|
کدخبر: 173207

برنامه‌ریزی افزایش سرمایه ۸ هزار میلیارد تومانی بانک پارسیان

دکتر کورش پرویزیان مدیرعامل بانک پارسیان با اشاره به برنامه‌ریزی هیات مدیره برای افزایش سرمایه ۸ هزار میلیارد تومانی به منظور افزایش قدرت اعتباری و اعطای تسهیلات، گفت: بانک پارسیان به عنوان بانکی خصوصی در راستای ایفا مسوولیت‌های اجتماعی در سال گذشته ۲۵ هزار طرح در حوزه حمایت از کسب و کارهای کوچک و متوسط را اجرایی کرد.

اقتصاد برنامه‌ریزی افزایش سرمایه ۸ هزار میلیارد تومانی بانک پارسیان

مدیرعامل بانک پارسیان اظهار داشت: شاید بعد از ۵ سال، اولین سالی است که مجامع تمامی شرکت‌های زیرمجموعه بانک پارسیان تا پایان اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

وی افزود: بحمدالله در کل گروه سود مطلوبی شناسایی شده که با تصویب مجامع به استحضار مردم خواهند رسید و قصد ما نیز این است که مجمع عمومی بانک را در صورت امکان با توجه به محدودیت‌های کرونایی، نهایی شدن گزارشات حسابرسی و صدور مجوزات بانک مرکزی زودتر از موعد مقرر برگزار کنیم.

مدیرعامل بانک پارسیان با اشاره به برنامه‌ریزی افزایش سرمایه بانک پارسیان بیان داشت: موضوع مجوز افزایش سرمایه بانک که از سال گذشته پیگیر آن هستیم و گزارشات مربوطه تقدیم بانک مرکزی شده و حوزه نظارت بانک مرکزی نیز آن را تایید کرد که در مرحله صدور مجوز قرار دارد.

دکتر پرویزیان گفت: اگر این افزایش سرمایه انجام پذیرد، نسبت‌های نظارتی بانک، قدرت اعطای تسهیلات و قدرت حضور در بازار افزایش مطلوبی خواهد داشت. در سال گذشته بانک پارسیان اقدامات مهمی را در حمایت از تولید و اشتغال و نیز در جهت جلب اعتماد بیشتر سهامداران و سپرده‌گذاران انجام داد.

وی ادامه داد: از ۱۱ شرکتی که سال گذشته در بورس اوراق بهادار عرضه اولیه سهام شدند، ۲ شرکت مربوط به گروه پارسیان بودند و اول نماد اُپال بود که در بدترین شرایط بازار عرضه موفق و مثبتی را تجربه کرد.

مدیرعامل بانک پارسیان اضافه کرد: نماد دیگر عرضه شده لیزینگ پارسیان بود که در کنار عرضه‌های قبلی صورت گرفت. برای سال جاری نیز برنامه ریزی شده، تا نسبت به عرضه اولیه سهام برخی از شرکت‌های ارزشمند در مجموعه‌های سرمایه‌گذاری و مالی اقدام شود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها