|
کدخبر: 180233

بازار طلا زیر و رو شد!

فضای بازار طلا هفته گذشته با ریزش ۱۰۰ دلاری قیمت این فلز ارزشمند تحت تاثیر جدیدترین موضع بانک مرکزی آمریکا، زیر و رو شد.

اقتصاد بازار طلا زیر و رو شد!

سرمایه گذاران اکنون در تلاش برای ارزیابی مجدد ارزش مناسب طلا هستند. بهای هر اونس طلا برای تحویل در اوت در معاملات روز جمعه بازار آمریکا پنج دلار و ۸۰ سنت معادل ۰.۳ درصد کاهش یافت و در ۱۷۶۹ دلار بسته شد. طلا برای کل هفته ۱۱۰ دلار معادل ۵.۹ درصد کاهش یافت که بزرگترین کاهش هفتگی قیمت معاملات این بازار از هفته منتهی به ششم مارس سال ۲۰۲۰ بود.

کوین گریدی، رییس شرکت فونیکس در این باره به کیتکونیوز گفت: طلا حرکت نزولی بزرگی داشت که دیدگاه بسیاری از افراد را تغییر داد. طلا می تواند هفته جاری اندکی افزایش پیدا کند. این فلز ارزشمند باید ارزش خود را بیابد. با آنچه که دیده ام، سطح ۱۹۵۰ تا ۲۰۰۰ دلار ارزش مناسبی نیست. تصور نمی کنم ۱۶۰۰ دلار هم ارزش مناسبی باشد. طلا هفته آینده باید جای پای خود را پیدا کند.

اگرچه کاهش قیمت طلا پیش بینی شده بود اما میزان ریزش قیمت بسیاری از تحلیلگران را متعجب کرد. جان ویر، یکی از مدیران شرکت والش تردینگ اظهار کرد: ما انتظار کاهش ملایم قیمت طلا را داشتیم اما تصور نمی کردیم تا این حد نوسان پیدا کند. به نظر می رسد بازار فلزات ارزشمند به این نوع اخبار واکنش بیش از حدی نشان می دهد زیرا سرمایه گذاران توجه دقیقی به سیگنالهای بانک مرکزی آمریکا دارند. تصور می کنم شاهد نزول قیمت بیشتری در هفته جاری باشیم.

وی در ادامه افزود: این ایده که بازارها افزایش نرخهای بهره را زودتر از موعد به دلیل انتظارات تورمی بالاتر خواهند داشت، اوضاع را برای طلا تغییر می دهد.

کریس وستون، مدیر تحقیقات شرکت پِپِراِستون گفت: تصمیم بانک مرکزی آمریکا به بازار نشان داد که سیستم هدف گذاری میانگین تورم بانک مرکزی منعطف است که به تغییرات مهمی منتهی شده است. آنچه که در دلار آمریکا و فلزات ارزشمند مشاهده می کنید، ارزیابی واضح سیستم هدف گذاری میانگین تورم بانک مرکزی است اما مطمئنا این سیستم انعطاف پذیری دارد و این مسئله باعث نوسان در بازارهای نرخهای بهره شده و ارزش دلار و فلزات ارزشمند را متاثر کرده است.

گریدی خاطرنشان کرد طلا پیش از اعلام تصمیم اخیر بانک مرکزی آمریکا هم نتوانسته بود پیشروی قابل توجهی در بالای مرز ۱۹۰۰ دلار داشته باشد که علامت بدی بود. با وجود همه اقدامات محرک مالی که به اجرا درآمده است، طلا نتوانست به مرز ۲۵۰۰ دلار صعود کند. طلا در چنین فضایی باید عملکرد بسیار بهتری می داشت. در عوض طلا ساکن بود و شرایط دشواری برای صعود داشت و با تورمی که اکنون در حال افزایش است، بانک مرکزی آمریکا باید در مقطعی با اشاره به افزایش نرخهای بهره به کنترل آن بپردازد.

دانیل پاویلونیس، کارگزار ارشد کالاها در شرکت آر جی او فیوچرز گفت: طلا در هفته جاری به دنبال رسیدن به کف روند کاهشی اخیر خواهد بود و پس از آن بهبود آن آغاز می شود. اکنون فرصت خرید دیگری در بازار فلزات ارزشمند است. دلار آمریکا هم هفته جاری به اوج خود می رسد که این امر به طلا کمک خواهد کرد. بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله هم پس از رشد اخیر، با کاهش روبرو شد. پاویلونیس خاطرنشان کرد سطح ۱۷۷۰ دلار سطح جذابی برای ورود به فضای طلاست و سطوح حمایتی قوی طلا هفته جاری در ۱۷۶۳ دلار و ۱۷۴۰ دلار قرار دارند.

اخبار اقتصادی هفته جاری

مهمترین رویداد هفته جاری اظهارات روز سه شنبه جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا در برابر کنگره خواهد بود. بازارها توجه دقیقی به اظهارات پاول خواهند داشت و منتظرند ببینند آیا وی از موضع اخیر بانک مرکزی که درباره احتمال افزایش زودتر از موعد نرخهای بهره صحبت کرده است، عقب نشینی می کند.

سایر آمار اقتصادی شامل شاخص قیمت هزینه مصرفی شخصی خواهد بود که روز جمعه منتشر می شود و آمار تورم مورد علاقه بانک مرکزی آمریکاست.

بر اساس گزارش کیتکونیوز، بازارها همچنین به کنترل آمار نهایی تولید ناخالص داخلی، سفارش کالاهای بادوام، آمار متقاضیان بیمه بیکاری در روز پنج شنبه، فروش خانه های نوساز در روز چهارشنبه و فروش خانه های قدیمی در روز سه شنبه می پردازند.

منبع: ایسنا
  • ناشناس ارسالی در

    چه خبره والا دیگه همه شرمنده پسر ودختراش ون شدن ونگاههای نگرانشون در ازدواج با هز ینه سرسام آور ناممکن شده فعلاً سن هم بال ا میره ومدیونت باعث وبانیانشون وحساب وکت اب قیامت و.....

ارسال نظر