|
کدخبر: 174521

شرط افزایش بلند مدت قیمت دلار

قیمت دلار آمریکا به صورت جزئی کاهش پیدا کرد و باعث شد حباب منفی سکه از بین برود. قیمت دلار پس از کاهش صبحگاهی مجددا رو به بالا نوسان کرد. به نظر این نوسان ناشی از موضع قالیباف بود.

اقتصاد شرط افزایش بلند مدت قیمت دلار

درهم امارات معاملات روز یک‌شنبه را با قیمت ۶ هزار و ۲۸۰ تومان شروع کرد. اما در ادامه قدری افزایش یافت و معاملات نیمه اول روز را با قیمت ۶ هزار و ۳۱۵ تومان به پایان رساند. تحلیل‌گران پیش از این عنوان کرده بودند که بازگشت درهم به بالای مرز ۶ هزار و ۳۰۰ تومان می‌تواند زمینه ساز افزایش قیمت دلار باشد، اما قرار گرفتن دلار در مسیر رشد بلند مدت مستلزم آن است که درهم از ۶ هزار و ۵۰۰ تومان عبور کند.

دلار بازار متشکل

در بازار متشکل ارزی دلار کار خود را با رشد جزئی ۲۸ تومانی نسبت به قیمت میانگین روز گذشته شروع کرد و تا پایان معاملات نیمه اول روز نیز نوسان کمی داشت. قیمت دلار متشکل در حوالی ساعت ۱۳: ۳۰ دقیقه ۲۲ هزار و ۱۷۰ تومان گزارش شد.

دلار بازار آزاد

دلار در نیمه اول روز دوشنبه نوسان کمی داشت. بازار دلار در انتظار تعیین تکلیف شدن مسیر مذاکرات است. به هر روی قیمت دلار بازار آزاد که عصر روز گذشته در حوالی ۲۲ هزار و ۸۸۰ تومان قرار داشت، صبح امروز با افت ۱۰۰ تومانی در حوالی ۲۲ هزار و ۷۸۰ تومان قرار گرفت اما در ادامه تا نزدیکی ۲۳ هزار تومان بالا رفت افزایش محدود قیمت درهم و دلار بازار متشکل و موضع گیری محمد باقر قالیباف رئیس مجلس درباره قطع ارسال تصویر مراکز هسته ای به آژانس انرژی اتمی می تواند دلیل نوسان قیمت دلار در نیمه اول روز باشد.

رئیس مجلس امروز در واکنش به اخطار یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه بر اساس قانون راهبردی مصوب مجلس، آژانس انرژی اتمی ۳ ماه مهلت داشت تا به تعهدات خود در قبال جمهوری اسلامی عمل کند و این فرصت ۳ ماهه امروز به پایان رسیده گفت: آژانس انرژی اتمی حتما حق دسترسی به تصاویر تأسیسات هسته ای و انتقال فیلم های ذخیره شده، را ندارد.قالیباف تصریح کرد: این موضوع کاملا روشن است و دیروز هم درباره آن بحث و تصمیم گیری شد و این مسائل را جهت اطلاع نمایندگان عرض کردم.

سکه و طلای جهانی

طلای جهانی معاملات روز جمعه را با قیمت ۱۸۸۱ تومان به پایان رساند. بازار طلای جهانی در روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل است. با قیمت ۲۲ هزار و ۷۸۰ تومانی برای دلار ارزش ذاتی سکه حدودا ۱۰ میلیون و ۹۰ هزار تومان به دست می‌آید. آخرین قیمت اعلام شده سکه در روز گذشته نیز همین مقدار بود. با قیمت دلار ۲۲ هزار و ۸۸۰ تومانی حباب سکه منفی محاسبه می‌شد. کاهش جزئی قیمت دلار باعث شد که حباب منفی سکه از بین برود و اندازه حباب سکه صفر شود. قیمت سکه در شروع معاملات امروز ۱۰ هزار تومان افزایش یافت تا دوباره حباب مثبت کوچکی برای سکه به وجود آید. به هر روی سکه امامی معاملات امروز را با قیمت ۱۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان آغاز کرد و نوسان پایین قیمت‌ها در بازار دلار و سکه قابل توجه بود.

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر