|
کدخبر: 175736

مشاهدات میدانی از بازار ازار چه می گوید؟

معاملات ارزی در روزهای اخیر خیز افزایشی پیدا کرده است. روندی که بر خلاف انتظارات پس از نامزدی همتی رئیس کل بانک مرکزی برای انتخابات ریاست جمهوری، است.

اقتصاد مشاهدات میدانی از بازار ازار چه می گوید؟

زیرا با کاندیداتوری همتی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، تصور گروهی از فعالان بازار ارز این گونه بود که باید انتظار افزایش عرضه و کاهش بهای دلار را در روزهای مانده برگزاری انتخابات داشته باشیم، هرچند البته رئیس‌کل بانک مرکزی چندین بار عنوان کرده بود که افت قیمت دلار در سال‌جاری سیاسی نبوده و مساله رفتار سیاسی بانک مرکزی را رد کرده است. با این حال، در میان برخی معامله‌گران همچنان چنین تصوری وجود دارد که تا زمان انتخابات ریاست‌جمهوری بهتر است اقدام به خرید دلار نکنند.

اما با آغاز اولین روز معاملاتی در هفته جاری، خبرها حکایت از افزایش تقاضا در بازار و رشد نرخ ارز به ویژه دلار داشت. به گونه ای که در صرافی های بانکی و مجاز سطح کشور هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ ۲۲۹۲۰ تومان از مردم خریداری می‌شود و در مقابل با افزایش ۷۳۱ تومانی نسبت به روز پنجشنبه، به قیمت ۲۳۳۸۳ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می‌شود.

همچنین در این صرافی ها، هر اسکناس یورو به نرخ ۲۷۵۸۲ تومان از مردم خریداری می‌شود و در مقابل به قیمت ۲۸۱۳۹ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می‌شود که نسبت به پایان هفته قبل، ۴۱۵ تومان گران‌تر شده است.

از بازار آزاد چه خبر؟

مشاهدات میدانی نشان می دهد در بازار آزاد نرخ دلار آمریکا با افزایش مواجه شده و در لحظه انتشار این خبر به رقم ۲۴۰۰۰ تومان رسیده است.

منبع: نبض بورس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها