|
کدخبر: 174787

یک خبر خوش برای بخش خصوصی

وزیر امور اقتصادی و دارایی از آمادگی دولت برای واگذاری ۱۰۰ هزار میلیارد تومان از دارایی‌های دولت به بخش خصوصی در ۶ ماهه اول سال خبر داد.

اقتصاد یک خبر خوش برای بخش خصوصی

فرهاد دژپسند در حاشیه جلسه با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران، گفت: در جلسه امروز گزارشی از عملکرد وزارت اقتصاد در حوزه‌های مختلف که مربوط به اجرای سیاست‌های کلی اصلی ۴۴ قانون اساسی در خصوص بهبود فضای کسب و کار و مقررات‌زدایی بود ارائه شد. همچنین برنامه‌هایی که امسال در راستای تحقق شعار سال، تولید، پشتیبانی و مانع‌زدایی‌ها در دستور کار داشته‌ایم را ارائه کردیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: در سال گذشته توانستیم گام‌های بلندی در جهت بهبود فضای کسب و کار برداریم، عمدتاً در این حوزه نتیجه کار ما به بخش خصوصی مربوط می‌شود، اخیراً سه اتاق بازرگانی، تعاونی و اصناف طی نامه‌ای از عملکرد سال گذشته وزارت اقتصاد ابراز رضایت کردند. گام‌های بزرگی با همکاری بخش خصوصی و دستگاه‌های اجرایی برداشته شد.

دژپسند ادامه داد: یکی از راهکارهایی که در این مسیر به ما کمک کرد، اصلاح ماده یک و ۷ اصل ۴۴ قانون اساسی بود چرا که ضمانت اجرایی به هیأت مقررات‌زدایی برای انجام این کار داده شد.

وی اظهار کرد: بخشی از برنامه ما برای تسهیل کسب و کار در دست اجرا و بخشی دیگر، مربوط به اخذ مجوزهای قانونی از مراجع قانونی همانند دولت، شورای هماهنگی اقتصادی و هیأت مقررات‌زدایی است که برخی از آنها را در حوزه گمرک و مالیات گرفتیم و بخشی از آن در دستور کار شورای هماهنگی اقتصادی بوده و در حال انجام است.

دژپسند ادامه داد: وزارت اقتصاد و دارایی، ۲۷ هزار میلیارد تومان آگهی فروش در مرحله عرضه شرکت‌های دولتی مشمول واگذاری به بخش خصوصی در اختیار دارد که باید مشتری و تقاضا برای آن وجود داشته باشد، بنابراین برنامه ما این است که برای ۶ ماه اول سال، به ارزش ۱۰۰ هزار میلیارد تومان سهام شرکت‌های دولتی که در فهرست واگذاری قرار دارند، آماده عرضه شود.

منبع: خانه ملت

ارسال نظر