبقات جامعه و سفره های معیشت مردم به همه پرداخت می شود.

نباید غافل از این شد که یکی از عوامل افزایش حمایت های نقدی دولت ها از اقشار مختلف جامعه، افزایش تورم و همچنین کاهش قدرت خرید جامعه است چه بسا هدف اصلی هدفمندسازی یارانه ها در این میان گم شده و صرفا دولت ها در تلاش برای تقویت سفره مردم هستند.

یارانه در کشور ما از اواخر دهه ۸۰ با پرداخت ۴۵ هزار تومان در ماه به هر نفر آغاز شد. طی سال های متوالی این رقم تفییر نکرد و تنها ۳ میلیون نفر از پر در آمدها حذف یا خود انصراف دادند.

تبصره ۱۴ قانون بودجه سال ها به حذف پر درآمدها تاکید داشت اما این ردیف از بودجه عملیاتی نشد.

دومین مرحله با تغییر قیمت بنزین و سومین مرحله نیز با اوج گیری کرونا به حمایت از مردم آمد.

یارانه بگیران جدید راه هستند

امید حاجتی، رئیس سازمان هدفمندسازی یارانه بیان کرد: امسال منابع ما برای پرداخت یارانه ۳۵ درصد رشد کرده است. سال گذشته منابع ما ۲۵۰هزار میلیارد تومان بود که امسال به ۳۳۴ هزار میلیارد تومان رسیده است.

رئیس سازمان هدفمندسازی یارانه ها گفت: وظیفه ما در ثبت نام های جدید تحویل گرفتن لیست نهایی از وزارت رفاه است و بعد از طی شدن مراحلی نظیر آزمون وسع و صحت سنجی ها ملزوم به پرداخت یارانه به فراد جدید هستیم.

وی افزود: نزدیک ترین زمانی برای ثبت نام یارانه بگیران جدید یک یا دو ماه آینده است.

حاجتی گفت: منابع ما از محل شرکت ها و نهادهایی که زیر نظر شرکت ملی نفت ایران گرفته تا شرکت گاز منابع ما را تامین می کنند. ما تنها شرکت دولتی هستیم که هیچگونه محصولی روابه عنوان فروش نداریم که بخواهیم از مردم پولی دریافت کنیم.

وی تاکید کرد: امسال رشد پیش بینی شده در مصارف به گونه است که در ۶ ماه اول ما رابه سختی بندازد زیرا به دلایل گفته شده میزان درآمد منابع ما تحت کنترل ما نیست. درست است که مقدار یارانه تعلق یافته به سرپرست خانوار مبلغ ناچیزی است اما نکته مثبت اینجاست در زمان واریز یارانه ها مقدار تراکنش های بانکی افزایش می‌یابد و این بیانگر این است که وزن اهمیت این مقادیر اندک پیش سرپرست خانوار بسیار بالا است.

این مقام مسئول گفت: علاوه بر این پرداختی ها، پرداخت مستمری بگیر ها و کمیته امداد و بهزیستی را هم داریم. مقدار پرداختی ما به بهزیستی ها و کمیته امداد حدود ۳۳۸ درصد رشد کرده است که باید پرداختی ها به موقع باشد باوجود اینکه منابع مصرفی ما ۳۵ درصد رشد کرده است.

او ادامه داد: پرداختی دیگر مربوط به بنیاد شهیدان و ایثارگران است، برخی از منابع جنبه حقوق دارد همانند پزشکان خانواده که باید به آن توجه شود. یک پرداختی مربوط به خرید تضمینی گندم است که در ۶ ماه انجام می شود و پیش بینی شده است که ۲۲ هزار میلیارد تومان منابع را اختصاص بدهیم و اگر به موقع نتواتیم این منابع را پرداخت کنیم چند خطر ما را تهدید می کند از جمله اینکه امکان دارد دلالان گندم ها را جمع آوری کرده و به خارج از کشور انتقال دهند و یا اینکه کشاورزان در سال بعد راغب به کشت گندم و جو نباشند.

رئیس سازمان هدفمندی یارانه ها گفت: پرداختی دیگر مربوط به خرید تضمینی آب است که در برخی مناطق جنوبی همانند بوشهرکه اگر به موقع پرداخت نباشد امنیت آب شرب این مناطق را به خطر می اندازد. خرید نهاده های دام و کشاورزی و چای از دیگر پرداختی ها است.

حاجتی ادامه داد: در بحث حوزه سلامت یکی از موضوعات مهم طرح تحول سلامت است.

مراحل ثبت نام یارانه بگیران جدید

وی درخصوص چگونگی قرارگرفتن در لیست یارانه بگیران گفت: پس از ثبت درخواست و ثبت نام در سایت سازمان رفاه بعد از راستی آزمایی ها و کسب اطلاعات از میزان دارایی ها و درآمدها در صورت تایید اسامی افراد به این سازمان داده می‌‌شود و حداکثر بعد از گذشت ۱ ماه اعطای یارانه صورت می‌گیرد.

او افزود: تعداد ۷۷ میلیون نفر یارانه سرپرست خانوار دریافت می کنند و ۶۰ میلیون نفر یارانه معیشتی دریافت می کنند.

همچنین وی عنوان کرد که تمام کسانی که یارانه معیشتی را دریافت می کنند یارانه سرپرست خانوار را هم دریافت می کنند.

یارانه های نقدی تورم زاست

حاجتی ضمن ارائه یک راهکار در رابطه با چگونگی بهبود پیداکردن وضع معیشتی مردم گفت: ما در یک بررسی و آزمایش به این نتیجه رسیدیم که اگر میزان یارانه پرداختی را ۲ برابر کنیم میزان تورم افزایش می‌یابد و میزان رفاه مردم کاهش. در صورتی که اگر میزان درآمد دریافتی را ۲ برابر کنیم میزان تورم کاهش پیدامی‌کند و میزان رفاه افزایش می‌یابد.

صحبت های کارشناسی شده رئیس سازمان هدفمندسازی یارانه ها نیز نشان می دهد سیستم پرداخت یارانه در کشور ما با مشکلات متعددی از جمله ضعف بانک اطلاعاتی در شناسایی افراد، پرداخت های ناعادلانه به اقشار و همچنین ازدیاد پرداخت های نقدی همراه است.

اما نباید از صحبت های رئیس جمهور منتخب برای بهبود وضعیت معیشت مردم نیز غافل شد.

یارانه ها هدفمند می شوند؟

رئیس‌جمهور دولت سیزدهم که از یک ماه آینده کار خود را در پاستور آغاز می‌کند شش برنامه معیشتی برای کاهش هزینه‌های خانوار دارد.

یکی از وعده‌های معیشتی او اعطای کارت اعتباری معیشت خانوار است. در این طرح پنج دهک اول جامعه به دو گروه تقسیم می‌شوند. گروه اول شامل سه دهک اول جامعه هستند که به صورت ماهانه ۲۰۰ هزار تومان و گروه دوم دهک‌های چهار و پنج هستند که ماهانه ۱۵۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر دریافت می‌کنند.

گفته شده که طرح کارت اعتباری از آذر امسال اجرایی می‌شود. همچنین ساخت چهار میلیون مسکن نیز یکی دیگر از این شش وعده ابراهیم رئیسی است.

در پایان، باید به این نکته تاکید داشت که در تمام دنیا نظام یارانه ای عملیاتی می شود اما بانک های اطلاعاتی قوی و نقطه زنی های دولت ها برای حمایت اقشار ضعیف جامعه با دقت بیشتری انجام می شود چه بسا از پرداخت یارانه های پنهان برای بسیاری از اقلام نیز جلوگیری شده و هزینه های آن صرف ساخت و عمران می شود. در نهایت باید به این نکته توجه شود که فراهم آوری زیرساخت های مناسب برای رفاه عمومی خود پله ای برای کاهش فقر و همچنین از بین بردن فاصله طبقاتی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
  • سعید امین دهقان ارسالی در

    با سلام
    آيا آن دسته از كارمندان دولت كه نه خانه دارند نه خودرو نبايد يارانه دريافت كنند.

  • ناشناس ارسالی در

    سلام راستش آقای کامران نور نجفی همسر بنده فیروزه جهانگیر هستند ایشان در حدود بیست و پنج سال است که کار نمیکنند بیمار قلبی و ریوی هستند بنابر این ایشان نمیتوانند سرپرست خانوار باشند من فیروزه جهانگیر مستمری بگیر تامین اجتماعی هستم حتی حق اولاد را هم در لیست من حذف کردند یارانه که دیگر هیچ . ده یا دوازده سالی است که یارانه ام قطع شده من هزینه های درمان شوهرم را ندارم و مستاجر میباشم دیگر خود دانید

  • علی ارسالی در

    با منابع جدید هم 1.9 دلار در هر ماه برای 50 میلیون ایرانی میشه
    دقیقا رئیس سازمان هدفمندی یارانه ها چکار میکنه تور م و نمیبینی از 88 تا 1400!!!

  • ناشناس ارسالی در

    بنظرم یارانه به همه ایرانیان تعلق میگیره کسی که حقوق بگیره ومالیات نقدی هم میده مگر از سرمایع مملکت سهمی نداره ولی کسانی هستند بهترین درامدها را دارن ودولت بخاطر ناتوانی در شناخته انان معادل افراد کم بضاعت یارانه میگیرند واین تضعییع حق حقوق بگیران است واصلا عدالتی بر قرار نیست ونوعی گدا پروری است

  • ناشناس ارسالی در

    خودشون سیرن ازحال ماخبرندارن هشت ساله جاموندم یه زن سرپرست.خانوارچه خاکی توسرش بریزه انصاف داشته باشید

  • ناشناس ارسالی در

    سلام من خانه دارم واصلا هیچگونه درآمدی ن دارم ازمرحله دویارانه من را قطع کردن حال ا این انصاف هستش

  • رضا ارسالی در

    به نظرخودتون یارانه درست بین مردم تقسیم میشه الان کسی رومیشناسم توکارخریدفروشه م اشینه ۳تاخونه من میدونم داره تومغازش ۲۰ت اسواری هست صافکاری داره ۵نفرکارگرداره مع یشتم میگیره منم با۳تابچه بزرگش ۹سالشه خو دمم بیکارمنم یارانه میگیرم این فکرنکنم ع ادلانه باشه ۲۰۰تومان الان ۱۰کیلوبرنج هند ی هم نمیشه حساب کنین پیشه خودتون چه زندگ یه ازکسی هم کمک نمیشه خاست چون الان همه گرفتارن

  • رصا ایینی ارسالی در

    من یک باز نشسته ام وحقوق بگیر تعا مین اجتماعی و پسر م با کا مینو کار میکند وبار برای کشور های عراق و کشور های شوروی میبرند کارگر مردم است ولی برای یارانه پیشبینی نوشتیم پیام دادن که پسر شما کشور خارجی رفته به شما تعلق نمی گیرد


  • ناشناس ارسالی در

    مگر ماایرانی نیستیم یعنی توگرانی وبدبختی ای مملکت سهم داریم اما موقع یارانه خیر ی ارانه حق مسلم هرایرانی هست اگر خودشان خو استن ازحقشون میتونن بگذرن

  • ناشناس ارسالی در

    به جای یارانه اول باید به درستی کشور اداره شود دست اختلاسگران و وطن فروشان بریده شود . در غیر این صورت معیشت مردم با یاراته حل نخواهد شد

  • ناشناس ارسالی در

    مگه نظر ما مهم هست برادولت ما نگاه کنیم و دم نزنیم

  • ناشناس ارسالی در

    به من یارانه معیشتی نمی دن سه ماه درآمدی هم ندارم با قرض دارم زندگی میکنم نمی دونم به کی یارانه میدن

  • علیرصا ارسالی در

    جناب آقای حاجتی چرا اینقدر روی این ۴۵۰۰۰ تومن برای دولت سخته واقعا این ۴۵ تومن ا لان شیر و ماست و دوتا نون میشه واقعا همه را حذف کنید برادر از قدیم گفتن چراغی که بخونه رواست.... این ۴۵ حذف کنید بجاش به مدیران ارشد حقوق ۲۰۰ میلیونی بدین جواب حق مردم به گردنتونه باشعور مردم بازی نک نید مطمئن باش این مردم همه از شما هم باس واد ترن وباشعورتر

  • فرزانه شاهمرادی ارسالی در

    قبلاً برای من و دخترم واریز میشد الان یک سال هست واریز نمیشه یارانه چرا

  • ناشناس ارسالی در

    مرده شور ریختتون ببرن که فقط گداپروری میکنید تا مطیعتان باشند و خاک بر سر اینچنین مردمی

  • ناشناس ارسالی در

    ب نظرمن اصلا این ۴۵تومنم ندین بهتره مگه ماگداییم

  • ناشناس ارسالی در

    این دولتی که من دیدم چیزی به کسی نمیده ا ینا مملکت دار نیستن که مردم دارن از گرسن گی میمیرن ۳۵تو مان یارانه را نخواستیم وس ایل ارزان بشه این چه وصعیه مردم همه اسیر شدن تو این گرانی یه فکری به حال مردم بک نید خجالت بکشید ایران را ویرانش کردین

  • زهرا قربانزاده ارسالی در

    با سلام .فقط میگن که قراره ثبت نام کنن و لی خبری نمیشه هیچ وقت من اون زمان از لیس ت پدرم جاموندم خانواده ۶ نفره بودیم و بی بضاعت .الان اونا یارانه میگیرن بعد از ا ین همه سال من ازدواج کردم بچه هم دارم هم سرم و فرزندمم یارانه دارن باز من ندارم ا صلا الان نمیدونم باید رو کدوما ثبت نام ک نم همسرم یا پدرم ؟

  • ابولفظل اهنگر ارسالی در

    سلام من ابولفظل اهنگرالان هشت سال نه یار انه میگیرم نه معشیتی نه وام کرونایارانه ی منودوتابچه هاموحذف کردن من ازقشم فقیرف قیرترم نه درامدی دارم نه حقوقی شماروبه ا ون قران مشکل منوحل کنین

  • فهیمه دانشور ارسالی در

    خوب بودولی اگردقیق تروواضح ترگفته شودبهت راست ممنونم از لطف شما.

  • ناشناس ارسالی در

    چطوریه ک من و خانواده ام تو این کشور زند گی می کنیم بنزین و قبض گاز و برق و آب رو بدون سوبسید از طرف دولت پرداخت می کنیم چون همه ارگان ها خصوصی شده گرونی هم ک کم ر همه روشکسته خرج دوا و دکتر ک بماند بخا طر مریضیم ما از این مملکت چ سهمی داریم ک نه یارانه بهمون تعلق میگیره نه معیشتی.. ..اونوقت دولت از ما انتظار حمایت داره ،ک ی از ما حمایت می کنه؟اونوقت میلیارد میلی ارد حق چندتا مثل ما رو یه نفر اختلاس می‌ کنه میزنه به جیب و فرار می‌کنه هیچ کس هم جوابگو نیست

  • سیدبهروزنورالهی ارسالی در

    با سلام واقعا اگر کشور داری مثل هشت سال گذشته باشد که واویلا می‌شود مطمئنا شفاعت شهدا ودعای خیر مردم بود که کشور سرپا ما ند دراینکه آزمایشی الهی بودشک نکنید و با ز خودش یاریمان کرد انشاءالله که دولت بعد به یاری خداوند متعال مشکلات کشور را حل کنند و ما مردم هم کمی با صبر وامید به آی نده‌ای بهتر یاریگرش باشیم خداوکیلی دریاف تیم 1700ماهی500 اجاره میدم انشاءالله وضع یت بهتر می‌شود

  • ناشناس ارسالی در

    شمام کشتین خودتونو ده هزارتومن ک دیکه ای نقد دادو هوار نداره همه چی هزاربرابر شده مرغ نمیشه خرید خودتونو کشتین واسه یاران ه نقدی.چیه مگه

  • ناشناس ارسالی در

    سلام من خانمی هستم ۵۶ ساله که دو فرزندم ازدواج ودوفرزند در خانه دارم وسابقه ۲۰ س ال مریضی زمینهای دارم واز همسرم جدا شدم ای کاش دولت جدید برای ما سرپرستان خانوا ر که مستاجر هستیم وازنظر فشارهای زندگی و گرانی فکری بکنند که ماهم خانه دار شویم

  • ناشناس ارسالی در

    سلام پس جاماندگان سهام عدالت کی تبت نام می کنید البته من قبلأ ثبت نام کردم ولی ح قم خوردن تو سامانه ثبت نکردن

    • ناشناس ارسالی در

      اره بخدادقیقا

  • ناشناس ارسالی در

    زودترثبت نام کنیداین مسخره بازیهاچیه دیگ ه

  • ناشناس ارسالی در

    بعدازگرونی بنزین یارانه معیشتی به ماتعلق نگرفت نه ماشین داریم نه خونه همسرم هم ش غل آزاد داره،پس چرامیگید هرکسی یارانه دا ره معیشتی هم داره

  • ناشناس ارسالی در

    یارانه ی ما سهون و غیر عمد انصراف زده شد خیلی جالبه وقتی که میخوان یارانه بدن کل ی باید تحقیق کنن حسابارو چک کنن ببینن وا جد شرایط هستی یا نه ولی وقتی کسی انصراف میزنه تحقیق نمیکنن چرا بنده همسرم کارگر هس وتو حسابمون غیر از حقوق اداره کاری چی ز دیگه ای واریز نمیشه مستاجرم هستیم موقه ای که غیر عمد یارانمون انصراف زده شد چک نکردن ببینن این بدبخت با حقوق کارگری و مستاجر چرا انصراف زده بلکه از خدا خواسته سریع حذفمون کردن اینم از عدالت جمهوری ا سلامی واقن دمتون گرم .

  • ناشناس ارسالی در

    تکلیف من که سه تا دختر دم بخت دارم مستاج ر هستم حقوق ثابت ندارم چیه ۰ چطوری زندگی م بگذره هرچی میدوم هیچی ندارم معیشتی بهم نمیدن میگم چرا زدن تو سیستم میگن چون بی مه هستید خوب سن ۵۰ سالگی نباید بیمه باشم به چه بدبختی پول بیمه میدم همش قطع میشه چون از بس بیمه بر نمیام ماهی ۹۰۰ تومن ا زکجا اوردم ردم کرایه خونه با بدبختی میدم چطوری دگه جهززیه این دخترا جور کنم ۱۵ س ال پیش یه رنو مدل پایین داشتیم یه نزدا ۱ ۰۰۰ فروختیمشون الان ماشین نداریم زدن توس یستم میگن این دوتا ماشین بنامتون ۰ خداوک یل ببین چه دولت مسخره ای به ابن دلبل ب ه شما نمیدن ۰ این حرف حیابه خوب ما به ک ی باید مراجعه کنیم که حقمون وبدن ۰ مابای د چکار کنیم

  • علی ارسالی در

    اینکه سهم هر ایرانی از درآمد کشورش هر چی هست رو چه غنی و چه ندار یا ضعیف جامعه باید یکسان پرداخت شود و اگر کسی دوست داش ت خودش به افراد نیازمند ببخشد .نه اینکه دولت مردی که خبر از زن بچه یه ادم به ظاه ر ثروتمندندارند تصمیم بگیرند .دولت مردای ما هیچ وقت تصمیم درست نتونستن بگیرن چون کف کوچه بازار این کشور نیستن .

    • محسن ارسالی در

      یارانه یا همان سوبسید حق ِ همه مردم از درآمد کشور هست چه فقیر چه غنی !! گفتید سوبسید را حذف می کنیم تا به همه افراد چه پرمصرف چه کم مصرف به اندازه مساوی از سوبسید تعلق بگیرد. نه اینکه کلاً حذف بشن !!! اگر نمیتونید پرداخت کنید یارانه را جمع کنید مثل قبل سوبسید را روی اقلام اصلی بدهید

  • ناشناس ارسالی در

    من یک خانوم مطلقه هستم بادوفرزندکه ازنداری ترک تحصیل کردن اجاره نداشتم بدم وسیلهام صاحب خانه ریخت توخیابان دراوج ق رمزبودن کرونا یکسال است دربدرخانهای مردم هستم چرادولت قدرتمندبرایم کاری نمی کندبچهایم شب سرگرسنه بزمین میگذارندمن نیازبکمک دارم ازدولت آقای رئیسی باعرض تشکر، درد، دلم راگفتم آن شاءالله که بدادم برسید،

  • کیوان ارسالی در

    سلام چند پیش حم علام کردن تابستان چراه ت کراري میزارین خبر خوش این است خبره خوش ح مه میدونن قول وعده سر خرمن بزک نمیره بها ر میاد خربزه خیار میاد شد کار دولت مردان که‌ جیب شون پره پول غرق مقام شهرت پول ش دن حچکس بفکره ملت نیست لعنت به این #

  • میناعباسی ارسالی در

    ماکه نه خانه ی داریم نه شغلی یارانه 35تو مانی که نصفشم برا وام میره باید کی حرف م ارو بفهمه .لطفا براماکه بی خانمانیم کاری بکنید

  • معینی ارسالی در

    مسئولان فاسد

  • ناشناس ارسالی در

    واقعا ما الان ده سال هست یارانه نمی گیریم چون خونه داریم اخه خونه ما که تو دهات هست با خونه تو تهران مقایسه میکنن اخه عادلانه نیست سراغ دارم طرف خونه زمین ماشین همچی داره یارانه هم میگیره اصلان عادلانه تقسیم نکردن واقعا آدم زشتش میشه برا ۴۵ تمن حرف بزنه شرمم شد خودتون بخورین کم نیارید نوش جون

