|
کدخبر: 164960

خبر خوب/ آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی

یونهاپ، خبرگزاری رسمی کره جنوبی در تحلیلی با پرداختن به سفر «چانگ سای کِیون» نخست وزیر کره جنوبی به تهران نوشت: تهران و سئول در حال رایزنی درباره چگونگی آزادسازی بخشی از وجوه بلوکه شده ایران در بانک‌های کره جنوبی از طریق کانال سوئیس هستند.

اقتصاد خبر خوب/ آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی

قرار است بخشی از دارایی‌های بلوکه شده ایران که حدود ۷ میلیارد دلار است از طریق کانال تجارت بشردوستانه سوئیس که به منظور تسهیل صادرات کالاهای پزشکی به ایران طراحی شده است آزادسازی شوند.

بر اساس این گزارش، ناظران انتظار دارند که چانگ در دیدارهای خود با مقام‌های ایرانی در مورد راه‌های تقویت روابط دو کشور و موضوع آزادسازی وجوه بلوکه شده ایران در حساب‌های دو بانک کره‌ای گفت‌وگو کند.

یونهاپ ادامه داد که «چانگ سای کِیون» نخست وزیر کره جنوبی در حالی عصر امروز با استقبال محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی وارد تهران شد که سئول در تلاش است روابط خود با تهران را در میان تنش‌های ایجاد شده بر سر دارایی‌های بلوکه شده ایران در بامک‌های کره‌ای بهبود بخشد.

حدود ۷ میلیارد دلار از دارایی‌های ایران از محل فروش نفت به کره جنوبی به دلیل تحریم‌های غیرقانونی آمریکا علیه ایران در دو بانک کره ‌ای در سئول بلوکه شده است.

بر اساس این گزارش، سفر سه روزه چونگ به تهران چند روز پس از آن انجام شد که تهران سه ماه پس از توقیف یک کشتی کره‌ای به دلیل آلودگی نفتی و عدم رعایت پروتکل‌های زیست محیطی، این تانکر و ناخدای آن را آزاد کرد و زمینه را برای ایجاد روابط بهتر دوجانبه فراهم کرد.

انتظار می‌رود که چانگ در جریان سفر سه روزه خود به ایران که سه‌شنبه به پایان می‌رسد، در مورد راه‌های بهبود روابط سئول و تهران و سایر موارد با مقام‌های ایرانی گفت‌وگو کند. این سفر اولین سفر یک نخست وزیر کره جنوبی در ۴۴ سال گذشته به تهران است.

نخست وزیر کره جنوبی در تهران علاوه بر رییس‌جمهوری اسلامی ایران، با اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهوری، محمد باقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی ایران و علی لاریجانی مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار می‌کند.

همچنین نخست وزیر کره جنوبی قرار است با مقام های شرکت‌های کره‌ای که بعضا در ایران فعالیت می‌کنند از جمله سامسونگ الکترونیک، ال جی الکترونیکس و شرکت اس کای نتورک دیدار کند.

بر اساس اعلام سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان چون سی کیونگ در سفر به تهران و دیدار با مقام‌های جمهوری اسلامی ایران درباره موضوع‌های دوجانبه از جمله محدودیت‌های غیرقانونی ایجادشده برای دسترسی به منابع بانک مرکزی در این کشور گفت‌وگو خواهد کرد.

مراسم استقبال رسمی از نخست وزیر کره جنوبی ساعتی پیش توسط اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس‌جمهوری در مجموعه فرهنگی-تاریخی سعدآباد تهران انجام شد.

منبع: ایرنا
  • ناشناس ارسالی در

    خواهشمندیم پولهاراآزادنکنیدوگرنه دوباره درخاورمیانه وآسیاجنگی درست میشودطالبان د اعش وووووودرنهایت خوش به حال سیدحسن نصرا لله بی پدرمادرمیشود

  • شهروند ارسالی در

    خبر خوب برای آقازاده هاست نه برای مردم ب دبخت

ارسال نظر