|
کدخبر: 174276

درآمد ایران از استخراج بیت کوین چقدر است؟

همزمان با فرازونشیب‌های قانون‌گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال در ایران، گزارش تازه شرکت الیپتیک (Elliptic) نشان می‌دهد که فعالیت‌های قانون‌گذاری‌شده ماینینگ در ایران می‌تواند به سود ۱ میلیارد دلاری ایرانی منجر شود.

اقتصاد درآمد ایران  از استخراج بیت کوین چقدر است؟

الیپتیک در گزارش اخیر خود می‌گوید ایران می‌تواند با چنین درآمدی، تحریم‌های سخت آمریکا را دور بزند.

در حال حاضر چیزی در حدود ۴.۵ درصد از فعالیت‌های استخراج جهانی در ایران انجام می‌گیرد و این موضوع می‌تواند میلیاردها دلار درآمدزایی برای ایران داشته باشد. در بخشی از این گزارش می‌خوانیم:

، آمریکا تحریم‌های اقتصادی همه‌جانبه‌ای را علیه ایران وضع کرده است که از جمله آنها می‌توان به تحریم حوزه واردات و تحریم مؤسسات مالی ایرانی اشاره کرد. صادرات نفت ایران در ده سال گذشته بیش از ۷۰ درصد کاهش یافته است.

در مقابل این تحریم‌ها، ایران به یک راه‌حل دور از ذهن روی آورده است: استخراج بیت کوین.

در این گزارش آمده است که نفت در ایران در دسترس و ارزان است؛ از همین رو استخراج ارزهای دیجیتال که کاری پرهزینه است، در ایران با هزینه بسیار کمتری اجرایی می‌شود. به همین دلیل، سرمایه‌گذاران خارجی، مخصوصاً از چین، به‌سمت ایران کشیده می‌شوند. این گزارش در این خصوص می‌نویسد:

چندین کسب‌وکار چینی مجوز استخراج ارزهای دیجیتال در ایران اخذ کرده‌اند و فعالیت‌های خود در این کشور را آغاز کرده‌اند. تأسیسات منطقه آزاد اقتصادی رفسنجان از جمله این تأسیسات است.

تأسیسات استخراج ارزهای دیجیتال بیت کوین تولید می‌کنند که می‌توان از آن به‌عنوان تسهیل‌کننده دریافت درآمدهای نفتی استفاده کرد. در واقع ایران حالا از مازاد نفت و انرژی خود برای درآمدزایی استفاده می‌کند.

اواخر ماه گذشته میلادی، دولت ایران قانونی را تصویب کرد که به بانک‌ها اجازه می‌داد با بیت کوین اقدام به واردات کنند. مجلس هم مدتی است به‌دنبال قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال و مبادلات ارزهای دیجیتال در کشور است.

منبع: ارز دیجیتال

ارسال نظر