|
کدخبر: 166363

مراقب باشید، حباب بازار رمز ارز در حال ترکیدن است

در حالی که برخی ارزهای مجازی طی روزهای گذشته رشد قابل توجهی را تجربه کرده‌اند، بازار نگران شکستن حباب ارزهای مجازی است.

اقتصاد مراقب باشید، حباب بازار رمز ارز در حال ترکیدن است

برخی ارزهای مجازی نظیر داج کوین طی روزهای گذشته رشد سنگینی را تجربه کرده‌اند، به گونه‌ای که خود داج کوین طی ۷ روز ۳۰۰ درصد رشد کرده است و فقط طی ۲۴ ساعت نرخ آن دو برابر شد و ۱۹.۹ میلیارد دلار به ارزش بازار آن اضافه شد.

این ارز زمانی فقط برای شوخی و مسخره کردن دیگر ارزهای مجازی ساخته شد حالا جزو ۱۰ ارز برتر دیجیتال در بازار است و کل ارزش بازار آن بنا به اعلام سایت کوین گکو ۳۴ میلیارد دلار برآورد می‌شود. این ارز طی یک سال ۱۲ هزار و ۶۰۰ درصد رشد کرده و احتمالا خیلی‌ها را میلیونر کرده است. به طور کلی رشد این ارز مجازی و دیگر ارزها به اعتقاد برخی افراد مربوط به توئیت‌های ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، بوده است.

روز پنجشنبه ماسک با انتشار یک توئیت مبهم نوشت که داج کوین در حال رسیدن به ماه است. داج کوین البته یکی از ارزهای مورد علاقه ماسک است و وی گفته این ارز مجازی برای مردم است. البته برخی سرمایه‌گذاران نگران توئیت‌های ماسک درباره داج کوین هستند.

نیک کارتر، بنیانگذار موسسه کَسِل آیلند، هشدار داده که خریداران خرد داج کوین ضرر خواهند کرد.

دیوید کینبرلی، یک کارشناس دیگر در بازار ارزهای مجازی نیز معتقد است که رشد نرخ بیت کوین یک نمونه عملی تئوری حماقت است. مردم در حال خرید این ارز مجازی نه به خاطر آنکه فکر می‌کنند ارزش دارد بلکه به این دلیل آن را می‌خرند که امیدوارند دیگران هم به سمت خرید سنگین آن آمده و نرخ را بالا ببرند. درنهایت احتمالا شاهد خروج سنگین دارندگان داج کوین و سقوط نرخ آن خواهیم بود.

کینبرلی می‌گوید: این حباب باید در نهایت بترکد و اگر شما به موقع از این ارز خارج نشوید، خیلی کاری نمی‌توانید بکنید. البته غیرممکن است بتوان زمان ترکیدن این حباب را پیش‌بینی کرد.

وی ادامه داد: فضای این بازار این گونه است که تعداد افراد کمی حجم قابل توجهی از توکن‌های موجود در بازار را در اختیار دارند و این بدان معناست که کافی است یک نفر از آنها دارایی خود را صف فروش کند تا بازار نیز سقوط کند.

منبع: فارس
  • 1 ارسالی در

    در مورد بورس انقدر هشدار ندادید اگر پولتان را بیاورید و در بورس بخورند مشکلی ندارد

ارسال نظر