|
کدخبر: 165202

پیش بینی قیمت دلار برای فردا (۲۴ فروردین)

امروز دلار به حادثه روز گذشته نطنز واکنش نشان داد و درحالیکه معاملات دیروز را با قیمت ۲۴۸۰۰تومان به پایان رسانده بود در بازار امروز به ۲۵۱۰۰تومان افزایش یافت.

اقتصاد پیش بینی قیمت دلار برای فردا (۲۴ فروردین)

با توجه به تاثیرپذیری بازار ارز از اتفاقات سیاسی و اقتصادی و تشدید این موضوع بعد از انتخابات آمریکا، واکنش دلار به حادثه شب گذشته در تاسیسات غنی‌سازی نطنز قابل پیش‌بینی بود و همانطور که انتظار می‌رفت نرخ این ارز در بازار امروز با رشد ۲۰۰تومانی به ۲۵۱۰۰تومان رسید.

این درحالیست که بعد از انتشار خبر برگزاری نشست مشترک برجامی در وین، مردم مجددا به توافق ایران و آمریکا خوشبین شده بودند و بازار ارز هم متاثر از این موضوع در چند روز اخیر مسیر اصلاح قیمت را طی می‌کرد، از همین رو دامنه نوسان قیمت دلار نیز کاهش یافته بود و بین ۲۴۶۰۰ تا ۲۵هزار تومان در رفت‌وآمد بود.

حالا در پی حادثه شب گذشته نطنز، انتظارات دوباره تغییر کرد و معامله‌گران دیشب از ترس رشد شدید قیمت دلار در روز‌های پیش‌رو حجم خرید را در معاملات پشت‌خطی بالا بردند و در نهایت افزایش تقاضا باعث بالارفتن قیمت دلار در بازار نقدی امروز شد.

حالا برخی معتقدند که واکنش دلار به این اتفاق در حد افزایش امروز بوده و بازار مجددا به مسیر قبلی خود باز خواهد گشت و عده‌ای هم بر این باورند که درصورت ادامه این تنش، دلار به روند افزایشی که پیش گرفته ادامه خواهد داد.

گفتنی است که رشد نرخ درهم از ۶۸۲۰ به ۶۹۸۰تومان هم در افزایش قیمت دلار در بازار امروز موثر بوده و چنانچه نرخ این ارز از ۷۰۰۰تومان عبور کند، دلار با افزایش قیمت بیشتری مواجه خواهد شد.

 

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر