|
کدخبر: 165236

اتفاق غیرمنتظره در بازار ارز / قیمت دلار چند شد؟

پیش‌بینی تحلیلگران فنی دلار محقق نشد و اسکناس آمریکایی به جای کاهش قیمت در مسیر افزایشی قرار گرفت.

اقتصاد اتفاق غیرمنتظره در بازار ارز / قیمت دلار چند شد؟

روز دوشنبه، دلار ۱۹۰تومان افزایش قیمت را به ثبت رساند و به بهای ۲۵هزار تومان رسید. این اتفاق در حالی رخ داد که روز یکشنبه برخی از تحلیلگران فنی بازار به معامله گران توصیه کرده بودند‌ از خرید ارز پرهیز کنند. تصور آنها این بود که مذاکرات هسته‌ای به زودی به نتایج اولیه می‌رسد و در سفر نخست وزیر کره به ایران نیز درمورد پول‌های بلوکه‌شده ایران در این کشور توافقاتی صورت خواهد گرفت. با این حال، دو اتفاق سمت و سوی انتظارات در بازار دلار را تغییر داد و معامله‌گران را خریدار کرد.

به گفته برخی فعالان، برخی اتفاقات امنیتی موجب شد که معامله‌گران تصور کنند، شانس رسیدن به توافق هسته‌ای در کوتاه‌مدت کمی کاهش پیدا کرده است. در کنار این، سازوکار مشخصی تا بعدازظهر دیروز در مورد آزاد شدن پول‌های ایران از کره‌جنوبی انتشار نیافت. چنین موضوعاتی از نگاه برخی معامله‌گران موجب شدند که میزان خریدها در بازار ارز افزایش پیدا کند و قیمت به کانال ۲۵هزار تومانی برود. پیش‌تر تحلیلگران فنی عنوان کرده بودند، درصورتی‌که اسکناس آمریکایی به کانال ۲۵هزار تومانی برگردد،‌ شانس افزایش قیمت دلار بیشتر خواهد شد. با توجه به این دیدگاه می‌توان گفت که از نگاه تحلیلگران فنی، بازار دلار وارد فاز تازه‌ای شده است. روند افزایشی و جهت انتظارات معامله‌گران در این شرایط در صورتی تغییر خواهد کرد که بار دیگر اسکناس آمریکایی به زیر کانال ۲۵هزار تومانی بازگردد. شکست سطح ۲۴هزار و ۵۰۰تومانی نیز به فروشندگان بازار ارز اضافه خواهد کرد و احتمال رفتن قیمت به سوی کف‌های تازه‌تر را بیشترخواهد کرد. عامل دیگری که در روز دوشنبه به افزایشی‌های بازار ارز کمک کرد، رشد نرخ حواله درهم بود. دیروز نرخ حواله درهم به سوی مرز ۶هزار و ۹۰۰تومانی حرکت کرد و از این طریق، انتظارات افزایشی بازیگران داخلی را بالاتر برد. نرخ حواله درهم همواره مورد توجه بازیگران بازار ارز بوده است و هرگونه افزایشی در آن می‌تواند زمینه‌ساز افزایشی خریدها در خیابان فردوسی و سبزه‌میدان شود. تحلیلگران فنی باور دارند، درصورتی‌که نرخ حواله درهم به بالای مرز ۷هزار تومانی برود، سرعت رشد خرید در بازار داخلی به شکل معنادارتری بالا خواهد رفت.

برگشت سکه به بالای سطح روانی

دیروز در بازارهای داخلی اتفاق مهم دیگری نیز رخ داد و آن هم برگشت سکه به بالای سطح روانی ۱۰میلیون و ۵۰۰هزار تومانی بود. ساعت ۴ بعدازظهر فلز گرانبهای داخلی با قیمت ۱۰میلیون و ۵۲۰هزار تومان مورد معامله قرار گرفت که ۱۰۰ هزار تومان بیشتر از روز یکشنبه بود. افزایش قیمت سکه در شرایطی صورت گرفت که در معاملات پشت خطی در برخی مقاطع، فلز گرانبهای داخلی ارقام زیر ۱۰میلیون و ۴۰۰هزار تومان را نیز تجربه کرده بود. به گفته فعالان،‌ عامل اصلی رشد قیمت سکه، افزایش بهای دلار بود. افزایش بهای سکه در شرایطی صورت گرفت که در بازارهای جهانی، قیمت اونس طلا افزایش معناداری را تجربه نکرده بود. سکه در صورتی که در روزهای آینده بتواند خود را به بالای محدوده ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی برساند، با ورود بیشتر خریداران مواجه خواهد شد. با این حال، از دست دادن محدوده ۱۰میلیون و ۵۰۰هزار تومانی بار دیگر فروشندگان را به بازار سرازیر خواهدکرد. برخی فعالان انتظار دارند با آغاز ماه مبارک رمضان میزان خریدها در بازار سکه کاهش پیدا کند. با این حال، سکه در هفته‌های اخیر نشان داده است که بیش از هر عاملی به روند قیمت دلار دقت می‌کند.

منبع: دنیای اقتصاد
  • ناشناس ارسالی در

    دولت به گفتار درمانی روی آورده

  • ناشناس ارسالی در

    شک نکنین ارزبه زیر15 هزارتومان میرسه به چندعلت یک برداشته شدن قطعی تحریمها دوفرو ش نفت ایران سه ازادشدن ارزهای بلوکه شده ایران چهارنزدیکی انتخابات پنچ پایان کارد ولت ولنجاربی خیال بی مسئولیت بیسوادبی وج دان روحانی که بااینکه هرکی بیادبازم بیسو اده وازهمین طیفهاست اما قطعا حضورفیزیکی یک بچه 10 ساله هم کفایت میکنه تا وضعیت ک شورازاین فاجعه ای که توش هست بهتربشه پس منتظردلارتا10هزارتومان باشید

  • رضا عابدی ارسالی در

    آب از سر ما گذشت برای ما دیگه هیچ ثمری نداردباید بریم بمیریم تا از دست این دولتمردان بی انصاف راحت بشویم

  • ناشناس ارسالی در

    به شخصه اگرازگرسنگی بمیرم دوست دارم خاک بخورم ولی کسانیکه با دولار به جان مردم افتاده اندچه ازدولتی ها چه عمامه بسرها چه ازسوادارهای منفعت طلب وکسبه ی بی وجدان همه مثل ......سنگ باران بشوند امین

  • ناشناس ارسالی در

    الله اعلم .
    من که حس میکنم اول آغا ز جنگ ایران با آمریکا و اسرائیل یا بلعکس هست .نه ایران کوتاه میاد و نه آمریکا از منافع خودش در منطقه دست برمیداره پس به این منظور ممکنه حتی تحریم ها بیشتر بشه د لار گرانتر بشه .منظوراز تحریم های بیشترا مریکا هم سقوط حکومت هست .بنابراین نه این حکومت سقوط میکنه و نه صلحی در کار هست و نه ارزانی دلار .
    ارزانی دلار هم م ساوی هست به غارت رفتن کشور .
    از فل ز سکه گرفته تا برگ و شاخ درختان .
    اما باز هم الله اعلم.

  • ناشناس ارسالی در

    ما که هنوز نفهمیدیم آیا بورس با دلار ارتباط مستقیمی داره یا نه؟ سال ۹۹ که دلار به ۳۳ هزار تومان رسیده بود ، همون موقع بورس در حال سقوط بود و شاخص کل به یک میلیون و دویست هزار نزول کرد. حالا هم که دلار به ۲۵ هزار تومان رسیده بورس بازم در حال سقوط هست!!!!!! حسن کلیدی دروغگو ، تِر روی به اقتصاد ، مملکت ، بورس و ..... روحانی با این کاری که با بورس کرد، باعث شد که طیف اسهال طلبان حداقل تا ۱۰۰ سال آینده شانس پیروزی تو هیچ انتخاباتی رو نداشته باشند.

  • ناشناس ارسالی در

    روزگار همیشه همین طوری که هست بوده، در د روان گذشته افرادی بودند که خون مردم را د ر شیشه می کردند.
    امروز شرایط طوری دیگری برنامه ریزی شده.
    خداوندا عاق بت همه جوانان این مرز وبوم را به خیر بگر دن.
    دست غارتگران داخلی را قطع بفرم ا.
    کسانی که شب برای مردم نجیم این کشور نقش می کشند .یا به راه راست هدایت ف رما یا شرشان را به خودشان برگردان.
    الهی آمین یارب.

  • ناشناس ارسالی در

    دلار در چند روز دیگه به شدت افت داره
    در همین چند روز خیلی ها که پول داشتن د رفتند زمین حتی توی بیابون خریدند.
    بعد از(( انشالله)) گفتن بایدن منتظر با شید، چون خیلی چیزها داره عوض میشه.هرچقدر دلار و طلا دارید بفروشید. فقط نگید نگفت م.

  • ناشناس ارسالی در

    اینبارواقعا ریزش شدیددرراهه اون زمان که شمارش معکوسش ازابان پارسال بارفتن ترامپ شروع شده بود داره ازراه میرسه زمان تقریبی ریزش وحشتناک حدودخردادماه هست هم پایان نسبی تحریمها هم فروش نفت هم ازادشدن ارزهای بلوکه شده وهم اینکه روحانی دغل بازبرای اینکه کارنامه سراسرتاریک ووحشتناکش رو سفیدکنه شروع میکنه به هرتلاشی برای پایین اوردن ارز تا بگه من قیمت دلاررومثلا با 10 هزارتومان تحویل دادم پس ریزش شدیدحتمی هست

ارسال نظر