|
کدخبر: 174242

سامانه صیاد بانک مرکزی دچار اختلال شده است؟

برخی دارندگان دسته‌چک‌های جدید از اختلال در سامانه صیاد خبر می‌دهند اما مسئولان بانک مرکزی هرگونه اختلال در این سامانه را تکذیب می‌کنند.

اقتصاد سامانه صیاد بانک مرکزی دچار اختلال شده است؟

از ابتدای سال جاری و براساس قانون جدید چک همه چک‌هایی که توسط دارندگان دسته چک صادر می‌شود باید در سامانه صیاد به ثبت برسد. این الزام به ثبت اطلاعات فقط برای دارندگان دسته‌چک‌های جدید بانک مرکزی است.

طبق دستورالعمل بانک مرکزی عدم ثبت اطلاعات در سامانه صیاد چک صادره را فاقد اعتبار می‌کند.

از ابتدای امسال که این بخش از قانون چک رنگ اجرا به خود گرفته، سامانه صیّاد از اهمیت زیادی برخوردار شده است. اما در این میان برخی کاربران و دارندگان دسته‌چک‌های جدید بانک مرکزی که ملزم به ثبت اطلاعات در صیاد هستند، اعلام کرده‌اند که ثبت اطلاعات در صیاد با اختلال مواجه است.

برخی دارندگان دسته چک می‌گویند ثبت اطلاعات در این سامانه گاهی با مشکل مواجه می‌شود به‌طوری که چند بار باید فرایند ثبت اطلاعات طی شود.

در همین باره با بانک مرکزی ارتباط گرفتیم که نتیجه پیگیری‌های ما از بانک مرکزی پاسخی به واسطه رابط عمومی بانک مرکزی بود. بر اساس اعلام روابط عمومی بانک مرکزی، آمنه نادعلی زاده معاون اداره «نظام‌های پرداخت» بانک مرکزی وجود اختلال در سامانه صیاد را رد کرده و تاکید کرده است تاکنون هیچ اختلالی در سامانه صیاد گزارش نشده است.

ارسال نظر