  • احمدپور ارسالی در

    با عرض سلام خانومی هستم که ۸ساله مطلقه ام پارسال ۱۸ تیر ۹۹ صاحب‌خانه تو اوج قرمزی کورونا تمامی وسایل زندگیم و ریخت تو خیابون ۱۲ ساعت زیر آفتاب داغ نشسته بودیم همسایه ها به حال ما گریه می‌کردن با اینحال که همسایه ها زنگ میزدن از هيچ مسئولی خبری نشد! تا اینکه شبانه باران گرفت از مجبوری وسایلم را به پارکینگ یه بنده خدایی انتقال دادم و شب خودم به همراه دو فرزندم در منزل آنها ماندم، فرزندانم از نداری ترک تحصیل کردند، چرا باید در یک کشور اسلامی باشم و روزگارم این باشد؟؟؟؟ تا کی منت نون مردم را بخورم؟؟؟! خلاصه میکنم آقای رئیسی به فریادم برس...! من تو را انتخاب کردم که توام دریابی بیچارگان را 😔😢😭

  • محمدعلی جعفری ارسالی در

    سلام،هشت سال هست که یارانه نقدی من قطع ش ده وبه هرجا و هرکجا رفتم جواب درستی بهم نداده اند و یارانه معیشتی هم ثبت نام کرد م ولی آن راهم بهم نمی دهند درضمایثارگر ه م هستم و هیچ چیزی حتی یک ریال بهم نداده و نمی دهند، بیکار و هیچ درآمدی هم ندارم.

  • ناشناس ارسالی در

    بعضی از مردم واقعا خیلی ظالمن دولت موتور مردم بزور داخل خیابان می‌گیره اگر بخواه ی بگیریش باید یک ملیون خرجش کنی اونی هم که بخاطر بی پولی نمی‌تواند موتورش بگیره از دولت بعدا دولت تو مزایده می‌فروشه ... اینجورمال مردم خوردن نداره ..
    باید اونهایی که حقوق نجومی می‌گیرند یارانه ن گیرند من ادم سراغی دارم دوتا خانه ماشین یک ملیاردی یارانه هم می‌گیره یکی هم به ن ون شب نداره اونهم اندازه همون می‌گیره بع ضی از مسولان دلسوز مردم نیستن..

  • ناشناس ارسالی در

    واقعا بداد دل مردم مصتضعف برسین

  • س.ر ارسالی در

    بهرایرانی یک میلیون یارانه تعلق بگیره،با زم ثروت وذخایرکشورماکافیه...انقدکه ایران منابع عظیم نفتوگازداره

  • صبورا ابراهیمی ارسالی در

    از سال 89 یارانه ما قطع شده همسرم ورشکست شده وکارگری میکنه اومدیم شهرستان یه خون ه ی کوچیک اجاره کردیم وبا این همه تورم ح تی قادر به پرداخت اجاره هم نیستیم. پرسشم اینه که آیا دارایی های خانواده ها در سی ستم به روز رسانی نمی‌شود؟ ما که 11 سال ه مه داراییهامون را از دست دادیم چگونه بای د زندگی کنیم؟ کجا باید برای ثبت نام یارا نه بریم؟ فقط دولت حرف میزنه. بابا ما هم آدمیم چرا مثل حیوون با ما رفتار می کنید؟ همسرم معتاد شده پسرم بخاطر بی پولی نمیت ونه دبرستانشو تموم کنه آخه کی به دادمون می رسید؟ بخدا بریدیم

  • ابوالفضل ارسالی در

    سلام،،،، دولت مردان جمهوری اسلامی ایران،،،، هزاران بار نظر ودیدگاه خودراپیامک کرده ام ولی هیچ کس پاسخ گونیست،،،، حقیردارای معلولیت جسمی حرکتی وتحت پوشش اداره محترم بهزیستی شهرستان نیشابور می‌باشم ودارای 6سرعایله مندی هستم که از سال 1393 تاکنون از دریافت یارانه وبسته معیشتی کل خانوار 6نفرمحروم می‌باشیم وبه تمام ادارات مربوطه بصورت مکررمراجعه نموده ام واصلاجوابگونیستند حقیرفاقددرآمدکافی بوده وزیرخط فقرجامعه ازطبقه 4و5جامعه کارگری می‌باشم،،،، یارانه ماکجاست،،، چه کسی حق مارامیخورد،،،، چرا باید حق و حقوق ماپایمال شود،،،، مگرماایرانی نیستیم،،،،، الله برکاته الله

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها