|
کدخبر: 178010

بیت کوین به کانال ۲۰ هزار دلاری سقوط می کند؟

به گفته برخی از تحلیلگران، اگر سقوط قیمت بیت‌کوین همچنان ادامه داشته باشد و خط مقاومتی ۳۰هزار دلاری را بشکند، افت آن تا کانال ۲۰هزار دلاری نیز ممکن است.

اقتصاد بیت کوین به کانال ۲۰ هزار دلاری سقوط  می کند؟

به گزارش بلومبرگ، به گفته استراتژیست‌هایی که شاهد فروش بیشتر رمزارزها هستند، هفته بد دیگری برای بیت‎‌کوین ممکن است در راه باشد.

به گفته برخی از تحلیلگران بازار، ضعف بیشتر در قیمت بیت‌کوین ممکن است منطقه ۲۰هزار دلاری را به عنوان هدف نزولی در نظر بگیرد. این رمزارز در هفته جاری ۷درصد افت را تجربه کرده و اکنون در کانال ۳۴هزار دلاری مورد معامله قرار می‌گیرد.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار اذعان داشت: "بزرگترین رمزارز جهان در میان ترس از قوانین ایالات متحده، به طرز خطرناکی در حال نزدیک شدن به کانال ۳۰هزار دلاری است و با شکسته شدن خط مقاومت ۳۰هزار دلاری ممکن است شاهد حجم عظیمی از فروش باشیم."

بیت‌کوین از زمان ثبت رکورد بالاترین قیمت خود در ماه آوریل تا کنون حدود ۳۰هزار دلار افت را تجربه کرده که ناشی از سرزنش ایلان ماسک به دلیل مصرف بالای انرژی آن و اعمال قوانین محدودیتی جدید برای مبادلات در چین بوده است. از طرفی، توانایی مقامات ایالات متحده برای بازگرداندن باجی که به عاملان حمله سایبری به شرکت کلونیال پایپلاین پرداخت شده بود، این عقیده را از بین برد که رمزارزها از اختیار دولت خارج است. این موضوع تا حدودی توانست اعتماد طرفداران بیت‌کوین را جلب کند.

تعدادی از استراتژیست‌های فنی اظهار داشتند در صورتی که بیت‌کوین بیشتر از قیمتی که اکنون دارد سقوط کند، منطقه ۲۰هزار دلاری به عنوان سطح کلیدی بعدی خواهد بود. با این حال سایرین در خصوص چشم‌انداز بلندمدت اطمینان دارند.

به عنوان مثال، شرکت MicroStrategy فروش اوراق قرضه پربهره را از ۴۰۰میلیون دلار به ۵۰۰میلیون دلار افزایش داد تا هزینه خرید بیت‌کوین بیشتر را تامین کند. MicroStrategy شرکتی است که بیشترین چشم‌انداز صعودی را نسبت به رمزارزها دارد. از طرفی، در السالوادور نیز رییس‌جمهور این کشور بیت‌کوین را به صورت قانونی تصویب کرد.

با این حال، حدود یک هفته پس از صعود بیت‌کوین به بالاترین حد خود در اواسط ماه آوریل، پروز استدلال کرده بود که چشم‌انداز صعودی این رمزارز بسیار چالش‌برانگیز به نظر می‌رسد.

پروز در یادداشت خود در روز سه‌شنبه نوشت: "تا چه اندازه می‌تواند پایین بیاید؟". واضح‌ترین پاسخ، ادامه روند اصلاحی آن تا کانال ۲۰هزار دلاری، به عبارت دیگر بازگشت به کانال ۲۰هزار دلاری است.

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها