|
کدخبر: 170917

پیش بینی متفاوت قیمت خودرو قبل از انتخابات / گرانی در راه است؟

یک کارشناس صنعت خودرو گفت: احتمال افزایش قیمت خودرو در بازه زمانی خردادماه با توجه به تب سیاسی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ وجود دارد.

اقتصاد پیش بینی متفاوت قیمت خودرو قبل از انتخابات / گرانی در راه است؟

لطیف یاری با اشاره به تبعات اقتصادی اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی ابلاغ شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بر وضعیت بازار خودرو در شهرهای مختلف، اظهار کرد: اغلب نمایشگاه‌های اتومبیل در سراسر کشور به دلیل اعمال محدودیت‌های کرونایی از سوی ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا بیش از دو هفته تعطیل بوده‌اند و همین امر باعث شده تا تعداد معاملات آنلاین در این بازار افزایش پیدا کند.

وی افزود: با توجه به جذابیت معاملات برخط خودروهای داخلی در نرم‌افزارهای خرید و فروش کالاهای دست دوم، سهم معاملات آنلاین از روند خرید و فروش اتومبیل‌های تولید شده در شرکت‌های خودروسازی داخلی زیاد است و محدودیت‌های کرونایی مزید بر علت شده تا حجم معاملات خودرو در بستر این شبکه‌های خرید و فروش کالای دست دوم، افزایش پیدا کند.

این کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه کاهش نرخ فروش هر دلار آمریکا در جریان معاملات بازار خرید و فروش ارزهای شاخص باعث شده قیمت خودروهای کارکرده و غیرکارخانه‌ای تا حدودی تعدیل شود، تصریح کرد: قیمت‌ها کاهش نامحسوسی را تجربه کرده و قدرت خرید متقاضیان تا حدودی افزایش یافته اما با توجه به حاکم شدن رکود در بازار و کاهش شدید تعداد و حجم معاملات، خرید و فروش محسوسی در بازار اتفاق نمی‌افتد.

یاری اضافه کرد: مراکز تعویض پلاک نیز در روزهای اخیر تعطیل بوده‌اند و به نظر می‌رسد این مهم نیز در کاهش تعداد و حجم معاملات بازار خودرو، نقش تأثیرگذاری داشته باشد.

وی ادامه داد: معاملات مجازی خودرو، نقش دلالان در بازار را پر رنگ کرده و عدم نظارت بر روند خرید و فروش اتومبیل‌های ساخت داخل در فضای مجازی باعث شده تا قیمت فروش خودروها برای وزارت صمت قابل کنترل نباشد.

این کارشناس صنعت خودرو در تشریح پیشنهاد به خریداران اتومبیل‌های ساخت شرکت‌های خودروسازی داخلی، خاطرنشان کرد: احتمال افزایش قیمت خودرو در بازه زمانی خردادماه با توجه به تب سیاسی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ وجود دارد و خرید در حال حاضر ضرری برای معامله‌گران و متقاضیان غیر کاذب بازار به همراه نخواهد داشت.

یاری افزود: با توجه به تصمیم شورای رقابت برای افزایش قیمت خودروهای داخلی به صورت دوره‌ای و هر سه ماه یک بار، احتمال نهایی شدن این تصمیم از سوی شورای رقابت در بازه زمانی خردادماه ۱۴۰۰ وجود دارد و با توجه به تأثیر انتخابات ریاست جمهوری بر روند مدیریت دستگاه‌های دولتی به ویژه وزارت صمت، به نظر می‌رسد افزایش قیمت خودرو در خردادماه قطعی باشد.

وی یادآور شد: البته عوامل اقتصادی، سیاسی و اجتماعی زیادی می‌تواند بر قیمت خودرو تأثیر گذار باشد و پیش‌بینی‌ها در خصوص کاهش یا افزایش نرخ اتومبیل‌های ساخت داخل ۱۰۰ درصدی نیست.

منبع: ایمنا
  • ایران اسلامی و ناب محمدی ارسالی در

    بدبختا داره میاد پایین دلالای زالو صفت ک سی ماشین بخر نیست تو گور همتون با خبرای دروغتون

ارسال نظر