|
کدخبر: 178704

زلزله بورس در توییتر

دیروز هشتگ بورس دغدغه مردم از جمله هشتگ‌هایی بود که سهامداران و فعالان حوزه بورس با استفاده از آن، نظراتشان را درباره وضعیت بورس، خواسته‌ها و انتظارهایشان و انتقادها و گلایه‌هایشان را می‌نوشتند.

اقتصاد زلزله بورس در توییتر

ریزش شاخص بورس، عرضه سیمان در بورس کالا و مساله قیمت‌گذاری دستوری، درج شرکت کشتیرانی والفجر در بازار دوم فرابورس ایران از جمله موضوعاتی بود که دیروز در توییتر بورسی‌ها در کنار موضوعاتی مثل انتخابات و انتقاد از دولت دوازدهم، کم و بیش درباره آنها صحبت می‌شد. این روزها، ریزش شاخص بورس مثل گذشته توجه کاربران بورسی در توییتر را به خود جلب نمی‌کند. اما در مقابل انتقاد از دولت دوازدهم یا صحبت‌های نامزدها جزو موضوعات جذاب برای کاربران است.

برای مثال یکی از انتقادهایی که دیروز از دولت دوازدهم می‌شد، مربوط به صحبت‌های رئیس دولت بود که بیان کرده بود «کار دولت یازدهم و دوازدهم در زمینه سلامت از زمان هخامنشیان تا امروز بی‌سابقه بوده است.» و توییت‌هایی که در این رابطه مورد توجه قرار گرفت، نوشته‌هایی مبنی بر این بود که آنچه در بورس بر سر اعصاب و سلامت مردم آمد، از زمان هخامنشیان تا به امروز بر سر مردم نیامده بود. اما دیروز همزمان با برگزاری آخرین مناظره نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری با محور دغدغه مردم، در توییتر بورسی‌ها فضا، فضای گلایه و شکایت از عدم اهمیت به بورس و سهامداران بود.

آنها در نوشته‌های خود که در این شبکه‌اجتماعی منتشر می‌کردند به این مساله اشاره می‌کردند که انتظاراتشان نسبت به صحبت‌های کاندیداها درباره بورس برآورده نشده است. آنها این‌طور می‌نوشتند که تا قبل از شروع مناظره‌ها و تبلیغات نامزدها فکر می‌کردند که بورس در انتخابات ۱۴۰۰ تبدیل به محور اصلی صحبت‌ها می‌شود اما هرچه از صحبت‌ها و مناظره‌ها و نوشته‌های نامزدها گذشت، متوجه شدند که انگار بورس و سهامداران آن‌طور که باید و شاید برای نامزدهای انتخابات اهمیت ندارد.

دیروز اما هشتگ بورس دغدغه مردم از جمله هشتگ‌هایی بود که سهامداران و فعالان حوزه بورس با استفاده از آن، نظراتشان را درباره وضعیت بورس، خواسته‌ها و انتظارهایشان و انتقادها و گلایه‌هایشان را می‌نوشتند. در همین رابطه هم شاهین چراغی در صفحه شخصی خود نوشت: «کاندیداهای محترم انتخابات در مناظره سوم شفاف برنامه حمایت از بازار سهام را اعلام کنند، امروز عمده دغدغه جوانان کشور که دنبال رای آنان هستید سرمایه آنان در بورس است، کلی اشاره کردن نامفهوم است، صدا وسیما به جای طرح سوالات بی‌مصرف، درخصوص بازار سرمایه و ترکیب تیم اقتصادی کاندیدا سوال کند.»

اما خب، خیلی از کاربران مانند شاهین چراغی امید و نگاه مثبتی به صحبت‌های نامزدهای انتخابات درباره بورس ندارند. این دسته از کاربران تنها به این مساله دلخوش هستند تا به زودی نتایج انتخابات روشن شود و بورس از این فضایی که آنها آن را مبهم می‌خوانند خارج شود. اما حالا که بحث فضای مبهم شد، باید به مساله دیگری که این روزها در گعده فعالان بورسی در توییتر و تلگرام به آن پرداخته می‌شود، اشاره کنیم، مذاکرات بین‌المللی برجام از جمله موضوعاتی است که در کنار انتخابات ریاست‌جمهوری موضوع بحث فعالان حوزه بورس است.

آنها همچنان چشم انتظار به نتیجه رسیدن این مذاکرات هستند. البته که روز به روز به تعداد افرادی که در صفحه‌هایشان یا در بحث‌هایی که در گروه‌های تلگرام در رابطه با فرسایشی شدن مذاکرات یا به نتیجه نرسیدن مذاکرات تا پایان دولت دوازدهم اشاره می‌کنند، اضافه می‌شود. از یک طرف هستند افرادی که از انتخاباتی شدن تمام بحث‌ها و خبرها گلایه‌مند هستند و می‌گویند در این شرایط هیچ‌کس به فکر سهامداران یا مالباختگان رمزارزها نیست و از طرف دیگر هم هستند افرادی که معتقدند تا زمانی که انتخابات برگزار نشود و نتایج آن مشخص نشود اوضاع بورس درست نمی‌شود. اما با مطرح شدن این گلایه‌ها و البته این صحبت که با مشخص شدن نتایج، اوضاع بورس درست می‌شود، برخی از کاربران فعال در حوزه بورس از الان در حال هشدار دادن به سهامداران هستند که نباید دل به این صحبت‌ها و وعده‌ها ببندند.

آنها همچنین به این موضوع در نوشته‌هایشان می‌پردازند که اگر قرار به تغییر دولت و بهبود اوضاع بورس است، نباید روی هفته آینده حساب کنند، بلکه باید تا زمان برگزاری مراسم تحلیف و شروع به کار رسمی دولت سیزدهم صبر کنند و بعد بگویند که با تغییر دولت اوضاع بورس بهبود پیدا کرد. اما حالا که به این موضوع رسیدیم، یکی دیگر از بحث‌هایی که این روزها در توییتر فارسی جلب توجه می‌کند، نظرات برخی از کاربرانی است که به تازگی در این شبکه‌اجتماعی عضو شده‌اند.

آنها در قسمت نظرات نوشته‌های انتقادی سهامداران خرد، فعالان حوزه رمزارز، فعالان بورس و اقتصاد که نسبت به سیاست‌های اقتصادی دولت دوازدهم منتقد هستند یا از آنچه که بر بورس و سهامداران رفته است، گلایه می‌کنند، می‌نویسند که با روی کار آمدن دولت مدنظر آنها اوضاع بورس بهبود پیدا می‌کند. جامعه هدف این نوشته‌ها بیشتر سهامداران خرد هستند. این کاربران در قسمت نظرات نوشته‌های انتقادی سهامداران خرد این‌طور می‌نویسند که با رای دادن به نامزد مورد نظر آنها، شرایط بورس درست می‌شود و وعده‌هایی از این دست به سهامداران خرد می‌دهند.

منبع: اقتصاد نیوز
  • سيد ژوزف ارسالی در

    تمامي دست اندر كاران و كساني كه مقامي در نظام بعد از انقلاب داشتند با اتفاق نظر مدعي دزدي دولت در بورس و بيچاره كردن مرد م دارند
    چرا هيچ نهادي نيست سران اي ن جنايت را محاكمه و پول و اعتماد از دست رفته مردم را برگرداند.
    #بورس
    #دزدي_در_روز_روشن

ارسال نظر